למה אכיפת הבטיחות באתרי הבניה מתגברת יותר מידי?

בחודשים האחרונים הפכו אתרי הבניה למקום בטוח יותר מבעבר. חברות הבניה משקיעות יותר בבטיחות והתוצאות ניכרות בשטח. הסיבה לכך היא אכיפה מוגברת של מינהל הבטיחות וכן שיתוף פעולה של רשם הקבלנים בנושא. עד כה רשם הקבלנים כלל לא התייחסו לנושא הבטיחות וסוף סוף הם החלו להתעניין וכבר רואים שינוי.

רשם הקבלנים אוכף את הבטיחות

בעבר ברשם הקבלנים כלל לא התייחסו לנושא הבטיחות ולא עשו שום צעד בנידון. לאחרונה החלו להראות לחברת הבניה שהם מתייחסים ברצינות לנושא הבטיחות ומיד ראו תוצאות. המצב אומנם רחוק מלהיות מושלם. רשיונות לא נשללים על ימין ועל שמאל גם לא אחרי שהתרחשו באתר עבודה אחד כמה תאונות. אך מספיק שהיו כמה מקרים של שלילת רישיון ואזהרות וכבר חברות הבניה מבינות ששווה להן להשקיע בבטיחות. דרכי הפעולה של רשם הקבלנים זה בעיקר שימוע בעקבות תאונה מה שכבר מלחיץ את חברות הבניה. שלילת רשיונות זה דבר שלוקח הרבה זמן. לכן לא מתחילים להתעסק עם זה מיד. ובאמת ברוב המקרים השימוע עוזר.

מה עוד גורם לאכיפת הבטיחות

ארגון בוני הארץ הקים תוכנית כוכבים המדרגת את הבטיחות באתרי הבניה. באופן כללי אנו מאוד מקווים שהם יצליחו לגרום לחברות הביטוח להכיר בדירוג הזה ולקבוע על פיו את מחיר הפרמיה.

ארגונים חברתיים שונים יוצרים לחץ על חברות הבניה בתקשורת להגביר את נהלי הבטיחות. וכן הקמתה של יחידת פלס שתפקידה הוא להראות נוכחות משטרתית בעת תאונות בניה. קיים גם מספר טלפון שבו יש אפשרות לעוברי אורח לדווח על כשלים בטיחותיים. הרשויות העירוניות גם הם לאחרונה החלו לקחת קצת יותר ברצינות את הנושא של הבטיחות ופועלים בעניין.

אכיפת יתר שלא במקומה

בשטח אנו רואים שחלק גדול מהצעדים שנעשו כדי לאכוף את כללי הבטיחות נועדו בשביל להקשות על הקבלנים ולא באמת כדי למנוע תאונות. הסיבה לכך היא שהצעדים של מינהל הבטיחות להגברת הבטיחות נובעים מהביקורת הכבדה שהם ספגו לאחרונה. במינהל הבטיחות נותנים קנסות ומוציאים התקנים בקצב מסחרר בלי קשר למטרה שלהם העיקר להראות שהם עושים משהו בנושא הבטיחו. הקנסות שהם מחלקים גדולים בסדר גודל לא מידתי. לא בהכרח שזה יפתור את בעיית הבטיחות. יכול להיות שזה רק יערער את שוק הנדל"ן.

בעיה נוספת בנושא הבטיחות היא שלא מבינים במדינה שכדי לבנות עם סטנדרטים גבוהים של בטיחות צריך כסף. במכרזים זוכים תמיד מי שנותנים את המחיר הזול ביותר ולא מי שעובד בצורה בטיחותית ביותר. פעמים רבות נבחרים במכרז פרויקטים בלתי בטיחותיים בעליל. רק משום שהם זולים.

כדי להקים פרויקטים בטיחותיים צריך תקציב ועל זה צריך לעבוד במדינה.

זקוקים למימון?

קיבלתם קנס, רוצים להגביר את נהלי הבטיחות ונכנסתם לפלונטר.

פנו עכשיו לחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים ואנו נוציא אתכם מהסבך. המומחים שלנו ישיגו לכם מימון נוח בתנאים מצוינים ויקדמו את הפרויקט שלכם. כי אצלינו יודעים להפוך כסף לנזיל.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם צרו קשר עכשיו!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: