איך נבחרים במכרז יזמים?

שמעתם על בניין באזור נחשק שמתארגנים בו לפרויקט של התחדשות עירונית? רוצים לזכות במכרז היזמים? איך עושים את זה?

בכתבה הבאה נסביר מה זה בכלל מכרז יזמים ואיך הוא מתנהל. וכן ניתן לכם טיפים איך להגביר את סיכויי הזכיה שלכם.

מה זה מכרז יזמים?

כאשר דיירים בבניין כלשהוא מעוניינים לקדם פרויקט תמ"א, הם  פונים ליזם. כדי שהיזם יהיה מקובל והתנאים יהיו כמה שיותר טובים, עורכים מכרז. במכרז מציעים את עצמם כמה יזמים. הם נותנים הצעות מחיר ומפרט וכל אחד מן הדיירים בוחר יזם. היזם שיקבל את רוב הקולות הוא יהיה היזם שיקבל את הפרויקט. ככל שהיזם מקובל על יותר דיירים וככל שהתנאים שהוא מציע יותר אטרקטיביים, כך יהיו לו יותר סיכויים להיבחר. בדרך הזו מרוויחים הדיירים שני דברים. הדבר הראשון הוא שהיזם מקובל על כולם, מה שבדרך כלל חוסך מריבות וויכוחים. הרי אם המכרז נעשה באופן נכון כל השכנים מרגישים שותפים בהחלטה ומקבלים אותה. הרווח השני הוא שיש תחרות בין היזמים מה שגורם להם להביא הצעות אטרקטיביות יותר.

איך יהיו לכם יותר סיכויים להיבחר במכרז היזמים?

כעת נביא את החלקים הרלוונטיים מתוך מדריך לדיירים איך לבחור יזם. אנו נבין מה מנחה את הדיירים בבחירת היזם כאשר מנהלים מכרז יזמים וכך נדע מה אנחנו כיזמים צריכים לעשות כדי להיבחר.

שקיפות

לפי ההנחיות במדריך, חשוב שהדיירים יהיו אוביקטיביים ונקיים ממטענים. לכן ממליצים לדיירים לא להתאחד בקבוצות ולא לבודד. כל דייר יהיה אובייקטיבי לעצמו. בנוסף, אומרים שכל דייר רשאי להציע יזם גם אם הוא מקבל על כך כסף.

דבר ראשון, כבר יש לכם פתח להיכנס לפרויקט, פשוט תשלמו לאחד הדיירים כדי שיציע אותכם. כמובן שעדיף להיכנס לפרויקט בדרך אורגנית. אך זו גם אפשרות קיימת. צריך להבין שמה שמנחה את הדיירים זו אוביקטיביות. כך שהטקטיקה של קניית דייר אחד ואחריו כל הדיירים פשוט לא רלוונטית לכאן. תצטרכו להביא את עצמכם לחדד את היתרונות ולגרום לכך שכל אחד בנפרד יהיה מעוניין בכם.

היבטים משפטיים

בסעיף הזה מנחים את הדיירים שלא להתמקד רק במפרט בסוגי הריצוף ובמספר המטרים הרבועים שהתווספו לבית שלהם. אלא לשים לב שיש גם צדדים משפטיים כבדי משקל שעלולים להשפיע על הדיירים. כמו ערבויות כחוק, ליווי מהבנק, עמידה בזמנים, בנייה איכותית, ביטוחים ועוד.

לא תוכלו למרוח את הדיירים כאשר תבנו את ההצעה שימו לב גם לנתונים הללו. בדרך כלל מה שמדבר ביותר אל הדיירים זה באמת מפרט איכותי, איכות עבודה ועמידה בזמנים. דיירים לא אוהבים שמורחים את תקופת הבנייה. לא נעים לחיות בתוך אתר בנייה. ולכן, ככל שתוכלו להציע לדיירים זמן עבודה קצר יותר כך זה יותר ידבר אליהם. קחו בחשבון להיות אמינים ושתעמדו בזמנים. אם לא תעמדו בזמנים עלולים להתלונן עליכם מה שעלול לסבך אותכם מאוד.

פניה ליזמים

כאן מסבירים לדיירים שלא כל יזם טוב הוא גם טוב לפרויקט שלהם. מנחים אותם לגבש כמה קריטריונים שחשובים להם במיוחד ולבדוק מי היזם שהכי טוב ומתאים להם. נסו לרחרח מה הכיוון של הדיירים, מה חשוב להם ומה תנאי סף שלהם. נסו לכלול בהצעה כמה שיותר דברים שימשכו אותם דווקא אליכם. אם תדעו מה הן הנקודות הקריטיות בשביל הדיירים ותכללו אותם בהצעה, יש לכם סיכוי טוב ואפשר לומר אפילו בטוח להיבחר.

כדי שתוכלו לתת מענה לכל הצרכים של הדיירים, אתם צריכים שיהיה לכם מימון איכותי ונוח. לפני שאתם מבטיחים הרים וגבעות פנו לחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים שתעזור לכם למממש אותה. כי איתנו קורים דברים טובים. אנו נדאג לכם למימון איכותי שיאפשר לכם לזכות בפרויקט הנחשק.

אז למה אתם מחכים פנו עכשיו לחברת המפתח לליווי ומימוון פרויקטים וקבעו פגישת ייעוץ התחלתית ללא עלו וללא התחייבות.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: