למה היועץ והמבצע לא יכולים להיות אותו אחד ואיך זה עלול להשפיע על בטיחות הבניה?

כאשר אתם פונים לפרויקט בניה חשוב מאוד שתבינו שאין אפשרות לקצץ בבעלי המקצוע וגם לא לאחד שני תפקידים אצל אדם אחד. יש את תחום הייעוץ והתכנון ויש את תחום הביצוע. גם אם יש מישהו שמבין מאוד בתחום מסוים והוא גם מבצע אותו היטב זה לא המקום לשבץ אותו בשני משבצות. וחשוב שתבינו למה, את זה נסביר בפוסט הבא.

למה היועץ והמבצע מנוגדי אינטרסים?

כדי שנבין למה האינטרסים של היועץ והמבצע הם מנוגדים, נסביר מה המטרה של כל אחד, התפקיד והאינטרסים.

היועץ

היועץ באתר הבניה הוא על תקן המבוגר האחראי. התפקיד שלו לתכנן הכל בצורה הטובה ביותר, למנוע מראש תקלות ולדאוג לכך שאיכות הבניה תהיה גבוהה.

המטרה של היועץ היא שהבניה תהיה איכותית ומדויקת ושלא יתגלו טעויות בהמשך. האינטרסים של היועץ זה לדאוג לבניה איכותית בכל מחיר.

המבצע

התפקיד של המבצע הוא לעשות בפועל את כל התכנונים. המבצע מעוניין לגמור את העבודה כמה שיותר מהר וזה גם התפקיד שלו. בנוסף, למבצע יש אינטרס ותפקיד לחסוך בעלויות ובמשאבים.

ההתנגשות

לא פעם האינטרסים והמטרות של היועץ והמבצע נפגשים. היועץ דורש חומרים יקרים יותר ואילו המבצע רוצה לחסוך. היועץ מתעכב על פרטים בבניה כדי שהיא תהיה איכותית למרות שהמבצע מעוניין למהר. כאשר האינטרסים של היועץ והמבצע נפגשים אנחנו מעוניינים שהיועץ ינצח ובאמת המבצע כפוף ליועץ. כל אחד רוצה לעשות את התפקיד שלו ולכן אם אדם אחד ישמש גם בתפקיד היועץ וגם בתפקיד המבצע לא פעם עלול תפקיד המבצע להתגבר על היועץ והבניה תהיה פחות איכותית. אדם שמשמש בשני התפקידים הללו בו זמנית, עלול לעשות לעצמו הנחות מה שיגרע מרמת הבניה ובטיחות הבניה. אם היועץ ישמש גם כמבצע לא יהיה מי שיקח באמת את האחריות על רמת הבניה בלי ויתורים והתפשרויות.

למה חשוב להפריד ייעוץ מביצוע בכל חלקי הבניה?

העניין של הפרדת יועץ ממבצע רלוונטי לכל תחום בניה בפני עצמו. אם אנו מדברים על התקנת חשמל. בשטח יהיה גם מהנדס חשמל שיתכנן הכל מראש וישאר לפקח וגם קבלן חשמל שיבצע את העבודות. אותו הדבר אם אנו מדברים על צנרת ואינסטלציה וגם כאשר אנו מדברים על אינטגרטור שהוא זה שאחראי על מבנה האקוסטיקה.

בשורה התחתונה,

אם אתם לא רוצים בעל מקצוע שיעשה לעצמו הנחות כבר בשלב התכנון כדי שלא יצטרך לעבוד קשה בהמשך וגם לא יניח לעצמו בשטח אתם צריכים לקחת שניים. אחד לתפקיד היועץ ואחד לביצוע. המתכננים יעבדו כצוות בשלב התכנון של הפרויקט. והמבצעים יעבדו יחד בזמן הקמת הפרויקט על פי ההוראות של המתכננים והיועצים.

ההוצאות כבדות עליכם? זקוקים למימון?

חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים מתמחת בהשגת מימון זול ואיכותי להקמת פרויקט נדל"ן.

פנו אלינו עכשיו והמימון לפרויקט שלכם, עלינו!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: