הריבית במשק בעליה, איך זה ישפיע על שוק הדיור?

כבר הרבה זמן שמדברים על אינפלציה שנובעת מהיציאה ממשבר הקורונה. כבר בזמנו כשהתרחשה ההאטה במשק דיברו על כך שכאשר יחזרו לשגרה לא יהיה מנוס מאינפלציה. ישראל נמצאת במצב טוב יחסית לשאר מדינות העולם. אך גם לכאן הגיעה לבסוף האינפלציה. והדרך להילחם עימה היא כמובן להעלות את הריבית במשק.

האמת שעם כל הקושי שבדבר, לפי הנתונים בשטח, לא מדובר במשהו שישפיע קשה על המשק. הפעילות הכלכלית במשק בשגשוג ושיעור האבטלה נמוך מתמיד. כל השאלה היא איך ישפיע השינוי הזה על שוק הדיור.

בכמה עלתה הריבית במשק?

הריבית במשק עלתה ב 0.25%. מדובר בעליה רצינית מאוד שכן עד עכשיו עמדה הריבית על 0.1%. מדובר בצעד דרמטי שכן מ 2018 לא היתה כלל עליה בריבית במשק. ועוד משהו שגורם לעסק להיות רציני יותר הוא שלא מדובר בעליה חד פעמית אלא בתחילת הדרך של עליה הדרגתית בריבית. בבנק ישראל מדברים על כך שעד סוף השנה הנוכחית הריבית במשק תעמוד על 1.5%. מדובר בעליה דרסטית מאוד של 1.4% תוך שנה אחת בלבד. באחוזים מדובר כאן בעליה של מאות אחוזים. 6

איך העליה בריבית תשפיע על שוק הדיור?

כפי הידוע עליית הריבית במשק משפיעה באופן ישיר ואוטומטי על עליה של ריבית הפריים. כל משכנתא היום כוללת את מרכיב הפריים. מה שאומר שהמשכנתאות בשנה הקרובה עומדות להתייקר.

המומחים סוברים כי התייקרות המשכנתאות תגרום לביקוש לדירות להיות נמוך יותר וממילא נראה האטה בעליית מחירי הדירות.

איך העליה בריבית במשק תשפיע על פעילות היזמים?

היזמים משתמשים גם הם בהלוואות כדי לקדם את הפרויקטים שלהם. אם הריבית במשק תהיה יקרה יותר גם הריביות שהם ישלמו על מימון לפרויקטים יתייקרו. ממילא מחירי הדירות עלולים להתייקר או שהרווח של היזם ישחק.

כנראה שאנו עתידים לראות מיתון בכניסת יזמים אל השוק כי סעיף המימון יאיים קצת יותר.

אז איך מסכמים את ההשפעה הכלכלית של עליית הריבית במשק?

מדובר בצעד חיוני שהיה חייב להיעשות. ההשפעה שלו היא לא כל כך שלילית. איך שזה נראה, המחירים של דירות יד שניה יתמתנו אך מחירי הדירות החדשות ימשיכו לטפס.

איך מממנים נדל"ן גם בשנת 2022?

אין ספק שעם כל התמורות במשק והעלייה בריבית, מסובך היום קצת יותר להשיג מימון לנדל"ן. בדיוק בשביל זה יש לכם אותנו, חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים שמתמחה בהשגת מימון איכותי, בטוח וחסכוני להקמת פרויקט נדל"ן בטוח.

מרגישים תקועים, רוצים להתקדם?

פנו אלינו ואנו נשחרר את הפרויקט שלכם שיוכל לשעוט קדימה ולהניב רווחים!

קבעו עכשיו פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: