אילו זכויות מיוחדות ניתנות לקשישים או בעלי מוגבליות בהסכם פינוי בינוי?

בדרך כלל קשישים ובעלי מוגבלויות פחות ששים לקראת פרויקט פינוי בינוי. לא תמיד יש להם צורך בדירה גדולה יותר וכן קשה להם מאוד לעבור את התהליך המורכב הזה. סירוב של קשיש ובעל מגבלות בגין סיבות אלו נחשב כסירוב סביר ועשוי למנוע את התקדמות הפרויקט. כדי למנוע סירוב סביר יש זכויות מיוחדות לקשישים ובעלי מוגבליות שאמורות לדרבן אותם להסכים לפרויקט.

מהן הזכויות לקשיש בפרויקט פינוי בינוי?

אם בבניין קיים דייר בין 75 ומעלה שמתגורר בדירה מעל שנתיים, היזם מחויב להציע לו לקבל 2 דירות קטנות במקום דירה אחת גדולה באותו שווי. אפשרות שניה היא להעניק לו דירה אחת קטנה ואת שווי ההפרש במענק כספי.

אם הדייר הוא כבר בין 80 חובה על היזם להציע לו גם אחת משלושת האפשרויות הבאות:

  1. מעבר לדיור מוגן שישולם על ידי היזם והעודף הכספי ינתן לקשיש.
  2. היזם ירכוש דירה חלופית לקשיש בשווי דירת התמורה שמגיע לו שתהיה רשומה על שמו לשם יוכל לעבור מיד עם הפינוי.
  3. העברת סכום שווי דירת התמורה לקשיש במזומן לכל היאוחר עד פינוי הדירות בבניין.

בכל המקרים הנ"ל היזם יהיה זכאי להטבות מס שונות וזאת בתנאי שהדייר הוא מעל גיל 70. אמנם כאשר הדייר בן פחות מ 75, היזם לא חייב להציע חלופות אלו. אך כבר כאשר הדייר בן 70 היזם זכאי להטבות מס.

חשוב לציין שבכל מקרה על היזם לסייע לקשישים בכל הכרוך במעבר דירה שזה אומר: חיפוש דירה חלופית, אריזה, הובלה, הרכבה ועוד.

אילו זכויות מגיעות לבעלי מוגבלויות?

אם קיימ/ים בעל/י מוגבלויות בבניין שבו נחתם הסכם הבינוי, היזם חייב להתחשב בצרכים שלו. כלומר להתאים את דירת התמורה שהוא יקבל בגמר הבניה וכן לדאוג לדירה חלופית נאותה עבורו.

בנוסף היזם גם אמור לסייע לבעל מוגבליות במציאת דירה, אריזה, הובלה, הרכבה וכו'.

בשורה התחתונה!

כדי שלא יהיו סירובים סבירים שימנעו מפרויקט פינוי בינוי לצאת לפועל, היזם מחויב לתת זכויות מיוחדות לקשישים ובעלי מוגבלות ובתמורה הוא יקבל פטור ממס.

ההטבות כוללות צרכים בסיסיים של קשישים ובעלי מוגבליות בעת מעבר דירה כמו סיוע במעבר עצמו, חיפוש דירה חלופית והתאמת הדירה לצרכים שלהם. אצל הקשישים הכוונה היא לדירות קטנות יותר + תמורה כספית ואצל בעלי המוגבליות דירה מתאימה לצרכיהם המיוחדים.

רוצים לצאת בפרויקט פינוי בינוי?

מעוניינים להיות גדולים ולצאת בפרויקט פינוי בינוי? נתקעתם בלי מימון?

פנו עכשיו לחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים שתסייע לעם בהשגת מימון איכותי, טוב ונוח לפרויקט שלהם. אצלינו תוכלו לקבל גם ליווי וייעוץ כלכלי ומשפטי להסכם פינוי בינוי מוצלח במיוחד.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו הקליקו כאן!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: