חדש! נוסף שירות באמצעותו תוכלו לגלות את תכנוני הבנייה ב 300 המטרים הסמוכים לכתובת מגוריכם

אם עד לא מזמן יכלו להקים פרויקטים של בנייה ללא ידיעתכם, כעת המצב השתנה. באתר "יחידת ממשל זמין" נוספה האופציה לקבלת מידע על בנייה ברדיוס של 300 מטר מהכתובת המעודכנת שלכם. ברגע שתדעו על פרויקט בנייה המוקם מתחת לביתכם, תוכלו לקבל עליו פרטים ובמידת הצורך, להגיש נגדו ערעור.

איך אפשר להתעדכן בתוכניות בניית הפרויקטים?

אם עד היום כדי לדעת באיזה שלב אוחז פרויקט הבנייה שליד ביתכם, הייתם צריכים לעקוב אחרי מודעות שהופצו בעיתונות או אפילו הודבקו במקום הפרויקט. כעת תוכלו להיכנס לאתר "ממשל זמין" ולהתעדכן בצורה יעילה ועדכנית. כשהמידע מופיע באתר, אתם יודעים מתי הוא מתעדכן, אתם בטוחים שהפרטים מדויקים וכך קל יותר לדעת אם הבנייה עלולה להזיק לכם.

שימו לב, המידע יופיע לכם רק לאחר שתירשמו לאתר. תצטרכו להזין קוד משתמש ונתונים נוספים אישיים. אבל זה משתלם. בסופו של דבר, המידע שתקבלו הוא עדכני ובעל פרטים מדויקים וברורים יותר מהמודעות המתפרסמות מדי פעם.

מה עושים עם התנגדות לבנייה?

הנתונים מראים כי הגורם העיקרי לעיכובים בבנייה הוא התנגדות הדיירים הגרים בסמוך למקום הבנייה המתוכננת. כעת כשאתר "יחידת ממשל זמין" מראה את הנתונים בצורה ברורה יותר, ההתנגדויות לבנייה ירבו מן הסתם.

מה עושים עם התנגדות לבנייה?

במנהל התכנון קיימת וועדה לתכנון ובנייה של מתחמי דיור והיא ניסתה לתת מענה למשבר הדיור. הוועדה דאגה לבניית מוסדות חינוכיים, מתחמים לסחר, גינות קטנות על חשבון חניות ובניינים גדולים יותר. נוצר מצב בו קיימות דירות, אך הן בשכונות צפופות, ללא פתרון אמיתי.

למה הנגשת המידע בצורה זו לא מספיקה?

אם שמתם לב, הרבה מההתנגדויות לא באות מהדיירים עצמם. רוב הפעמים מדובר ביועצים משפטיים שמעודדים את הדיירים להציב התנגדות לתוכנית הבנייה. הרבה התנגדויות מתרחשות לאחר שיזם הנדל"ן מבקש הקלות שונות בתהליך הבנייה. במידע שתקבלו באתר לא תראו מידע על בקשות להקלה, וזו הבעיה.

בעיה נוספת היא המרחק. תוכלו לקבל מידע רק על מה שקורה בסביבת 300 המטרים הקרובים לכתובת שלכם (המעודכנת בתעודת הזהות). 300 מטרים הם אכן הרבה. אך האם מידע על 300 מטרים בלבד היא מספקת? מסתבר שפחות. יכולה להיות שכונה בעלת אופי שקט וצדדי שבמרחק של 400 מטר ממנה מתוכננת בניית תחנת רכבת. אופי השכונה עלול להשתנות וזה יכול להפריע לתושבים. אך בצורה הנגשת מידע כזו, התושבים לא יוכלו להתנגד לתוכנית. 

בצורה כזו, ברגע שיהיו התנגדויות לתכנון בנייה, יהיה ברור למנהל התכנון שמדובר בהתנגדות משמעותית ולא התנגדות נפוצה של תושבים שמתנגדים לתוכניות הממוקמות רחוק מהם. וידוע המושג שכל אחד טוען לעצמו – "שיבנו, אבל לא בחצר האחורית שלי"…

מה אפשר לעשות?

מומחים טוענים שכשהתושבים יודעים מה תכנון הבנייה המתוכנן, הם מרגישים שותפים וממילא, מתנגדים פחות. אבל הנקודות שהעלינו חשובות והן מצביעות על צורך בשיפור הנגשת המידע. במנהל התכנון שוקדים על פתרון, כמה זמן זה יקח? לנו נשאר לחכות…

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: