איך חריגות בניה משפיעות על פרויקטים של התחדשות עירונית?

כדי לקבל היתרי בניה לתמ"א או פרויקט פינוי בינוי, הבניין צריך להיות מאושר. אם בבניין יש חריגות בניה לא חוקיות אין אפשרות לערוך שם תמ"א ולא פינוי בינוי. הדיירים עצמם יעדיפו לא להיכנס לנושא כדי לא להיכנס.

יש מקומות רבים כמו בירושלים שכמעט בכל בניין יש חריגות בניה. מה עושים אם רוצים בכל אופן לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית? לפעמים יש פתרונות ולפעמים לא.

בכתבה הבאה נעלה את הנושא של חריגות בניה. נבין מה זה חריגות בניה? איך מזהים אותם? ואיך אפשר להסתדר בכל זאת עם פרויקטים של התחדשות עירונית?

מה זה חריגות בניה?

חריגות בניה זה בעצם התקנת תוספות בניין כמו הוצאת חדר, מרפסת וכו' ללא אישורים. חריגות בניה יכולות להיות גם סגירה של מרפסת לחדר ללא אישורים.

דוגמאות:

  • שינויים פנימיים בנכס כמו הקמת פרגולה, פיצול דירות ועוד. כל אלו מחייבים קבלת אישורים. ללא היתר זה לא חוקי.
  • תוספות בניה כמו בניה על הגג, הוספת חדר, הוצאת מרפסת ועוד. כל אלו הם חריגות בניה המצריכות אישורים.
  • הסבת שימוש של נכס. אדם שמקים חנות בדירת המיועדת למגורים אמור לקבל אישורים על כך.

יש עוד אין ספור דוגמאות. חריגות הבניה שבאמת מפריעות לתמ"א הם תוספות בניה, הוצאות מרפסות, בניה על חשבון חצר, חציבה והוספת קומה מתחת לאדמה ועוד.

איך מזהים חריגות בניה?

בעבר אם הוגשה תלונה על חריגת בניה יכלו כבר לתקוע את המסמרים על ארון הקבורה. התוצאה היחידה שהייתה עלולה לצאת מכך הוא צו הריסה. אך היום כמה מופרך, תלונות על חריגות בניה מהוות פתח מוצלח להפוך את החריגה לחוקית ולרשום בצורה מסודרת את השינויים. כמובן שתאלצו לשלם קנס אך זה לא יותר יקר מהוצאות של היתרי בניה. העניין הוא שאם מראש הייתם מבקשים היתר בניה לא בטוח שהייתם מקבלים ועכשיו נאלצו לתת לכם אותו.

אז הגענו לפתרון ברגע שמסדירים חריגות בניה אפשר לבצע תמ"א ופינוי בינוי בבניין. כאשר מדובר בתוספות בניה של ממש יהיה קשה לערוך תמ"א אך פינוי בינוי יתאפשר.

הסדרת חריגות בניה

לכל בניין יש את התוכנית שלו שאושרה מראש. צריך פשוט להשיג את התוכנית והמפרט המקורית ולראות אם יש חריגות שלא אושרו.

יש סוג נוסף של חריגות בניה שזה בעצם בניה על שטחים של הבניין כמו לספח חלק מהלובי או החצר של הבניין לבית, סגירת מרפסת לחדר ועוד.

ככל שהחריגה יותר בולטת ויותר מפריעה לסביבה כך יהיה יותר בעייתי להסדיר אותה. יש לא מעט חריגות שלא באמת מפריעות לסביבה ואז ניתן להסדיר אותם בדיעבד ולהפוך אותם לחוקיות.

למען האמת, אם מאד רוצים גם חריגה מאוד בעייתית ניתן להסדיר. אך כמובן שזה יותר מסובך.

איך מסדירים חריגות בניה?

כמו שאמרנו אפשר להגיש תלונה ואז להסדיר את החריגה. אך כדאי שתדעו יש סיכונים, יתכן שלא יאשרו את החריגה ויוציאו צו הריסה. הכי מומלץ להיעזר בשירותים מקצועיים של כאלו שמבינים…

הם ידעו לעשות את זה נכון. מתי להגיש תלונה ומתי לא. איך להציג את העניין בפני בית המשפט וכו'. הם ישקלו את הצעדים בזהירות ויבנו תוכנית אסטרטגית. כמובן שזה יהיה כרוך בעלויות אך זה שווה את זה, בלי אנשי מקצוע שילוו אותכם אתם עלולים להסתבך.

חברת המפתח לליווי ומימון תיתן לכם מענה מושלם!

אם אתם רוצים להיות מכוסים מכל הכיוונים. גם לקבל מימון בטוח בתנאים מעולים, גם ליווי פיננסי, גם ליווי טכני ומעל הכל לקיחת אחריות של ממש על הפרויקט כאן זה המקום!

חברת המפתח נותנת מענה לכל הצרכים של היזם. כל מה שאתם זקוקים תקבלו אצלינו!

הצטרפו לעשרות יזמים מרוצים, מצליחים ורגועים ופנו אלינו עוד היום.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, השאירו פרטים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: