בכמה עלו המדדים במהלך חודש אפריל החולף?

כמו בכל 15 לחודש, גם כעת הגיעו עדכונים בנוגע למדדים. אם אתם זוכרים טוב אנו נמצאים עכשיו בתקופה של אינפלציה ולכן המדדים עולים מידי חודש בהפרשים ממש גבוהים. למרות שבאופן רגיל המדד עשוי גם לרדת ולא רק לעלות.

בכמה עלה מדד המחירים לצרכן בחודש אפריל?

מדד המחירים לצרכן עלה ב 0.8%. עליה גבוהה מאוד באופן רגיל וגם במצב הנוכחי. בחודש מרץ המדד עלה ב 0.6% בלבד. כלומר העליה במדד צוברת תאוצה של 0.2% בתוך חודש אחד בלבד.

מה שאומרת לנו העלייה במדד המחירים לצרכן היא שהריביות בשוק יקרות יותר. בתור יזמים שמשתמשים הרבה בהלוואות, בהחלט נרגיש את העליה הזו במצב הפיננסי שלנו.

בכמה עלה מדד תשומות הבניה?

מדד תשומות הבניה עלה גם הוא וצבר תאוצה. בחודש אפריל חלה עלייה של אחוז שלם למול עליה של 0.8% בחודש שעבר. שוב 0.2% יותר מבחודש הקודם. נראה כי התחזית מחודש פברואר שהרימה תמרור והכריזה כי העליה הנוכחית היא רק קצה הקרחון, צודקת בהחלט.

איך תשפיע עלינו העלייה במדד תשומות הבניה?

העליה לא תשפיע בעתיד היא כבר משפיע עלינו בהווה. זה שמדד תשומות הבניה עלה פשוט משקף את המצב של היזמים. וההשפעה של העליה הזו שהתשלומים של הלקוחות שלנו יגדלו יותר על מנת לכסות את העלויות הכבדות של הבניה שזינקו.

חשוב להדגיש שאם מדברים על הסיבה שגרמה לקפיצה במדד תשומות הבניה היא מלבד חומרי הגלם שהתייקרו יש גם את כל הנושא של הפועלים הפלסטינים שמגיעים ולא מגיעים לעבודה. זה מאוד מאט את הקצב של הבניה וממילא מדד תשומות הבניה עולה.

האם כדאי לכם לתת לרוכשי הדירות בפרויקט להקדים את התשלומים שלהם?

בעיקרון התשובה אמורה להיות לא החלטי. מדד תשומות הבניה עולה כל הזמן והתשלומים לקבלן עולים בהתאם. אם תתנו לרוכשים להקדים את התשלומים הם ישארו נמוכים. אבל, אם התשלומים הללו יתנו לכם אפשרות לרכוש את כל חומרי הבניה מראש יכול מאוד להיות שכדאי לכם להסכים. זה לא יתן לכם משהו מיוחד ברווחיות חוץ מזה שתהיו מאורגנים והרוכשים יהיו מרוצים. חשוב להבין שגם לא תפסידו מההסכמה הזו כלום ואפילו תרוויחו.

כל יזם צריך לפעמים מישהו שיקח את האחריות הפיננסית של הפרויקט על הכתפיים שלו. יש לכם אחד כזה!

לפרטים, קבעו פגישה עם נציג של חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: