האם באמת נושא הבטיחות באתרי בניה עומד להשתנות?

שימו לב השבוע סגרו אתר בניה בראש עין בשל ליקויי בניה. מה קורה עם נושא הבטיחות האם באמת צריך לקחת את העניינים בצורה רצינית? האם באמת המדינה מתחיל לעשות משהו בנוגע למצב הבטיחות החמור או שזה סתם טרנד חד פעמי שנועד להוכיח לציבור שהמדינה לא מזניחה.

מתחילת שנת 2021 מצאו את מותם באתרי בניה לא פחות מ 32 פועלים! זהו כשל בטיחותי חמור במיוחד ולא מפליא עקב מצב הבטיחות הבלתי מרנין השורר באתרי בניה ברחבי הארץ. על כל אלפי אתרי הבניה הקיימים היום בארץ ממונה מפקח אחד לא פלא שמצב הבטיחות נמצא בשפל. ליזמים אין שום אינטרס להשקיע בבטיחות יותר ממינימום אם אף אחד לא אוכף זאת עליהם.

השבוע חל שינוי מפתיע בגישת המדינה לנושא משלחת של בכירים ממשרד השיכון ביקרו באתר בניה בראש העין וסגרו את האתר באופן זמני עקב ליקויי בניה שהתגלו בו.

האם הצעד הזה הוא חד פעמי. או שהוא ראשון בשרשרת של צעדים דומים. ואנחנו צריכים להיות מעודכנים וערניים יותר למצב הבטיחות.

מה קורה היום באתרי בניה בנושא הבטיחות?

כיום לא קיימת שום אכיפה בנושא והבטיחות באתרי בניה נתונה למצפונו ואחריותו של היזם בלבד. כמובן יש פרויקטים בטיחותיים יותר ובטיחותיים פחות אך בסך הכללי אתרי הבניה ממש לקויים. מתחילת השנה נהרגו כבר 32 פועלים באתרי הבניה. נכון בכבישים נהרגים יותר אך באחוזים המספר ממש גבוה. אם ידאגו לאכוף את נהלי הבטיחות היינו יכולים למנוע הרבה מקרי מוות בקרב פועלי הבניה. לא פלא שהמצב היום באתרים חמור כל כך אם יש אחד בלבד שמפקח על נושא הבטיחות +צוות קטן של עוזרים. כדי שהתשתנה משהו צריך דבר אמיתי וגוף רציני מטעם המדינה שיהיה ממונה על הבטיחות.

הביקור באתר הבניה בראש העין

לאחרונה חלה עלייה במודעות לנושא הבטיחות באתרי בניה והציבור וגופי התקשורת השונים מותחים ביקורת חריפה על משרד השיכון שלא עושה מספיק כדי לחזק את אתרי הבניה. בעקבות כך כנראה יצאו כמה מבכירי משרד השיכון לביקורת פתע באחד מאתרי הבניה בראש העין. לאחר שהם מצאו כמה הפרות בטיחות חמורות כמו זה שהקבלן המבצע אינו קבלן רשום וכן המידע המפורט בשילוט אינו רשום כמו שצריך וכן שהקבלן שהתחיל את הפרויקט עזב אותו ועוד כמה כאלו הוציא משרד השיכון צו הפסקה זמני לאתר הבניה בראש העין עד שהתבהרו העניינים.

מה זה אומר לנו היזמים?

יכול להיות בהחלט שהצעד הזה הינו חד פעמי שנועד למטרות תעמולה. אך לא נתכחש לכך שיתכן בהחלט שבמשרד השיכון שינו גישה בעקבות הביקורת הציבוריות. אם כך בהחלט יכול להיות יום אחד שתמצאו בכירים ממשרד השיכון אצלכם באתר תרים אחר לקויי בטיחות.

זה הזמן לשפר את מצב הבטיחות בפרויקט שלכם. אם לא תעשו את זה, אתם עלולים להיכנס להפסדים רציניים עקב הפסקת הבניה באתר שלכם. לכן, על אף ההוצאות, כדאי לכם להתארגן לקראת חיזוק הבטיחות באתר הבניה שלכם.

חשוב מאוד לעשות זאת בליווי גוף מקצועי. השקעה בנושא הבטיחות באמצע בניה דורשת תשומת לב וחשיבה איך לעשות זאת בצורה שלא תפגע במרקם הפרויקט.

פנו עכשיו לחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים שתלווה אתכם בכל תהליך תיקון הבטיחות ותקדם את הפרויקט שלכם הרבה מעבר למה שחשבתם.

הצטרפו עכשיו לעשרות יזמים מרוצים והשאירו פרטים לקביעת פגישת ייעוץ!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: