הכל על מפקח בניה

בין כל אנשי המקצוע של הקמת פרויקט בולט מפקח הבנייה. רואים אותו הרבה מתרוצץ במהלך הבניה. בודק את העבודה ומתקשר עם כולם. בכתבה הבאה נסביר מהו בעצם מפקח בניה. מהם התפקידים הרשמיים שלו. אלו תפקידים הוא ממלא בפועל. איך בוחרים מפקח מוצלח ועוד.

מיהו מפקח בניה?

מפקח בניה הוא הגורם המאחד התפקיד שלו בגדול הוא לבדוק אם הליכי הבנייה מתבצעים כנדרש. פיקוח בניה דורש ידע ולימודי תעודה הנלמדים באוניברסיטה, צריך רישיון בשביל לעסוק בו. בכל פרויקט יש מפקח בניה והוא לוקח אחריות על כל מה שמתרחש בו. מפקח בניה הוא בעל ידע מקצועי בכל תחומי הבניה, הוא אמור להיות בקשר עם הקבלנים, המהנדסים וכו'. מפקח בניה הוא האדם שיהפוך את הפרויקט שלכם לאיכותי יותר.

מפקח בניה יכול לעבוד כעצמאי ויכול להיות חלק מחברה שמעסיקה אותו. מפקחי בניה עוברים תהליך רישוי בתהליך הזה מגדירים להם באילו פרויקטים הם רשאים להיות מעורבים ובאלו לא. יש מפקחי בניה שהוכשרו לפקח על פרויקטים מסחריים כמו, הקמת מרכז מסחרי, סלילת כבישים, בניית מגדלים רבי קומות ועוד.

לעומת זאת, יהיו מפקחי בניה שיהיו רשאים לפקח על הקמת בתים עם מספר מוגבל של קומות או בתים פרטיים.

מה הם התפקידים של מפקח בניה?

מניעת ליקויים

התפקיד העיקרי של מפקח בניה הוא למנוע ליקויי בניה. המפקח בניה בודק את העבודה ובמקרה שהוא מאתר כשלים הוא דורש לתקן אותם. חשוב להבין שהמשמעות של תיקון ליקויי בניה היא לא כל כך פשוטה. ליקויי בניה זה דבר שלא פשוט לתקן ואם לא מאתרים אותו בזמן, בדרך כלל המבנה נשאר כמו שהוא. לפעמים עלות התיקון עולה הון אבל הליקוי הוא משמעותי והכרחי לתיקון. מפקח בניה חוסך הרבה עוגמת נפש ובעיות במהלך הפרויקט הוא זה שאמור לבחון כל דבר ולדאוג לתיקון בעיות אם יש.

עמידה בלוח הזמנים

למפקח בניה יש תפקיד נוסף חשוב מאוד. המפקח אמור לדאוג לכך שהפרויקט יתנהל על פי לוח הזמנים שנקבע מראש. הוא זה שאמור לעדכן אצת הקבלנים והיזם בקצב ההתקדמות והאם הוא לפי התוכנית. המפקח בניה אמור לנהל גם את כל הנושא התקציבי, לבדוק שאין חריגות, ושיש מאיפה לכסות את הפרויקט. אם יש בעיה עליו להודיע על כך ליזם.

סיוע בקבלת החלטות

למעשה מפקח הבניה אמור להמליץ עוד בתחילת הדרך לאחר שלב התכנון על קבלן ופועלים שיבצעו את הפרויקט. בין התפקידים של מפקח בניה יש גם את תפקיד סיוע בקבלת החלטות. ליזם לא תמיד יש רקע וניסיון בתחום הבניה וכאשר הוא אמור לקבל החלטות במהלך הבניה אין לו כלים לעשות זאת. עם הקבלן המבצע לא מומלץ להתייעץ כי הוא ידאג לאינטרסים שלו, שיעלה לו כמה שיותר זול. לכן הדמות שנשארה היא מפקח הבניה שדואג להצלחת הפרויקט ולא לשום דבר אחר. לכן ההחלטה שעליה הוא ימליץ תהיה הטובה ביותר.

פיקוח על שלב הבנייה

מפקח בניה הוא זה שמכוון את הפרויקט הוא נותן את ההוראות לאדריכלים, לקבלן ולשאר העובדים. מפקח הבניה אמור לדאוג להצלחה של הפרויקט, שהעבודה והחומרים איכותיים ושהכל מתנהל טוב.

איך לבחור מפקח בניה טוב

כאשר אתם בוחרים מפקח בניה כדאי שתעשו את זה ממקום שיודע ומבין שהבחירה הזו משמעותית לפרויקט שלכם. יש כאלו שאומרים שמפקח בניה הוא זה שמצעיד את הפרויקט. אין ספק שאתם מעוניינים שהאדם שמוביל את הפרויקט שלכם יהיה אדם שאתם סומכים עליו.

לפני הכל, אין מצב שאתם לוקחים מפקח בניה ואין לכם ידע. כדי להצליח עם מפקח בניה אתם צריכים לדעת מה הם התפקידים שלו להיות מבינים בתחום ורק כך תוכלו להגיע לבחירה נכונה.

יש שני גורמים שאתם יכולים לסמוך עליהם בבחירת מפקח בניה. הגורם הראשון הוא המלצות. המלצות מעמיתים למקצוע, ידידים וקרובי משפחה. אך זה לבד לא מספיק. עם כל הכבוד, לכל אלו אין חוות דעת מקצועית. כדי לדעת באמת, כדאי להתייעץ עם אנשים מקצועיים מעולם הנדל"ן. האדריכל שלכם למשל הוא בחירה מעולה. יצא לו כבר לעבוד עם כמה אנשים והוא יוכל להמליץ לכם על מפקח בניה מוצלח. באופן כללי כל בעלי המקצוע מעולם הנדל"ן יוכלו לעזור לכם, הם מתעסקים עם מפקחי בניה ויודעים על ההתנהלות שלהם.

על הקבלן יהיה קצת יותר קשה לסמוך כי באיזשהו מקום הוא זה שסופג מפקח על הראש אבל יש עוד מספיק בעלי מקצוע שיוצא לכם להיפגש איתם.

גם לאחר ששמעתם המלצות אל תסגרו מייד. בקשו הצעות מחיר מכמה מפקחים ובדקו מי נתן לכם את הצעת המחיר הכי זולה. לא תמיד המחיר אומר בדרך כלל כדאי לשלם יותר כדי לקבל עבודה איכותית יותר אבל חשוב שכן תדעו כמה אתם משלמים ביחס לשוק. שוק מפקחי הבניה הוא שוק מאוד מסודר אבל יחד עם זאת יש הפרשים גדולים בין מחירי מפקחי הבניה.

לסיכום,

מפקח בניה הוא בורג מאוד מרכזי בפרויקט שלכם. הוא זה שמכוון ומלווה את הפרויקט. למפקח בניה יש תפקידים רבים ומגוונים כמ איתור ליקויי בניה, לוחות  זמנים, תקציב. הוא בעצם לוקח אחריות על הפרויקט. חשוב מאוד להיעזר בשירות של מפקח בניה ומפקח בניה טוב. כדי להגיע לתוצאה הזו כדאי לבקש המלצות וכדאי שהם יהיו מאנשים מקצועיים שנפגשים עם מפקחי הבניה ביום יום כמו אדריכל, מהנדס ועוד.

יש לכם בעיה של מימון, רוצים המלצות על מפקח בניה. פנו אלינו ונעזור לכם בכל מה שתצטרכו. לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, השאירו פרטים.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: