במה שונה יזם מקבלן?

רבים טועים ואינם מבדילים בין יזם לקבלן על אף שהם שני מקצועות שונים לחלוטין. האמת היא שהבלבול בנושא הוא צפוי מאחר שבעבר הקבלן אכן מילא גם את תפקידיו של היזם. מתי התפקיד התחלק לשניים ואיך זה קרה? אלו תפקידים נטל כל אחד? כל זה ועוד בכתבה שלפניכם.

קבלן נדלן בעבר

עד שנות ה 90, אדם אחד ביצע את התפקידים גם של היזם וגם של הקבלן. לתפקיד הזה קראו קבלן נדלן, הקבלן גם תיכנן את הפרויקט וגם ביצע אותו בפועל. עם השנים התקשו הקבלנים לתפקד בשתי החזיתות מה גם שענף הבניה בישראל הלך ונהיה מורכב יותר ויותר. כל הדברים הללו הביאו לכך שהקבלן כמעט ולא הרוויח מעבודות הבניה. לכן,  בסופו של דבר הדבר הוביל להפרדה בין שני תחומי הבניה: תכנון וביצוע. כאשר היזם אחראי על התכנון והוא שוכר את שירותיו של קבלן הבנייה שאחראי על ביצוע עבודות הבניה.

מהם תפקידיו של היזם?

יזם הוא זה שמתכנן את הפרויקט הוא רוכש את הקרקע, משיג אישורים הוא אחראי מלמעלה.

מה צריך בשביל להיות יזם

בשביל להיות יזם כיום לפי החוק לא צריך לדעת כלום, כל אחד יכול להיות יזם. מבחינה מקצועית יזם צריך להיות אדם עם ראש גדול שיש לו כספים להשקיע ומוכן לקחת סיכונים עם יחסי אנוש מעולים.

מה שיזם צריך לעשות בפועל הוא לקנות או להשיג קרקע, לשבת עם אדריכל על תכנון הפרויקט, למצוא קבלן בניה שיבצע את הבניה בפועל ושיווק הפרויקט.

מהם תפקידיו של הקבלן?

הקבלן הוא מבצע העבודה בפועל, הוא עובד כשכיר תחת היזם. התפקיד של הקבלן הוא לשכור פועלים להביא ציוד ולנהל את כל עבודות הבניה.

מה צריך בשביל להיות קבלן

בשביל להיות קבלן בנייה שמקים פרויקטים מבחינה חוקית צריך להיות קבלן רשום בישראל. לצורך כך תצטרכו להשקיע הרבה יותר מאשר מה שתצטרכו להשקיע בשביל להיות יזמים.

מה קבלן בנייה צריך על פי חוק?

  • קבלן בניה צריך להיות מהנדס אזרחי עם ניסיון של שנתיים בפועל.
  • הנדסאי אזרחי עם ניסיון של 4 שנים.
  • תעודת קבלן עם ניסיון של 5 שנים.
  • מנהל עבודה לפחות 6 שנים.

לסיכום, התפקיד העיקרי של יזם הוא להשיג מימון לפרויקט.

איך משיגים מימון ומה נקרא מימון טוב? המומחים של חברת המפתח לליווי ומימון ישמחו לענות לכם על השאלות הללו ולהשיג לכם מימון בתנאים מעולים לפרויקט שלכם.

צרו קשר עם המומחים שלנו. אתם יכולים להשאיר כאן את פרטיכם ואנו נחזור אליכם.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: