אל תשחקו עם זמן מסירת הדירות! פיצוי על איחור צריך לשלם גם בעת הקפאת הליכים!

בימים האחרונים פסקו בבית המשפט שחברת דורי שנמצאת בהקפאת הליכים צריכה לשלם פיצוי על סך 15 מיליון ש"ח לדיירים בגין איחור של שנה וחצי במועד מסירת הדירה. הוסק מכך שבמערכת המשפטית רואים בחומרה עיכוב במסירת דירה והיא לא נוטה לוותר על הפיצויים הרשומים בחוק, גם כאשר יש סיבות מוצדקות וגם כאשר החברה נמצאת בהקפאת הליכים.

טוב נתחיל מהתחלה…

מיהי חברת דורי בנייה?

חברת דורי בניה הקימה מגדלי דירות בתל-אביב. הפרויקט יצא לדרך ב 2010 מטעם קבוצת רכישה שהתגבשה. ב 2011 כבר התקבלו היתרי בניה. עד 2014 תהליך הבניה התבצעה כרגיל אלא שאז החלו לחרוק העניינים. מתכתובת בין בעלי החברה ניתן להבין שהחברה שקעה בבוץ. ב 2015 התאכלסו כבר הדירות באיחור של שנה וחצי אך החברה נשארה שקועה בחובות על למעלה מראשה. בשנת 2019 החברה שנמכרה לעמוס לוזון  ב 2016 נכנסה להקפאת הליכים. תהליך שבו החברה אמורה לתור אחר פתרון בעזרתו היא תשלם את כל החובות הכבדים לנושים. אך הדיירים שהם חלק מקבוצת הרכישה התפרצו הנה לדלת פתוחה ודרשו פיצויים.

מתי הוגשה תביעת דיירים נגד החברה?

בשנת 2017 הגישו הדיירים את התביעה על ידי עו"ד איתמר כהן. למרות הקפאת ההליכים נגד החברה קיבלו הדיירים אישור חריג להמשיך במשפט. במשפט הועלה סכום הפיצוי המובטח שהוא 500 דולר לחודש על כל חדר בשלושת החודשים הראשונים ולאחר מכן 1,000 דולר כל חודש על כל חדר. על פי החישוב סכומים אלו בתוספת ריבית והצמדה הגיעו לכ- 15 מיליון ש"ח.

דורי טענה להגנתה כי העיכוב נבע מעיכוב אחר של העיריה בהוצאת טופס האכלוס למגדלים. ועוד טענה שהדיירים הם חברים בקבוצת רכישה ולכן הם היזמים בעצמם ואין להם אפשרות לתבוע יזם אחר. בית המשפט דחה את שתי הטענות הללו על הסף. ועוד טענו כי הטענות שדורי הציגה להגנתה חסרות כל בסיס וההוכחה לכך היא שהם לא הציגו כלל את יומני העבודה שלהם כהוכחה אלא הסתפקו בדיבורים בעלמא.

ההכרעה:

בית המשפטי פסק כי על דורי לשלם לדיירים את מלוא הסכום. כרגע נראה שהדירים הולכים לחכות בתור יחד עם כל הנושים עד שיקבלו את הכסף למרות פסק הדין. אך בבית המשפט טוענים שהדיירים יקבלו את הסכום עוד קודם.

כל סיפור המשפט הזה מהווה ציון דרך ליזמים. הגיע הזמן להפנים שעל איחור במסירת הדירות לא עוברים כל כך מהר. מתייחסים לזה בשיא הרצינות וקשה מאוד ליזמים לצאת מהסיפור הזה בשלום. בשנים האחרונות שום תירוץ כמעט לא קביל וברוב המקרים אם לא בכולם היזם צריך לפצות את הדיירים.

מעוניינים לגמור את הפרויקט בזמן? אתם לא מעוניינים לשלם פיצויים בגין איחור במסירת הדירות?

בשביל זה צריך מימון איכותי וליווי מקצועי, בואו להכיר את המומחים שלנו לגיוס הון בטוח ואיכותי לפרויקט הבא שלכם!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: