איך ישפיעו הדיונים בממשלה לפתרון מצוקת הדיור על היזמים?

בכתבה הקודמת כתבנו על דיוני  הממשלה על פתרון מצוקת הדיור והבאנו כמה צעדים משמעותיים שחושבים עליהם. בכתבה הזאת נסביר איך הדברים הללו ישפיעו על שוק הנדלן ועל היזמים כדי שתדעו להיערך בהתאם.

באופן כללי, אם המשקיעים עומדים להיחסם, מחירי הדירות יפסיקו לעלות ובשביל היזמים זה גם לא כל כך טוב. יכול להיות שכדאי לחשב את זה בניתוח כדאיות פרויקט אך זה הסיפור הקטן. מצד שני אם יצליחו להוריד גם את מחירי הקרקעות נהיה במצב טוב הרבה יותר.

אז נתחיל לפי הסדר…

תשלום כפול של ארנונה

המדינה בעצם רוצה לגרום לכך שכל הבעלים של הקרקעות ימכרו אותם, לא יהיה שווה לאף אחד להשאיר קרקעות ריקות. אם זה באמת יקרה יתווספו הרבה מאוד קרקעות לשוק הבניה כך שיהיה לנו יותר עם מה לעבוד. מצד שני הוצאות הבניה יגדלו כי עד קבלת טופס 4 יאלצו היזמים לשלם ארנונה מידי חודש. בכל אופן המחסור בקרקעות יפתר וזה מה שחשוב לנו.

התחדשות עירונית בפריפריות

כאן מגיע החלק שהכי מדבר אלינו. מיזמי התחדשות עירונית הם רווחיים במיוחד כאשר מדובר בערי המרכז כמו אשדוד, הרצליה וכו'. אך כל יזם מתחיל יודע שלהקים פרויקט תמ"א בראש העין למשל זו פרייאריות לשמה. כי כדי להקים פרויקט תמ"א באשדוד ופרויקט תמ"א בראש העין צריך להשקיע את אותו סכום בדיוק. אך הרווח לא דומה בכלל.

באשדוד הדירות נמכרות במהירות והמחירים גבוהים במיוחד כך שהרווח הוא גבוה בפרט באזורי הביקוש. לעומת זאת, בראש העין יקח זמן עד שהדירות ימכרו וגם אלו שימכרו ימכרו במחיר הרבה יותר זול מאשדוד (אפילו בחצי מחיר) כך שהרווח של היזם לא מצדיק את ההשקעה. בממשלה דנים על פעולה שתמריץ את היזמים להקים פרויקטים של התחדשות עירונית גם בפריפריות ואז יש סיכוי שהתחדשות עירונית תעבור לשם. אם הממשלה תעמוד בדיבורה ותהפוך את התמ"א בפריפריות לדבר רווחי עבור היזמים נפתחים לנו בעצם אפיקים והזדמנויות חדשות בעולם הבניה. הולך להתרחש שינוי מרענן כדאי לחכות ולראות את התוצאות.

תכנון בניה מהיר

כבר הרבה זמן מנסים לקדם את זה. ואם הממשלה החדשה אכן תקצר את תהליכי התכנון אנו עומדים בפני עידן חדש ואחר לחלוטין. די לסחבת ובירוקרטיה, אם זה אכן יקרה נוכל להעמיד פרויקט אחר פרויקט וכמובן להגדיל רווחיים.

בשורה התחתונה

יתכן ואנו עומדים בפני עידן חדש בתחום הנדל"ן. עידן שבו ענף הבניה יתפתח לכיוונים חדשים ויהיה מהיר הרבה יותר. אם היום אנחנו רואים את תנופת הבניה בעיקר במרכז אנחנו עתידים אולי למצוא זאת גם בפריפריות.

תכל'ס, אתם מקימים פרויקט? זקוקים למימון?

פנו עכשיו לחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים וקבלו כל מה שאתם זקוקים לו לפרויקט שלכם ולהצלחה שלו וגם שלכם.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, השאירו פרטים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: