המדריך ליזם המתחיל

המדריך ליזם המתחיל

מיהו יזם נדל"ן?

נראה כיום שלא מעט אנשים מגדירים את עצמם כיזמי נדל"ן, יש כאלה שבונים בניינים מאפס, יש כאלה שהצטרפו לקבוצות רכישה שונות ומחכים להניב רווח, אחרים הם בכלל מתווכי נדל"ן אשר זיהו הזדמנות עסקית או סתם אנשים שקנו דירות שיפצו אותן ומתכננים למכור ברווח. אז מי מכל אלה הוא באמת יזם נדל"ן?

איך אתם הופכים להיות יזמי נדל"ן? האם יש לכם את מה שדרוש כדי להתחיל להיות יזמי נדל"ן? ומה הסבירות שאכן תצליחו? הרי מדובר בתחום מורכב ותובעני.

ראשית , כדי להיות יזם בכלל ויזם נדל"ן בפרט יש צורך בחוש עסקי מפותח וכן בתכונות אופי שונות כגון:

  1. אומץ: לקחת סיכונים, לרדוף אחרי החלום, לא לכולם יש את האומץ הדרוש כדי להתחיל מיזם כאשר ידוע שכ-90% המיזמים נכשלים.
  2. חריצות, נחישות והתמדה: רוב העסקים לא מצליחים בין רגע, המציאות היא שלרוב לוקח זמן רב להקים עסק משגשג. ייתכן שבתקופת ההקמה לא יהיה תגמול כספי כלל על אף העבודה הקשה שתשקיעו. לכן חריצות, נחישות ויכולת התמדה הינן תכונות חובה בעסקים מסוג זה שכן החברות המצליחות בתחום צוברות וותק רב, ניסיון ואפילו את חווית הכישלון עד אשר הן פורצות את השוק.
  3. סבלנות: האם אתם מסוגלים לעבוד מספר שנים על מיזם שההצלחה לא נראית באופק? לחץ כלכלי משפיע על קבלת ההחלטות שלכם? אם הנכם מסוגלים להיות סבלנים עד אשר ההצלחה תגיע,
    יש לכם את האופי שדרוש ליזם.

אז יש לכם את התכונות ואתם חושבים שאתם יכולים להתחיל מיזם אך זה לא מספיק. יזם נדל"ן לא מסתפק ביכולת עסקית מפותחת ובתכונות שהצגנו קודם, על יזם הנדל"ן להבין לעומק את רזי עולם הנדל"ן ובנוסף עליו להחזיק בהון עצמי ראשוני אשר יאפשר לו להיכנס לשוק הנדל"ן שבו רף הכניסה גבוה כמו כן כן עליו לשתף פעולה עם גורמים רבים בשוק כגון מימון, סיוע משפטי, קבלני ביצוע ואנשי שיווק.

יזמות נדל"ן נחלקת למספר אפיקים:

  1. סחר בקרקעות.
  2. השבחת נכסים.
  3. בניה ומכירה.
  4. קניה והשכרה.
  5. נדל"ן מניב.

לכל אחד מהתחומים יש יתרונות וחסרונות, בעת בחירת האפיק המתאים לכם עליכם לקחת בחשבון מספר פרמטרים:

  1. יכולת כלכלית .
  2. ידע מקצועי.
  3. קשרים ושותפויות בעולם הנדל"ן.

ככל שיש לכם יכולת פיננסיות, מקצועיות וקשרים נכונים הסבירות שתצליחו לחדור לשוק הנדל"ן גבוהה יותר. בחירה שגויה של אפיק עלולה להוביל לקריסה כלכלית, לכן עליכם להכיר את נקודות החוזקה והחולשה שלכם ולפיהן לפעול בתחום.

אז איך באמת מתחילים?

כמו בכל תחום אחר בחיים לא הכל נלמד ביום אחד, עקומת הלמידה יכולה להימשך מספר שנים. בתחום הנדל"ן מושקעים כספים רבים לכן רצוי להגיע מוכנים עם ניסיון ראוי. הדרך הקלאסית להגיע מתוך עולם

הבניה ובכך לצבור את ניסיון "השטח" הנדרש אך זה לא מחייב.

קניה והשכרת נכסים:

רוב יזמי הנדל"ן התחילו באפיק זה, רכישת דירה מוכנה מקבלן, או דירה יד שניה והשכרתה לגורם שלישי. מימון הדירה מתבצע לרוב על ידי הבנק באמצעות משכנתא , אך יש צורך בהון התחלתי כ-30% משווי הנכס.

רכישת מספר דירות ומינוף נכון יכולים להכניס ליזמים באפיק זה כסף רב. משקיעים רבים אינם מנהלים את הנכסים עצמם ופונים לחברות ניהול נכסים אשר אחראיות על השכרת הנכס, ותחזוקה שוטפת עבור עמלה חודשית. ככל שמספר הנכסים גבוה יותר מומלץ להיעזר בחברות ניהול. כמו כן בעת מכירה עתידית של הנכס היזם צפוי להרוויח מעליית ערך הנכס.

תנאי סף באפיק זה:

  • הון התחלתי פנוי להשקעה ברכישת נכסים
  • סבלנות ויכולת ניהול נכסים

השבחת נכסים:

השבחת נכסים ניתן לעשות כקבלן שיפוצים או כיזם עצמאי. פעילות מסוג זה רווחית מאוד , המטרה למצוא נכס פוטנציאלי , נכס שנמצא במצב ירוד או שבעלי הדירה זקוקים לכסף. לדוגמא נכסי ירושה, נכס שנמכר עקב גירושין, נכס מכונס נכסים. לרוב בעלי הזכות בנכס יעדיפו לקבל כסף בהקדם מאשר לחכות להצעה האולטימטיבית. זה הזמן שלכם בתור יזמים לנצל את מצוקת המוכר ולרכוש נכס במחיר אטרקטיבי.כדי למקסם את הרווח עליכם לשפץ את הנכס, ככל שתכירו את בעלי המקצוע הנכונים תוכלו לחסוך בהוצאות השיפוץ ובכך להגדיל את הרווח העתידי ממכירת הנכס.

תנאי סף באפיק זה:

  • הון התחלתי פנוי להשקעה ברכישת נכסים
  • ידע בביצוע הערכת שווי דירה
  • היכרות עם שוק הנדל"ן המקומי
  • הכרת בעלי מקצוע בתחום השיפוצים

בניה ומכירה:
קטגוריה זו כוללת את קבלני הבניין שעוסקים בבניה עבור חברות יזמיות או עבור עצמם. חברות בניה המתמחות בניה המתמחות בפרויקטים של תמ"א 38, פינוי בינוי. באפיק זה יש צורך בהון רב אך רוב המימון מתקבל מהדיירים או מהרכושים. וכן פרויקט מסוג זה דורש ליווי בנקאי צמוד. בפרויקט מסוג זה נדרשת יכולת גבוה יותר שכן כעת מדובר בחברה שמעסיקה עובדים וקבלני משנה, עליכם לתכנן ולנהל את הפרויקט בהתאם ללוחות זמנים, לעמוד ביעדים ולבסוף להתמודד עם הדיירים והרכושים. כמו כן בפרויקטים מסוג זה יש צורך ברישיון קבלן וכן ניסיון ידע והצלחות מקדימות שיוכיחו שאתם אכן ראויים לקבל את מיזם לידכם.

תנאי סף באפיק זה:

  • חברה קבלנית עם רישיון קבלן בתוקף
  • ניסיון של מספר שנים בניהול פרויקטים
  • קשרים טובים עם רשויות השלטון וכן עם קולגות
  • יכולת להשיג מימון כלכלי מהבנקים או מקרנות
  • גב כלכלי

סחר בקרקעות:

סחר בקרקעות מצריך התנהלות והיערכות שונה שכן לא מדובר בהכרח בבניה על הקרקעות אלה ניצול פוטנציאל עסקי על ידי רכישת קרקע לפני הפשרתה וקבלת היתר בניה. יזמים שמתמחים במסחר בקרקעות יכולים לאתר שטח פוטנציאלי לרכוש אותו ולהמתין מספר שנים עד להפשרתו.

תנאי סף באפיק זה:

  • קשרים במוקדי ידע ברשויות
  • הון רב שפנוי ויכול לעמוד לתקופה ארוכה
  • הכרת פוטנציאל השבחה באזורים שונים בארץ.

נדל"ן מניב:

נדל"ן מניב כולל בין היתר מספר תחומים שונים, משרדים, שטחי מסחר, שטחי תעשייה. כדי להשקיע בנדל"ן מניב יש צורך בידע ובניסיון כיוון שרבים מסתמכים על יכולותו של היזם  שאכן תצליחו לעמוד במיזם גדול כאשר את ההחזר על ההשקעה תראו בעוד מספר שנים

  • יכולות מימון גבוהה
  • יזם מבצע – ידע בבניה.

מחפשים מימון לפרוייקט שלכם?

השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: