הממשלה הפיראטית מתערבת בבוטות ברווחי היזמים בפרויקט! אושרה הרפורמה להסדר מדד תשומת הבניה

בשנה האחרונה מדד תשומות הבניה זינק באחוזים גבוהים מאי פעם. זוגות צעירים שרכשו דירות מקבלן והתשלומים שלהם צמודים למדד נאלצים לשלם מאות אלפי שקלים יותר מהמתוכנן, המצב קטסטרופלי.

חבר הכנסת אלכס קושניר מ 'ישראל ביתנו' החליט שהוא עושה סדר בנושא. וכמו פיל שנכנס לחנות חרסינה בלי להבין כלום בנושא הוא העלה את הרפורמה שאושרה בוועדת השרים. על פי הרפורמה יש להוזיל את עלויות ההצמדה למדד תשומות הבניה. על פי דבריו, מדד תשומות הבניה מורכב גם ממחיר הקרקע ולא רק ממחיר עלויות הבניה האחרות. מכיוון שהיזמים כבר רכשו את הקרקע הם לא סופגים את העלות של התייקרות הקרקע. אך הדיירים שמשלמים לפי ההצמדה למדד תשומות הבניה כן צריכים להגדיל את התשלומים לפי מדד תשומות הבניה המושפע גם מעליית מחירי הקרקעות.

לכן, על פי דבריו של קושניר, לא יצמידו את כל התשלומים למדד תשומות הבניה אלא רק התשלומים שמכסים את עלות הבניה. קושניר טוען שעלות בניה למ"ר זה 5,500 ש"ח. ולכן, הסכום שיוצמד למדד הוא 5,500 ש"ח כפול מספר המטרים בדירה. התשלומים שיוצמדו למדד יחושבו לפי היחס הזה ובכך יוזילו להם עשרות אלפי שקלים ממחיר הדירה.

התקנה הזו עוררה סערה והתנגדות עזה בקרב היזמים שחשים שגוזלים אותם ממש.

מה המטרה של ההצמדה למדד תשומות הבניה?

כדי להבין את העוול שנעשה ליזמים חשוב להבין מה המטרה בכלל של מדד תשומות הבניה. מכיוון שהיזמים מוכרים את הדירות עוד לפני שהם מסיימים את הבניה אי אפשר עדיין לקבוע מחיר סופי לדירה. העלויות של הבניה עלולות לעלות מהתכנון המקורי ואין דרך לשקלל את זה במחיר דירה. בדיוק לכן נועדו התשלומים שמוצמדים למדד תשומות הבניה. ברגע שמדד תשומות הבניה עולה העלות של הבניה עולה, ממילא התשלומים לקבלן אמורים לעלות בהתאם וזה מה שקורה בשטח. המטרה של הצמדת התשלומים למדד תשומות הבניה היא להגן על היזמים ולשמור על כדאיות הפרויקט.

למה הרפורמה החדשה תזיק ליזמים?

ברפורמה החדשה ההצמדה תהיה חלקית. ממילא המדד עלול לעלות, חומרי הבניה עשויים להתייקר אולם התשלומים יעלו רק באופן חלקי. היזמים עלולים לספוג את עלויות הבניה לבדם ללא התשלום של הדיירים. חשוב להבין שהיזמים לא מרוויחים מעליית מדד תשומות הבניה והתשלומים המוגדלים, הם פשוט משתמשים בהם כדי לבנות את הפרויקט. אם התשלומים לא יוצמדו למדד הקבלנים פשוט יקרסו. ברגע שלוקחים מהם את חומת ההגנה הזו יהיה להם קשה מאוד להתמודד בשוק הנדל"ן.

איך מתמודדים עם הגזירה?

אין הרבה מה לעשות, רק צריך לקחת את זה בחשבון ולקחת מראש מחירים גבוהים יותר על הדירות. אחרת פשוט נקרוס. אם לא נותנים לנו להגן על עצמנו בדרך המקובלת נצטרך למצוא דרכים אחרות כמו קביעת מחירים גבוהים שיספקו הגנה בפני עליית עלויות הבניה.

זקוקים למימון רחב יותר? מעוניינים לבדוק מחדש את כדאיות הפרויקט שלכם בהתאם לרפורמה החדשה ולהציל את מה שאפשר? חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים כאן בשבילכם. הצטרפו לעשרות יזמים מרוצים שמינפנו את ההצלחה שלהם!

צרו קשר לקבלת פרטים נוספים.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: