אפשר לעשות את זה קל! הכל על בניה קלה

שנים שקבלנים בונים בתים ושיטות הבניה השתנו הלכו והשתכללו. היו את התקופות שהבניה היתה מעץ ולפעמים מקש. כבר שנים שיטת הבניה היא בניה מלבנים, מלט, בטון וברזלים. כבר לא חשבנו שיש מה לחדש והיינו בטוחים ששיטת הבניה הזו תישאר איתנו לתמיד. אז כן, שיטת הבניה הקלה הולכת וכובשת את השוק. לבניה קלה יש מעלות רבות ונראה שעוד יגיעו ימים שישכחו מכך שבנינו אי פעם בתים מאבנים.

בכתבה הבאה נסקור את הנושא של בנייה קלה, מעלות, חסרונות, בטיחות ועוד…

בואו נכיר בניה קלה!

בניה קלה נקראת כך מכמה סיבות. דבר ראשון החומרים קלים יותר והסיבה השניה שזו שיטה קלה הרבה יותר לבניה ומהירה. שאומרים בניה קלה מתכוונים בעצם ללוחות המיוחדים בהם משתמשים. אם בכל אתר בניה תמצאו אבנים מודבקים אחד על השני, באתר בניה קלה לא תמצאו את כל אלו. יהיו שם לוחות בלבד. את הלוחות מיצרים מראש במפעל. הלוחות הללו הן בעצם קורות בטון המורכבים על מסגרת פלדה או עץ בדרך כלל מוכנסים בהם גם חומרי בידוד שהופכים אותם לחומרי בנייה איכותיים. את הלוחות הללו מרכיבים על שלד עשוי פלדה/ אלומיניום.

הבניה הקלה היא לא משהו חדש אך כמו כל דבר טוב לוקח לה את הזמן להיכנס לשוק. השיטה הזו קיימת כבר 35 שנה וגם בישראל אך היא לא היתה דבר מצוי. בשנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיה ששיפרה מאוד את האיכות שלה הופכת הבניה הקלה לנפוצה יותר ויותר. יש מדינות כמו ארה"ב גרמניה ואוסטריה שמשתמשים בשיטה הזו באופן סדיר.

בניה קלה - עלויות נמוכות

אין ספק שלבניה קלה יש יתרונות רבים אך גולת הכותרת הם העלויות הנמוכות. נכון, הבניה הרבה פחות מסורבלת, היא נגישה ומהירה. אבל שוב, התוצאה של כל אלו הוא חיסכון נוסף בעלויות. חלקי הבניה מוכנים מראש במפעלים וכל שנותר הוא להרכיב אותם בשטח. ממילא תקופת הבניה קצרה יותר, כוח האדם הנצרך מצומצם יותר והמחיר יורד משמעותית. החיסכון הכספי הוא גם לטווח רחוק הלוחות של בניה קלה מבודדות מאוד וממילא נצרך פחות מזגן בקיץ וחימום בחורף מה שמביא לחיסכון של אנרגיה וכסף.

יתרונות נוספים לבניה קלה

מלבד העלויות הנמוכות ישנם עוד כמה יתרונות מאוד משמעותיים בשיטת הבניה הקלה.

  • בניה איכותית- גם אם זה נראה לכולם ממש ההיפך בניה קלה היא איכותית ועמידה לאורך זמן.  עם התפתחות הטכנולוגיה הצליחו להגיע לרמת דיוק בלתי אפשרית בייצור הלוחות לבניה קלה. הקירות חזקים וישרים ברמה שאין אותה כלל בבניה הרגילה. בתהליך הבניה של הלוחות שמים דגש לנקודות חשובות רבות. הלוחות מורכבים מחומרים אטומים, מבודדים וחזקים. החיבורים בין הלוחות גם הם אטומים לחלוטין מה שמונע חדירת מים ורטיבות. המבנים הללו חזקים עשויים מחומרים איכותיים בליווי של מהנדס. וכן, בניה קלה עמידה גם במקרים של רעידת אדמה ואולי עוד יותר מבטון. אתם יכולים לנפץ כמה מיתוסים. כי בניה קלה זה לא משהו שנושפים עליו פווווו והוא עף כמו נוצה… בניה קלה זו בניה איכותית, עמידה וחזקה ולא פתרון לעלויות כספיות בלבד.
  • תוספות בניה- בניה קלה מוצלחת במיוחד במקרים של תוספות בניה. בניה קלה היא גם נקיה אין רעש ויש אפשרות להמשיך לגור במבנה הקיים ללא פגיעה באיכות החיים. יש אפשרות להזמין בבניה הקלה לוחות שמתפרקים כאשר יש צורך. מדובר בתוספות בניה ניידות וזה כבר לוקסוס משל עצמו.
  • מהירות ונגישות- בניה קלה נא הרבה יותר מהירה והרבה יותר נגישה. מהירות הבניה יכולה להגיע ל 4-8 חודשים בלבד לבניית בית. זו בניה נוחה מובנת קלה פשוטה מהירה.
  • בניה ירוקה- דיברנו על ההשקעה בבניה ירוקה. בניה קלה היא כשלעצמה ירוקה וידידותית לסביבה. התהליך עצמו מלווה בהרבה פחות אבק, יציקות וחומרים שפולטים רעלים. וגם הלוחות המבודדים מביאים לחיסכון באנרגיה.

יש גם חסרונות לבניה קלה?

שיטת בניה קלה היא בכל אופן לא מושלמת. החיסרון העיקרי של בניה קלה הוא אורך החיים של המבנה. מבנים המוקמים בשיטת בניה קלה לא יחזיקו מעמד מאות שנים אך כמה עשורים הם בהחלט יחזיקו. הבעיה הזו היא לא כל כך נוראית כי גם כך אין הרבה מבנים שאורך החיים שלהם מידי גבוה גם אם הבניה עצמה יכלה להחזיק מעמד. שימו לב, עבודה איכותית בפיקוח קבלן מנוסה תאריך את החיים של המבנה.

מה ניתן לבנות בעזרת בניה קלה?

בשיטת בניה קלה אפשר לבנות כמעט הכל! ההכל הזה כולל: הקמת מבנים תעשייתיים, הקמת מבנים מסחריים, משרדים, מחסנים; תוספות בניה; בניינים ועוד. בבניה קלה אפשר לבנות גם מבנים יעדים אם יש צורך היא בהחלט מספקת צרכים שאין אותם בשום שיטת בניה אחרת.

שיטת בניה קלה מספקת פתרונות רבים וזה מה שהפך אותה לפופולרית כל כך. אם בעבר בניה קלה שימשה בעיקר לבניית מבנים חד קומתיים כיום ניתן לראות מגדלים רבי קומות שנבנו בשיטת בניה קלה. צריך רק לשים לב שבבניה קלה לגובה צריך לשים דגש על חומרים איכותיים וקבלן מומחה ומקצועי במיוחד. הבניינים הללו שנבנו במהירות נותנים מענה למצוקת הדיור הקשה. אם אפשר לחסוך במשך הבניה ולקדם את פתרון מצוקת הדיור אז למה לא. המבנים הללו מרשימים במיוחד ומספקים איכות חיים למתגוררים בהם.

לכו על המומחים

בניה קלה היא תורה בפני עצמה וקבלן שבנה מבנים רבים בשיטת הבניה המסורתית לא בהכרח ידע לבצע בניה קלה בצורה איכותית. בחרו קבלן שמתמחה בבנייה קלה בקשו לראות עבודות ושימו לב שהוא באמת מומחה ומקצועי. יש עוד כמה אנשי מקצוע שחשוב שתעמדו על הטיב שלהם כמו אדריכלים, מהנדסים בנאים, אל תתפשרו על מקצועיות.

כאשר אתם מבררים על קבלן וודאו שהוא עובד עם מפקח בניה, מהנדס מוסמך, אדריכלים, מעצבים ואנשי מקצוע שיספקו פתרונות במהלך הבניה. כדאי מאוד שהקבלן שתקחו יקח על עצמו גם את התיק של אישור הבניה כך תהיו ממש רגועים. בסך הכל בבניה קלה המפתח להצלחה הוא קבלן מוצלח. קבלן לא מספיק מומחה שלא יעשה את העבודה כמו שצריך עלול להשאיר אותכם תקועים

לסיכום,

בניה קלה זו שיטה מעולה שיש לה מלא יתרונות. אנו מאמינים שעוד כמה שנים זו תהיה שיטת הבניה המקובלת. כדי לממן בניה קלה צריך את המומחים. נכון שאמרנו שבניה קלה היא זולה יותק ובכתבה הבאה נביא פרטים מדויקים. אך עדיין סעיף המימון והליווי הוא חשוב מאוד. קבעו עכשיו פגישת ייעוץ עם המומחים שלנו ותראו איך אתם מתקדמים.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: