איחור במסירת דירה? יהיה לכם קשה להתחמק מפיצויים!

באמצע פרויקט? לא עומדים בזמנים? שימו לב במקרה של איחור במסירת דירה לא תוכלו להתחמק. לאחרונה פורסמה חוות דעת של משרד הבינוי והשיכון בה הם שללו אפשרויות של איחור מוצדק. לפי חוות דעת הזאת כמעט ולא נשאר פתח להתחמק ואם לא תביאו את הדירה בזמן תצטרכו לשלם פיצויים.

בכתבה הבאה נפרט קצת יותר ונביא פרטים שיוכלו לסייע לכם להבין מה קורה.

מתי צריך להביא פיצויים על איחור במסירת דירה?

כאשר יש איחור במסירת דירה נגרמים בדרך כלל נזקים כלכליים לרוכשים וזה חוץ מאי הנוחות ועוגמת הנפש. כאשר התרבה גל האיחורים עד שהגיע למצב של מכת מדינה החליטו על פיצויים שצריך להביא הקבלן לרוכשים. כדי להבין כמה התופעה הזו של איחורים במסירת הדירה רחבה, נביא לכם כמה נתונים סטטיסטים מהשטח. ב-24 למאי פרסם הממונה על חוק המכר כי משנת 2016 87% מן הדירות שנמכרו להם נמסרו באיחור. בממוצע האיחור היה של 9 חודשים. אתם מבינים שאם לפי הסטטיסטיקה 87% מו הדירות שנמכרות נמסרות באיחור המצב לא טוב.

בעקבות המצב הזה של ריבוי איחורים במסירת הדירות נקבע שאיחור של מעל 60 יום במסירת דירה מחייב את הקבלן להעניק פיצוי לרוכש. הפיצוי ישתנה ממקרה למקרה לפי זמן האיחור שווי השכירות ועוד. ב-8 החודשים הראשונים של האיחור צריך הקבלן להעניק פיצויים חודשיים בשווי של 150% מדמי השכירות של דירה שנמכרה. ומהחודש התשיעי הפיצויים יהיו בשווי 125% מדמי השכירות.

בחוק היה סעיף קטן שקבע שאם האיחור נגרם כתוצאה מגורם שאינו בשליטת הקבלן הקבלן פטור מפיצויים. מה שקרה שהסעיף הקטן הזה מהווה פירצה קוראת לגנב. משום מה באחוז נכבד מן המקרים האיחור נובע מסיבה שאינה בשליטת היזם והיזם פטור מפיצויים. מה שקרה שבמרבית המקרים היזם קיבל פטור מן הפיצויים ואילו הדיירים לא קיבלו את מה שמגיע להם.

מה קבע משרד הבינוי והשיכון?

בעקבות המצב ובעקבות משפט שהתרחש בנושא פורסמה חוות הדעת של משרד הבינוי והשיכון בנושא. בחוות הדעת פורטו מספר סיבות וטענות של קבלנים שלא יכולים לפטור אותם מן הצורך להעניק פיצויים לדיירים שלא קיבלו את הדירה שלהם בזמן:

  • טענת היזם שהאיחור נובע כתוצאה מהתנהלות איטית של גוף ציבורי כמו רשויות העיריה, חברת המים, חשמל ועוד לא תזכה בפטור. על פי טענת משרד הבינוי והשיכון על הקבלן היה לקחת את האיחורים הללו בחשבון מראש בעת שהתחייב למסירת הדירה.
  • אם היזם טוען שהאיחור הוא תוצאה של רשלנות של גורמים אחרים בפרויקט כמו קבלן מבצע, אדריכל, עורך דין או כל גורם אחר הטענה לא תתקבל. תמיד יש עיכובים והיזם צריך לקחת זאת בחשבון. אם הוא לא השאיר מספיק זמן שישא בתוצאות וישלם פיצויים.
  • פעמים רבות מחתימים היזמים בחוזה המכר על כך שבמקרים בהם הסיבה לאיחור במסירת הדירה אינה תלויה בהם הם יהיו פטורים מפיצויים. ההחתמה הזו איננה קבילה. אין ליזמים או לעורכי הדין שלהם שום סמכות לקבוע מתי הסיבה תלויה בו ומתי לא.

תכל'ס, לאחר שפירסמו את 3 הטענות הבלתי קבילות הללו, נחסמו בפני היזם כל הדרכים להתחמק ממתן פיצויים. אם אתם לא רוצים להיפרד מדי חודש מסכום נכבד שילך לפיצויים כדאי שתמנעו מראש את האיחור במסירת דירה.

איך אפשר למנוע איחור במסירת דירה?

אם אתם לא רוצים להצטרף גם כן לסטטיסטיקה שמצביעה על איחורים רבים במסירת דירה כדאי שתבינו קודם כל ממה נובעים האיחורים הללו.

המנטליות הישראלית גורמת לכך שאנשים אוהבים להגיד ולהבטיח דברים גדולים ומרשימים. לא תמיד זה נאמר מתוך מחשבה. פעמים רבות יזמים מאמצים את שיטת ה"סמוך עלי" ומפריחים הבטחות לאויר בלי שום היגיון. לכן הכי חשוב ישוב הדעת. כאשר אתם מסכמים על תאריך למסירת דירה אל תמהרו, זה יעלה לכם ביוקר. הביאו את כל הנתונים, העיכובים הצפויים והלא צפויים והוסיפו גם חצי שנה ואפילו יותר ספר. מקסימום הדירה תהיה מוכנה לפני הזמן שהבטחתם. תמיד עדיף להפתיע להביא את הדירה לפני הזמן מאשר להיכנס לסחרחרה של איחורים, תלונות ופיצויים. נכון, המועד יהיה פחות מרשים אך אתם תקנו לעצמכם שם טוב ובפרויקט הבא שלכם כולם ידעו שמילה שלכם זה מילה.

שימו לב, גורם נוסף שיכול להפריע הוא המימון. עם כל ההתארגנות והחשיבה על יעדים וזמנים אם המימון אינו מספק, הפרויקט עלול להיתקע. כאשר הפרויקט נתקע בגלל מימון זה לא משהו שפשוט לצאת ממנו ובין השאר יש את הסעיף של האיחור. אם הפרויקט נתקע כמובן שיהיה גם איחרו במסירת הדירה.

חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים תדאג לכם למימון בטוח, איכותי ונכון. המומחים שלנו ילוו אתכם ויגדירו לכם לוחות זמנים כך שהדירות יהיו מוכנות עוד לפני הזמן.

פנו עכשיו לחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים שתמנף את הפרויקט שלכם ותביא אתכם להצלחה.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם ללא התחייבות עם המומחים שלנו, השאירו פרטים.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: