אושרה החלופה לתוכנית מחיר למשתכן- מחיר מטרה

כבר תקופה ארוכה שתוכנית מחיר למשתכן נעלמה מהמפה ובמקומה הוצעו תוכניות חילופיות. סוף כל סוף אושרה תכנית מחיר מטרה התוכנית שתחליף את מחיר למשתכן. בכתבה הבאה נסקר את התוכנית החדשה ונבין שבתוכנית הזו גלום פוטנציאל אדיר לקבלנים. תוכנית מחיר מטרה היא כנראה באמת תוכנית מוצלחת עובדה שהתוכנית אושרה ברוב קולות.

מהי תוכנית מחיר מטרה?

תוכנית מחיר מטרה נועדה כמובן להקל על מצוקת הדיור ולאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירות גם במחירים ההזויים של היום. תוכנית לכל מטרה מציעה הנחה של 20% על דירות בפרויקטים שסומנו. ההנחה מוגבלת עד למחיר של 300,000 ש"ח. הפרויקט יתבצע בערים בהם המחיר הממוצע למ"ר הוא מתחת ל 20,000 ש"ח וכן בישובים בהם המדד הכלכלי והחברתי הוא 4 ונמוך מכך.

בעצם מה שיקרה הוא שהתוכנית לא תהיה תקפה לאזורים יוקרתיים מידי ואילו בישובים ברמה נמוכה וגם ממוצעת ומעלה יוכלו הזוגות הצעירים לקנות דירה בזול.

איזה דירות ימכרו בתוכנית מחיר מטרה?

הדירות במסגרת תוכנית מחיר מטרה ימכרו בפרוייקטים יעודים שיקומו למטרה זאת. 60% מהדירות בפרויקטים הללו ימכרו במסגרת פרויקט מחיר מטרה וכל שאר הדירות ימכרו בשוק החופשי במחיר רגיל.

גודל הדירות שימכרו במסגרת מחיר מטרה יהיה בין 60 מ"ר ל 150 מ"ר. המפרט בדירה יהיה המפרט שקבע משרד השיכון. מפרט איכותי ובעל סטנדרטים גבוהים במיוחד.

אלו יזמים יקימו את הפרויקטים של מחיר מטרה?

הקרקעות המיועדות לפרויקטים של מחיר מטרה יוצאו למכרז. הקרקע תימכר במחיר מופחת משוויה אך במכרז היא תימכר ליזם שיציע את המחיר הכי גבוה. כדי להשתתף במכרז תדרשו להתחייב כי תמכרו את הדירות המיועדות לתוכנית מחיר מטרה ב- 20% הנחה. עדיין לא ברור מי יספוג את ה 20% הללו היזם או המדינה.

למה שווה ליזמים להקים פרויקטים של מחיר מטרה?

הרווח העיקרי של היזמים מהסיפור הזה הוא ההבטחה למכור בזמן קצר 60% מהדירות בפרויקט. כיום לוקח הרבה זמן עד שכל הדירות נמכרות וכאן משרד השיכון מביא 60% מהלקוחות בלי צורך בשיווק ופרסום. זה לבד רווח עצום גם אם היזמים נדרשים למכור את הדירות הללו בהנחה. מלבד זאת יכול להיות שלא היזמים  הם אלו שיספגו את ההנחה אלא משרד הבינוי והשיכון. ואם תקחו בחשבון שתקבלו את הקרקע במחיר מופחת, בכלל יש כאן רווח לא רע. כמובן שאם אמור להתנהל מכרז יש סיכוי שהקרקע תהיה יקרה לכן אתם צריכים לשים לב לכך. קחו בחשבון גם את העובדה שאין לכם עוד הרבה דרכים להשיג קרקעות לבניה. כולנו יודעים את המצב היום ואת החסר העצום בקרקעות כך שאם יש אפשרות להשיג קרקע לא כדאי להחמיץ אותה.

שימו לב, יכול להיות שאם מחיר הקרקע יהיה גבוה מידי בגלל התמחור לא יהיה לכם שווה להוציא את הפרויקט לפועל. לכן לפני שאתם יוצאים למכרז כלשהו ערכו ניתוח כלכלי ובדקו מהו הסכום הגבוה ביותר שתוכלו לרכוש את הקרקע ולהישאר עם רווח כלכלי. מעבר לסכום הזה אל תעלו בשום מחיר.

בשורה התחתונה

תוכנית מחיר מטרה היא תוכנית מצויינת שעשויה להקל על הרבה אזרחים במדינה. בחסות התוכנית הזו תהיה לרבים מאיתנו עבודה רבה. לכאורה בתוכנית הזו גלום פוטניציאל של רווח עצום לקבלנים, אם משרד השיכון יספוג את ההנחה הרווח מובטח וגם אם לא הרווח עודנו קיים בחלק גדול מהמקרים. בכל אופן לפני שניגשים למכרז חשוב לבצע ניתוח כלכלי מעמיק הלוקח את כל הפרמטרים בחשבון כולל העובדה שלא תצטרכו להשקיע מידי הרבה כספים בשיווק ופרסום ולהגיע לסכום הגבוה ביותר שבו תוכלו לרכוש את הקרקע. בעת המכרז אל תעלו על הסכום הזה אחרת הפרויקט לא ישתלם לכם ולא יהיה רווחי עבורכם.

אל תחמיצו הזדמנויות!

אם אתם רוצים לנצל מתנות שנותנים לכם המקום שלכם איתנו. פנו עכשיו לחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים ואנו נעזור לכם לנצל את המצב. נשב איתכם, נשיג לכם מימון ונייצג אותכם במכרזים. והעיקר נוביל אתכם להצלחה גדולה בצורה בטוחה!

הצטרפו לעשרות לקוחות מרוצים, דווקא עכשיו שאנחנו בפתח עידן חדש של מחיר מטרה בואו ללמוד לנצל הזדמנויות.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, השאירו פרטים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: