מהו תהליך הוצאת היתר בניה? ומתי יש בו צורך?

המפתח לכל בניה או הקמת פרויקט הוא קבלת אישורים והיתרי בניה. ללא היתרי בניה אין אפשרות להתחיל. אך את המפתח הזה לא קל להשיג. קבלת היתרי בניה זהו תהליך ארוך, ממושך ומורט עצבים. תהליך היתר בניה מורכב משלבים שצריך לעבור. ככל שתתנהלו חכם יותר כך התהליך יהיה רגוע יותר ומהיר יותר.

בכתבה הבאה נעבור יחד איתכם על השלבים בהיתר בניה ונראה איך עושים את זה חכם.

איסוף מידע

כדי להגיש בקשה להיתר בניה צריך להגיש מסמכים שונים ובקשת היתר בניה. בקשת היתר בניה לא יכולה להיות בנויה על האוויר. צריך לבסס אותה על משהו אם רוצים שהיא תתקבל. כדי שיהיה לכם על מה לבנות את הבקשה, תבקשו מידע על הנכס מוועדת התכנון והבניה ברשות המקומית. המידע שתבקשו יכיל בתוכו נתונים שונים כמו: מהו השטח עליו רשום הנכס, מי בעלי הזכויות בקרקע, מיהם הבעלים של השטחים הסמוכים לנכס בו אמורה להתבצע הבניה וכן מפות ושרטוטים של הנכס ומספר החלקה והגוש.

תכנון בקשה להיתר בניה

אם אתם רוצים שהבקשה שלכם תתקבל, אתם צריכים להשקיע. אל תשכחו שבבקשת היתר בניה אתם משקיעים איזה שהוא סכום כדאי להשקיע כדי שהאישור אכן יתקבל. אדם שמגיש בקשה בלי לחשוב ולתכנן בדרך כלל מקבל סרוב או שהתהליך הופך להיות הרבה יותר ארוך ומעצבן.

כדי להכין היתר בניה יש צורך לגבש ביסודיות את תוכנית הבניה עבורה מבקשים היתר. את התוכנית תתכננו היטב ותבדקו שאין סיבה בטיחותית או כל סיבה אחרת כדי למנוע את האישור. כדאי שתבקשו אישורים מאנשי מקצוע על הבניה. כך תוכיחו רצינות ותדעו שהבניה לא בעייתית. עם בקשת היתר הבניה יש לצרף חתימה של כל מי שיש לו זכויות בקרקע. בשלב הזה תשיגו את החתימות הללו. כמו כן, הנפיקו אישור רישום זכויות והכינו שרטוטים של הנכס/הקרקע.

כמובן שיש עוד כמה הכנות, אך על כל מקרה אנו ממליצים לשבת עם איש מקצוע שיתכנן איתכם את הבקשה וידאג לכל הפרטים.

הגשת הבקשה

סיימתם לתכנן? השגתם את המסמכים? כעת הגיע הזמן להגיש טופס בקשה. בשלב הזה תקחו מהרשות המקומית טופס, תמלאו אותו ולאחר מכן תצרפו אליו את המסמכים השונים שכבר הכנתם. השלב הזה הוא טכני לחלוטין. את הטופס ואת המסמכים המצורפים הגישו לועדה המקומית לתכנון ובניה.

תיק הבקשה שלכם אמור לכלול בסופו של דבר: טופס בקשה; תוכנית בניה; מפות, אחת מדידה ואחת לאיתור עבודה; אישורי בעלות על הנכס עם חתימות וטופס חישוב שטחים.

בדיקת הבקשה

הבדיקה עצמה כוללת מספר שלבים אך מאחר שלא אנחנו אלו שאמורים לבצע אותם לא נפרט יותר מידי. בשלב הראשון עובר תיק הבקשה בדיקה טכנית לודא שהוא אכן מכיל את כל המסמכים הדרושים. לאחר מכן מהנדס מטעם הועדה מבצע הערכת אגרה. כדי לקבל היתרי בניה צריך לשלם קצת כסף, מדובר בסכום די רציני ומכובד. האגרה לא קבועה והיא נקבעת כל פעם מחדש על פי הנתונים של הבקשה. בשלב הזה לפני שהתיק מועבר לדיון יש צורך לשלם 20% מהאגרה אך מכיוון שהאגרה עדיין לא נקבעה מעריך מהנדס את גובה האגרה ולאחר שתשלמו התיק יועבר לדיון על ידי הועדה לתכנון ובניה.

קבלת תשובה

תשובה מקבלים תוך 90 יום, זאת אומרת, 3 חודשים מיום הגשת הבקשה. אם ההיתר מאוד דחוף יש אפשרות לבקש שהבדיקה תתבצע במסלול מקוצר ואז תקבלו תשובה תוך 45 יום.

ישנם 3 תשובות אפשרויות שהוועדה עשויה לתת.

  1. התשובה שכולם מחכים לה והיא אישור הבניה וקבלת היתר.
  2. סרוב לבקשה, כמובן שיש אפשרות להגיש ערעור על הסירוב. אם תפעלו לפי השלבים והכללים שהנחינו ותעזרו גם באיש מקצוע לכאורה לא תקבלו סרוב. גם במקרה של סירוב מומלץ להתייעץ עם מומחים ולהגיש ערעור.
  3. אישור על תנאי- הבקשה מאושרת אך רק בתנאים מסוימים. אם לא תקיימו את התנאים לא תקבלו היתר.

היתר בניה בפועל

כדי לקבל את ההיתר ולממש אותו תצטרכו להשלים עוד כמה מהלכים כמו: אגרה על ההיתר, היטל השבחה ועוד כל מיני מיסים. כמו כן לפעמים יבקשו ממכם עוד כמה מסמכים מטעם הועדה המקומית. לאחר שתסיימו את השלב הזה, ההיתר נכנס לתוקף ואתם מוזמנים להתחיל לבנות.

רוצים להוציא היתר בניה בקלות?

מעוניינים לקצר תהליכים? להוזיל עלויות? ובעיקר להוריד את העול הזה מהראש?

תנו לנו לעשות לכם את העבודה. הוצאת היתרי בניה הם חלק קטן מאוד מכל תהליך הקמת הפרויקט.

אנחנו בחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים ליוונו עשרות לקוחות מרוצים בכל שלבי הפרויקט. מחכה לכם עוד הרבה עבודה כמו גיוס מימון לפרויקט, אישורים שונים ועוד בירוקרטיה כבדה בדרך.

פנו אלינו ואנו נלווה אתכם יד ביד לאורך כל הדרך.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, השאירו פרטים או צרו קשר!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: