בבית המשפט טורפים את הקלפים, תמ"א 38 לטובת החוכרים!

די לחוסר שוויון זכויות, בבית המשפט בירושלים התקבלה לפני שבועיים החלטה גורלית, זכויות הבניה של תמ"א ישויכו ישירות לחוכרים, ולא למנהלי בניני המגורים!

הקביעה המשפטית העלתה הדים רבים, כאשר חוכרי הדירות סוף סוף יקבלו את זכות הבעלות המגיעה להם.

מה הרקע להחלטה:

אלפי משקיעים שרכשו קרקעות בארץ, בנו עליהם בנינים, ורשמו אותם על שמם. במשך השנים הם מכרו את הדירות אולם השאירו את זכות הבעלות על שמם, ולקונים התייחסו כחוכרים. (כשוכרים לתקופה ארוכה).

מי ששבר את המוסכמות המעוותת וחסרת ההיגיון הייתה התביעה משכונת מאה שערים בירושלים. 118 דיירים מ-7 בניינים הגישו תביעה משפטית בנושא זה.

הם דרשו מהיזם להתקדם עם היתר בניית התמ"א, אולם החברה מאנה לחתום על העברת בעלות בתואנה כי בעבר כבר פסקו בבית משפט כי כל הזכויות הקיימות ובנוסף גם אלו שתהיינה בעתיד, שייכות לחברה. לטענתם, גם זכויות פרויקטים של תמ"א כלולים בזכויות החברה.

הציבור היה כמרקחה, הדריכות לשמוע את תוצאות המשפט הציפה את עשרות אלפי החוכרים בארץ.

לאחר דין ודברים, לתדהמת כולם, קבע בית הדין כי הוא נוטה לצידם של החוכרים. לפי שתמ"א 38 מיועדת לעידוד הדיירים לחזק את דירותיהם מפני רעידות אדמה. כדי לצ'פר אותם על הלכלוך והבלגן, הם מקבלים  תוספת שטח לדירה (חדר ממד ולפעמים גם מרפסת) לא למטרות רווח של בעלי המגרשים לשעבר.

אכן לאור כל זאת, הוחלט ופורסם בכל ערוצי התקשורת כי זכויות הבניה שייכים לחוכרים ולא לבעלי המגרש, ממילא גם תמ"א 38. כך הסתיים פרק נרחב בנחיתותם של החוכרים, ונפתח צוהר חדש לעולמם.

אנו עוסקים בליווי ובמימון פרויקטים. אם אתם יזמי פרויקט ואתם מחפשים מקורות מימון לפרויקט שלכם. אנחנו נשמח לסייע לכם, צרו קשר עם המומחים בתחום.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: