כמה זה עולה? איך מחשבים עלויות לבנייה קלה

בשנים האחרונות נכנסה אלינו אורחת מאירופה ואמריקה, הבניה הקלה נעים להכיר. העלויות בבניה קלה הרבה יותר זולות וזה היתרון המשמעותי שלה ולא רק. בישראל למדו שלא תמיד חייבים להיות מקובעים  לאבנים, מלט ובטון. אפשר לעשות את זה בצורה קלה יותר, נקיה וגם אם חשבתם שהיא לא בטיחותית. הבניה הקלה היא איכותית, עמידה ובטיחותית. היא משמשת בעיקר לתוספות בניה ומבנים חד קומתיים אך ניתן לבנות בה גם מבנים רבי קומות.

התחברתם לבניה קלה? מעוניינים להתעסק איתה? העלויות הרבה יותר זולות, מה שאומר שכנראה כדאי לכם.

אז תכל'ס אם להיות רציניים, מה העלות של בניה קלה? איך מחשבים את המחיר? ועל מה משלמים? בכתבה הבאה נביא תשובות לכל השאלות.

מה המרכיבים של בניה קלה וכמה הם עולים?

כבר הבנו שכאשר בונים בבניה קלה לא תשלמו על מלט ולבנים. בתשלום יהיה מורכב מדברים אחרים לחלוטין. כאשר בונים מבנים קלים מזמינים לוחות מוכנים אפשר להזמין לוחות בכמה רמות של איכות, הם יכולים להיות נייחים או ניידים. בקיצור, אפשר לבחור. התייעצו עם מהנדסים ואדריכלים כך תתאימו הכל למבנה שאתם רוצים להקים. העלות של הלוחות תהיה בין 150 ש"ח ל-350 ש"ח למ"ר ואפילו יותר. המחיר של השלד תלוי בהרבה גורמים, יש כמה רמות גימור, מה הגודל בממוצע המחיר שלו יוצא 500 ש"ח למטר. ההרכבה בשטח גם היא תעלה לכם משהו כמו 250 ש"ח למטר. בסך הכל כולל מע"מ, העלות תצא לכם משהו כמו 900 ש"ח למ"ר.

שימו לב כאשר אתם מחשבים הוצאות על מנת להשיג מימון או כדי לערוך ניתוח כדאיות כלכלית תבררו היטב בדיוק כמה יעלה מה שאתם תזדקקו לו. המחירים שאנו מביאים פה הם לא מדויקים. כדי להגיע לעלויות מדויקות צריך לדעת בדיוק במה מדובר.

עלות הבניה עצמה מסתכמת בערך ב-900 ש"ח למ"ר. אבל קחו בחשבון שזה לא נגמר כאן, כעת צריך להשקיע בגימורים ובכל מה שצריך בית בשביל להיות בית.

גימורים והשלמות- מה המחיר?

כאשר בונים בית אי אפשר להסתפק רק ב-4 קירות ותקרה צריך גם לעבוד עליו מבפנים. ההוצאות הללו לא שונות במיוחד בבניה קלה. מה שכן אפשר לומר שעל בניה קלה הכל התקבל טוב יותר, בבניה קלה הבידוד הוא מעולה, והקירות חלקים ויפים כך שבאמת בכל תקציב שיש לכם התוצאה תהיה מרשימה וגם חסכונית. הבידוד בבניה קלה הוא טוב מאוד וממילא השימוש בחשמל יפחת. בכל מקרה נביא את המחירים הממוצעים של הגימורים אם כי זה יכול להיות שונה לחלוטין לכאן ולכאן תלוי מה תבחרו.

מחיר מקובל בשוק לריצוף נע באזור ה 20,000-25,000 ש"ח.

עבודות אלומיניום: 15,000-35,000 ש"ח.

מחיר הדלתות היום הוא משהו כמו 1,000 ש"ח לדלת.

עבודות חשמל: 30,000-35,000 ש"ח.

אינסטלציה: 30,000-35,000 ש"ח.

יש עלויות נוספות כמו היתר בניה, אדריכל, מהנדס חשמל ואינסטלציה, מודד וכו'. בסך הכל כל ההוצאות הללו מסתכמות במשהו כמו 30,000 ש"ח.

אלו ההוצאות הבסיסיות, יכול להיות שתזדקקו לעוד כמה שדרוגים שיעלו את המחיר:

גג רעפים עולה בין 10,000ש"ח ל-15,000 ש"ח. אם הבית בין כמה מפלסים ותצטרכו להוסיף מדרגות תאלצו להיפרד מ 20,000-25,000 ש"ח נוספים.

בסך הכל בניה קלה כולל גימורים תצא באזור ה 3,800 ש"ח- 4,400 ש"ח למ"ר. מחיר של בניית בית בגודל 80,000 יעלה לכם 300-350 אלף ש"ח.

בניית חדר

בניה קלה משמשת הרבה להוספת חדר לבית או יחידת דיור קטנה. במקרה הזה העלויות יהיו קצת שונות ולא תהיה הוצאה של שלד והבניה תתבסס על פנל מבודד. הבניה הקלה תעלה בין 1,500-2,000 ש"ח למ"ר. העלות כלולה תסתכם במשהו כמו 3,000 ש"ח למ"ר.

לסיכום:

העלות של בניה קלה בדרך כלל היא זולה הרבה יותר. הלוחות מיוצרים במפעל ובשטח מרכיבים אותו. חשוב שתדעו שיש סיכוי של ירידה במחירי הבניה הקלה. כיום אין הרבה אנשי מקצוע שמתמחים בתחום הבניה הקלה וייצור הלוחות ולכן התחרות נמוכה. ככל שהבניה הקלה תתפתח יותר ותיכנס לשוק ממילא יכנסו עוד שחקנים לתמונה והתחרות תתגבר. התחרותיות תביא לירידת המחירים.

בשורה התחתונה, עלות בנייה קלה נעה בסביבות 4,000 ש"ח למ"ר ועם הזמן וההתפתחות בתחום כנראה שהמחיר ירד עוד יותר.

אם אתם מתכוונים לצאת בפרויקט של בניה קלה שאלת המימון תהיה הרבה יותר פשוטה, העלויות זולות הרבה יותר. אך מנגד הנושא הזה פחות מוכר ולכן כן חשוב שיהיו בעלי מקצוע שמכירים טוב את התחום שילוו אתכם בתהליך.

אנו בחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים התמחנו הרבה בליווי יזמים ובכל התחומים. אם אתם רוצים להבטיח לעצמכם שעשיתם הכל כדי להצליח פנו אלינו עכשיו, כי אנחנו כאן בשבילכם.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: