זהירות, אל תתחמקו מערבות חוק מכר!

מקימים פרויקט נדלן? מעוניינים להיפטר מעלות ערבויות חוק מכר? זהירות, נתפס יזם שהחתים קונים על הסכם הלוואה פיקטיבי, היזם נקנס ברבע מיליון ש"ח.

מהי ערבות חוק מכר?

בעבר, כל יזם שהקים פרויקט מכר גם דירות על הנייר. הסיכון מצד הרוכשים היה גבוה. אף אחד לא היה ערב להם אם הם באמת יקבלו בסופו של דבר את הדירה עליה הם שילמו. לאחר המקרה של קריסת חפציבה בו היזם נעלם עם הכספים ורוכשים רבים נשארו ללא הכסף שלהם. החליטה הממשלה לשים סוף לחוסר ההגנה על רוכשי הדירות מיזמים. הממשלה חוקקה את חוק המכר על פיו חייב כל יזם להפקיד את הכסף שהוא מקבל מהדיירים בבנק מלווה ורק הבנק הוא האחראי על שחרור הכספים על פי התקדמות הפרויקט. אין מצב בו יזם נעלם עם הכספים. הבנק המלווה אחראי גם על ערבויות לרוכשים על כך שבמקרה של קריסת הפרויקט, הלווים יקבלו את כספם בחזרה.

למה היזמים מתחמקים מערבות חוק מכר?

כמובן שהערבויות הללו מגבילות את היזם. במקום לקבל כסף ישר לכיס ולעשות איתו מה שנוח לו, היזם מוגבל לכללים של הבנק. לכן היזמים מנסים בכל דרך שהיא להתחמק מהערבויות האלו ולקבל מהרוכשים כסף שלא דרך הבנק. איך הם עושים את זה כמו שתיארנו בתחילת הכתבה. הם מחתימים את הרוכשים על הסכם הלוואה פיקטיבי וכך הכסף משתלשל ישר לכיס שלהם. הרוכשים התמימים לא יודעים עד כמה זה מסוכן, אם הפרויקט יכשל דבר שעלול לקרות עם היזם מתנהל בכזו צורה הם ישארו ללא כסף וללא דירה.

משרד הבינוי והשיכון מנהל מאבק נגד היזמים שחומקים מערבויות חוק מכר

יזמים שחומקים מהלוואות חוק מכר עלולים לשבור את השוק. זהו פשע חמור מאוד ועבירה על החוק שעלולה לגרום למשבר בענף הנדל"ן. יזם שמחתים לווה על הסכם פיקטיבי לבד מסכנת ההיתפסות, מסכן את הפרויקט שלו. לכן, משרד הבינוי והשיכון מנהל מאבק עז בנושא. הוא לא מעוניין שיזמים ינצלו רוכשים תמימים וייקחו מהם את הכסף בלי לתת להם את הערבות המתבקשת. המעבר של הכספים דרך הבנק וערבות חוק מכר הם אלו שנותנים את היציבות לפרויקט. משרד הבינוי והשיכון מנהל מעקבים אחר יזמים כדי לא לאפשר להם לעקוף את חוק המכר, יזם שנתפס נקנס מיד על סכום של מאות אלפי שקלים.

המקרה שאירע עם יזם התמ"א בכפר סבא שנתפס ונקנס על סך של רבע מיליון שקלים ממחיש לנו זאת היטב. היזם ניסה לחסוך אך הוא הפסיד רבע מיליון שקלים.

אז איך משיגים מימון משלים?

מה שקרה במקרה הנוכחי הוא שהיזם לא ידע מהיכן הוא ישיג מימון משלים לפרויקט. ובמקום לפנות ליועצים או לגוף מלווה כמו חברת המפתח שהיו מוצאים לו פתרון למצב אליו הוא נקלע. הוא בחר לעבור על החוק ולהשיג כספים ישירות מהרוכשים ללא מעבר דרך הבנק. כך קרה שהוא נתפס וקיבל קנס כבד שיקשה עליו להמשיך הלאה. במקרים רבים, במהלך הפרויקט יזמים נתקלים בחוסר במזומנים ונזקקים למימון משלים. רבים עושים זאת בדרך מסוכנת ומחתימים לווים על הסכם הלוואה פיקטיבי. להשיג את המימון הנדרש על ידי החתמה של רוכשים על הלוואה פיקטיבית היא טעות. הצעד הזה שנעשה בצורה בלתי מבוקרת עלול לסכן את הפרויקט. ובנוסף כמובן, אתם עלולים להיתפס. במקום לעבור על החוק תוך סיכון עצמי, קחו חברת ליווי שתלווה אתכם בצד הפיננסי של הפרויקט וכך לא תגיעו למצב שצריך לעבור על החוק ולהיתפס כדי להעמיד את הפרויקט שלכם על הרגליים.

אם אתם נתקלים בקושי אתם לא חייבים לחכות שהמצב יחמיר. פנו אלינו כדי שננטרל לכם את כל הקשיים הכלכליים שבדרך. כי המפתח להצלחה כלכלית נמצא אצלינו.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו השאירו פרטים.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: