איך מקבלים הלוואה בערבות מדינה?

הלוואה בערבות מדינה הופכת בשנים האחרונות להיות יותר ויותר פופולרית. כל מי שזקוק להלוואה לכל מטרה ישמח לקבל את ההלוואה הזו. החל מבעלי עסקים המעוניינים לפתוח עסק חדש, או לקדם את העסק שלהם ולחלופין לשפץ את החנות, כיסוי המינוס בבנק ועד יזמי נדל"ן הזקוקים להון כדי להקים את הפרויקט.

בכתבה הבאה נסביר בקצרה על הלוואה בערבות מדינה, נגדיר מי זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה, ואיך מגישים את הבקשה להלוואה בערבות מדינה.

מה זו הלוואה בערבות מדינה?

הלוואות בערבות מדינה הן הלוואות המיועדות לסייע לפריחתם והקמתם של עסקים קטנים ובינוניים בישראל. ההלוואות הן הלוואות שניתנות על ידי הבנקים: אוצר החייל, מרכנתיל, לאומי ומזרחי בשיתוף עם הקרן להלוואות בערבות מדינה.

בהלוואה בערבות מדינה המדינה היא זו שמעניקה לבנק ערבות שההלוואה אכן תחזור אליו. המדינה נותנת לבנק ערבות על 75%-90% מההלוואה כך שהלווים כמעט לא צריכים להעמיד בטחונות לבנק. הבנקים סומכים על ערבות המדינה ולכן תנאי ההלוואה הזו משופרים יותר מאשר בכל הלוואה אחרת. יש גם כללים מה גובה הריבית המקסימלי שיכולים הבנקים לתת ללווים בהלוואת ערבות וזה לא יותר מפריים + 3.5%. החזרי ההלוואה אמורים להיפרס ל-5 שנים מינימום.

מי יכול לקבל הלוואה בערבות מדינה?

כדי לקבל הלוואה בערבות מדינה יש צורך לעבור בחינה מטעם המדינה והבנק שתוכיח שאתם אכן זכאים להלוואה. כדי להגיש בקשה אתם צריכים להתאים לתנאי הסף, התנאים הללו מיועדים לסנן מראש כל מי שאין סיכוי שיתאים לקבלת ההלוואה. תנאי הסף הוא שעל המבקש להיות בעל עסק קטן או בינוני שאין לו חובות לרשויות המיסים. מי שמתאים לקריטריון הזה יכול להגיש בקשה להלוואה בערבות מדינה. ומכאן ואילך הוא יצטרך לעבור את כל התהליך עד לאישור המלא.

חשוב לציין שהבנקים מאוד אוהבים לתת הלוואות בערבות מדינה, הסיכון שלכם אפסי, לכן הריביות שמקבלים בהלוואות הללו הן מעולות.

איזה סכום אפשר לקבל בהלוואה בערבות מדינה?

אם יש בבעלותכם עסק קטן או בינוני ואין לכם חובות לרשויות המיסים תוכלו להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה. כדי לאשר את ההלוואה תצטרכו להגיש תוכנית עסקית מפורטת הכוללת דרכי החזר, זמני פירעון ועוד. מומלץ להכין את התוכנית יחד עם יועץ כלכלי כך שלא תהיה לבנק סיבה לסרב.

יש 3 קריטריונים החלים על סכום ההלוואה:

  • עסקים חדשים ועסקים שהמחזור השנתי שלהם עומד על עד 6.25 מיליון שקל יקבלו הלוואה עד 500,000 ש"ח
  • עסקים שהמחזור השנתי שלהם הוא בין 6.25 מיליון שקל עד 100 מיליון שקל יקבלו הלוואה של עד 8% מן המחזור השנתי. לדוגמא עסק שמגלגל 100 מיליון יקבל הלוואה של 800,000 שקל.
  • יצואנים יקבלו קצת יותר שזה אומר עד 12% מהמחזור השנתי שלהם.

איך מגישים בקשה להלוואה בערבות המדינה?

בשלב ראשון תיכנסו לאתר של משרד האוצר. באתר תמצאו קישור שיפנה אותכם לטפסים של הגשת הבקשה מלאו את הפרטים ושלחו. לאחר שתשלחו את הבקשה אתם תקבלו למיל את רשימת הדרישות של משרד האוצר לקבלת הבקשה.

הדרישות של משרד האוצר:

– הגשת כתב ויתור על על סודיות בנקאית.

– דוחות מס של שנתיים לפני הגשת הבקשה.

– מאזן בוחן של שנה קודמת.

– מאזן בוחן של הרבעון הראשון של השנה הנוכחית אם יש.

– דוחות מע"מ לשנת המס שהייתה ולשנה הנוכחית.

– דוחות ביטוח לאומי לשנה הקודמת ולשנה הנוכחית.

– תצטרכו להגיש גם דוח רווח הפסד.

– שומות מס של שנים קודמות.

בינתיים בזמן שאתם תעסקו בהכנת הטפסים והמסמכים, משרד האוצר יגיש בקשה לבנק למתן הלוואה והם כבר יצרו איתכם קשר. לאחר הגשת הטפסים וצליחת הבירוקרטיה תקבלו הסבר על ההלוואה ועל התנאים ואז תחליטו האם אתם באמת מעוניינים לממש אותה. בשלב הזה וגם בשלבים הקודמים אנו ממליצים מאוד להיעזר ביועצים כלכליים שיעזרו לכם לבחור  את ההחלטה הנכונה.

מתלבטים אם לקחת הלוואה בערבות המדינה? פנו אלינו ואנו נעזור לכם לקחת את ההחלטה הנכונה שתוביל לשגשוג של העסק שלכם.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, השאירו פרטים.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: