יזמים שימו לב, אם לא תפרטו את שטח הדירה נטו בחוזה הרכישה אתם עלולים להיתבע על כך

אף אחד לא אוהב שתובעים אותו לבית משפט וגם אתם לא. לכן כדאי שתקראו עד הסוף את הכתבה הבאה. כאשר מדווחים בטאבו על שטח דירה דורשים לפרט את השטח כולל הקירות החיצוניים ופעמים גם שטחים ציבוריים מחוץ לדירה כמו פיר המעלית ועוד. בפועל, השטחים הללו לא נכללים בשטח הדירה.

רוכשים שקנו דירה מקבלן תבעו את היזם שלהם על הונאה לאחר שבחוזה הרכישה הופיע רק שטח הדירה שמופיע בנסח הטאבו שזה שטח ברוטו והם חשבו שמדובר בשטח נטו.

הרוכשים ביקשו לקבל פיצוי על המטרים המיותרים שהם שילמו עליהם.

אז מה אומר החוק לגבי רישום מספר מטרים בחוזה הרכישה

לאחר מקרה דומה שאירע קבעו בחוק שעל הקבלן לציין בחוזה הרכישה לפי איזו מדידה כתובים מספר המטרים בחוזה. ועדיף לרשום את המטרים גם בברוטו וגם בנטו. כלומר, מספר המטרים בפועל שזה אומר ללא הקירות החיצוניים. ומספר מטרים בטאבו הכוללים קירות חיצוניים ולפעמים גם שטחים ציבוריים.

האם לקוחות רשאים לבטל את החוזה אם לא פירטתם להם את מספר המטרים כפי דרישת החוק?

בעיקרון כן, אך זה לא יקרה. אין כמעט לקוחות שמגלים את זה מיד, בדרך כלל לקוחות שמים לב למחדל רק לאחר שהם השקיעו כספים בדירה ובמשכנתא וממש לא שווה להם להפסיד עכשיו הכל. לכן, מהפרת חוזה אין לכם מה לפחד. אך כן יש את הנושא של הפיצויים שזה לא כסף קטן בכלל.

האם הלקוחות עלולים לתבוע את היזם?

בהחלט.

אתם עלולים למצוא את עצמכם נתבעים בבית משפט על סכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים. התביעה נעשית על הונאה. כביכול הרוכשים שילמו על מטרים שלא קיימים בדירה. אם התביעה תתקבל תצטרכו לשלם פיצויים רציניים. הפיצויים יהיו בעצם החזר על המטרים שלא קיימים בדירה.

איך מתמודדים עם התביעות?

לאחר שהתביעה הגיעה אין כל כך דרך להתמודד איתה. אך אפשר למנוע אותה על ידי שתקפידו לרשום את חוזה הרכישה לפי חוק. בכלל הנושא של תביעה כנגד יזם או קבלן, לא נגמר. כדי למזער את התביעות ולהפחית אותם, צריך לגדור את כל הפירצות ולהתנהל בדיוק כפי שהחוק דורש.

הקפידו תמיד לרשום בחוזה את מספר המטרים המדויקים של דירה ולציין שאלו המטרים בפועל. רשמו את המטרים בטאבו. חבל להסתבך בשביל דבר כל כך פשוט. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים פיצויים של 100 אלף שקל ויותר על המטרים שכביכול לא נרכשו. אתם הרי לא מורידים את מחיר דירה בגלל המטרים שלא רשמתם.

נתקלתם בתביעה? רוצים להימנע מתביעות?

אנחנו ניידע אתכם בכל דרישות החוק, ונסייע לכם משפטית במקרה של תביעה.

פנו אלינו חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים ואנחנו נדריך אתכם צעד אחר צעד בפרויקט שלכם.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, השאירו פרטים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: