למה שווה כלכלית להקים מרלוג?

לאחרונה נכנס לעולם הנדל"ן והשקעות סוג חדש של השקעה, המרלו"ג. בשנים האחרונות עלה הצורך והביקוש למרכזים לוגיסטיים. חברות מכל העולם החלו לעבור למסגרת הזו. למרלוג יש כמה מעלות גם מבחינה פרקטית וגם כמה מעלות כלכליות. בכתבה הבאה נדון בנושא המרכזים הלוגיסטיים שהחלו לכבוש את השוק. נסביר למה כדאי להקים מרלו"ג? למה שווה להשקיע במרלו"ג ואיפה היזמים בתמונה.

אז נתחיל…

מה זה מרלוג?

מרלוג זה ראשי תיבות של מרכז לוגיסטי. המרכז הלוגיסטי הוא בעצם שכלול של מחסן לוגיסטי שגם הוא מהווה שכלול של מחסן. מרכז לוגיסטי הוא מבנה ענק שמכיל בתוכו כמויות עצומות של מוצרים שבעבר היו משונעים לחנויות ורשתות ומשם ללקוחות הפרטיים. כיום במרכז לוגיסטי יש מערך הזמנות ויותר ויותר אנשים קונים ישירות מהיבואן. בתקופת הקורונה חלה התפתחות משמעותית בתחום. כאשר אנשים היו סגורים בבתים היה נוח מאוד להזמין דרך האינטרנט ולקבל את המוצרים עד הבית. כיום התופעה צוברת תאוצה, המודעות והביקוש למרכזים הלוגיסטיים גדלים ויותר ויותר מרלוגים חדשים קמים.

איך נראה מרכז לוגיסטי?

כיום מבנה של מרלוג נראה בעיקר כמו אולמות אחסון ענקיים וחדרי משרדים. בתוך המבנה קיים חדר אליו ממוענות כל ההזמנות. מוקד שירות הלקוחות גם הוא ממוקם במרלוג. המטרה של המרלו"ג היא לחסוך תהליכים ועלויות של שינוע, הובלה וכו'. לכן, המרלוג ממוקם במקום שמגשים את המטרות הללו כמו סמיכות לנמל משם מגיעות הסחורה ועוד. במרלוג כל הגורמים ממוקמים מתחת קורת גג אחד. החל מהמנהלים, עובר לפיקוח, מחלקת שיווק, נותני השירות ואולמות אחסון.

מה התועלת הכלכלית בהקמת מרלוג?

להקמת מרלוג יש יתרונות כלכליים מוכחים ולא רק כלכליים. כאשר מתנהלים דרך מרלוג חוסכים כוח אדם ותקציבים. כאשר העסק מתנהל תחת מרלוג מרכזים את כל ההוצאות וכל הכוחות למיקום אחד. אם בכל חברה צריך לשכור כמה מקומות: למפעל ייצור, אחסון, שינוע ועוד, במרלוג הכל מתנהל במקום אחד. כאשר הכל מתנהל במקום אחד ממילא יש צורך בפחות כוח אדם והעלויות קטנות בהרבה. קחו בחשבון שאין חשיבות יתרה למיקום של המרכז הלוגיסטי ואם בוחרים במקום בו הנדלן זול יש כאן עוד פרמטר לחיסכון כלכלי.

לא רק המאזנים של החברה מרוויחים מהעניין ולא רק ההכנסות. הלקוחות גם הם מרוויחים מן העניין. חברה בעלת מרלוג יכולה להעניק ללקוחות מחירים מוזלים יותר וממילא להזניק את מאזן המכירות.

לא סתם המרלוגים כבשו את הכלכלה העולמית ואף את ענף ההשקעות. מדובר כאן ברווחים עצומים שמשפיעים לטובה על הכלכלה העולמית. המרלוגים הם גלגל שמניע את הכלכלה קדימה.

למי כדאי להקים מרלוג?

לא כל אחד יכול להקים מרלוג. כדי להקים מרלוג צריך שהחברה תהיה מספיק גדולה. צריך לזכור, מרלוג פועל בענק. יותר ויותר רשתות מקימות מרלוג ועולם ההשקעות נכנס גם הוא לעניין.

אפשר לומר שהקמת מרלוג הפכה לאחד מהתחומים הנחשקים והרווחיים ביותר בענף הנדל"ן.

יזמים, רוצים להקים מרלוג?

כדי להקים מרלוג צריך בראש ובראשונה להיות מאוד מאוד מתוכננים. קחו בחשבון ההוצאות הן לא זולות כלל אך יש רווחים מרשימים. כאשר מקימים מרלוג צריך לשבת ולהבין את הצרכים של החברה ולפי זה לתכנן את מבנה המרלוג. מרלוג זו השקעה לטווח רחוק הוא ילווה את החברה לשנים רבות לכן לא כדאי להסתפק בצרכים של החברה עכשיו בלבד כדאי גם לחשוב מה החזון שלה ולשלב במבנה גם את הצרכים העתידיים.

שימו לב, בניה ירוקה החלה להיכנס אלינו לאחרונה אך בבניית מרלוג שמים במיוחד דגש בנושא. בניה ירוקה היא אמנם יקרה יותר אך הקמת מרלו"ג היא רווחית במיוחד.

בבניה ירוקה למרלו"ג שימו דגש בעיקר על חיסכון באנרגיה. מטבע הדברים מרלו"ג הוא מקום שסוחב מלא אנרגיה, כוח וחשמל. כדי שהמקום לא יהפך למקום מזוהם חובה להשתמש בבניה ירוקה: אנרגיה סולארית, מיחזור מים, בניה מבודדת שתקטין את הצורך במיזוג ואויר ועוד.

רוצים להקים מרלוג? אנחנו נשיג לכם את המימון. מימון נכון הוא זה שקובע את הצלחת הפרויקט. בהקמת מרלו"ג אתם מתעסקים במשהו גדול. זה לא המקום להתפשר. פנו עוד היום לחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים ויש לכם מימון ביד.

קדימה לעבודה…

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: