האם שוק מימון נדל"ן ליזמים הוא בטוח מספיק? הפוסט שידריך אתכם איך להתנהל בתוך שדה המוקשים של חופשיות יתר בשוק המימון!

כל אחד שנכנס קצת לנושא של מימון נדל"ן עבור יזמים יודע שהשוק חוגג. יש תחרות עצומה וחברות מימון חוץ בנקאיות מחלקות מימון לכל דורש.

כפי הנראה המצב עבר כל גבול הגיוני ואנו עומדים בפני שינוי שידרוש מהיזמים קצת יותר.

מה הביא את השוק למצב של התחרות השורר כיום?

הסיפור החל בשנת 2015 כאשר שני הבנקים המובילים במימון נדל"ן חצו את הלימות ההון שלהם ואת רף האשראי לענף הנדל"ן וסגרו את שעריהם עד לאמצע 2016. במהלך התקופה בה הבנקים היו סגורים היה צורך במימון נדל"ן ולמקום הזה נכנסו גופים חוץ בנקאים, חברות ביטוח וקרנות מימון שפרצו לדלת פתוחה. מאז הכל היסטוריה, יש אין סוף מקורות למימון נדל"ן והשוק חוגג.

גופי המימון השונים מעניקים ליזמים הלוואות בתנאים הזוים ומקלים העיקר שיסכימו לקחת מימון מהחברה. הבדיקה אחר היכולות הכלכליות של היזמים הרבה פחות מעמיקה. הלוואות ניתנות ללא הון עצמי מצד היזם. בקיצור אפשר לומר ששוררת בוקה ומבולקה בשוק הזה.

למה מימון טוב מידי ליזם מסכן דבר ראשון אותו עצמו?

על פניו המצב נשמע אידיאלי ליזמים, ויש בזה מן האמת. יזם יכול לבוא בלי כלום ללא שום השקעה ולהקים פרויקט מניב. אך האמת שמדובר בסיכון רציני מאוד עבור היזמים. אם אתם לא מספיק אחראים, אתם יכולים ליפול בקלות למלכודת הדבש של מימון מופרז ומסוכן מידי. יזם שלוקח מימון מוגזם ביחס ליכולות הכלכליות שלו, ללא מקדמי הגנה כמו הון עצמי, דו"ח אפס מפורט ועוד. עלול ליפול בקלות ולפשוט את הרגל. צריך להבין שהרגולציות של הבנקים לא נועדו כדי לתקוע לנו מקלות בגלגלים. המטרה שלהם היא לשמור עלינו שלא נסתכן מידי.

איך ניתן לצמצם את הסיכונים?

המטרה שלכם כיזמים ושל השוק שלו הוא לצמצם כמה שיותר את הסיכונים שבקבלת מימון בלתי מבוקר, לכן צריך להקפיד כאשר מגייסים מימון על הכללים הבאים.

בחינת המצב הכלכלי והניסיון בשטח של היזם- עם כל הכבוד למימון כדי להרים פרויקט היזם חייב לבוא מרקע כלכלי יציב, להוכיח יכולות בשטח וניסיון בעבר בהקמת פרויקטים. יזם מתחיל צריך לקחת יותר מקדמי סיכונים כדי לשמור על עצמו ולהשאיר יותר מרווח.

הון עצמי- על אף שניתן להסתדר היום מעולה ללא הון עצמי בהשגת מימון, אנו לא ממליצים כלל על הדבר הזה. הקמת פרויקט נדל"ן ללא הון עצמי ריאלי עשויה להיות מסוכנת מאוד.

דו"ח אפס מדויק- לא תמיד זוכרים לכלול את כל הפרטים בדו"ח אפס. לא תמיד שמים לב לקצב המכירות וגם לוקחים בחשבון את העלייה של מחירי הדיור. צריך לשים לב לא להפריז וכן לקחת מרווח מספיק כדי לא להסתכן.

חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים יגייסו בשבילכם מימון איכותי ובטוח

גם אם אתם יזמים מתחילים וגם אם אתם וותיקים קצת יותר. בשוק של היום כל אחד צריך לשמור על עצמו מפני סיכונים מוגזמים. מצד שני, צריך לשים לב לא להיתקע יותר מידי כי אתם עלולים להפסיד רווחים משמעותיים.

בשוק המימון של היום צריך לדעת איך לשרוד. בשביל זה יש את המומחים שיעשו את העבודה.

פנו עכשיו למומחים של חברת המפתח שיגייסו עבורכם מימון בטוח וחסכוני עבור הפרויקט שלכם!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: