מה הסיבות שיכולות לגרום לפרויקטים של התחדשות עירונית להיתקע?

בפרויקטים של התחדשות עירונית יש שלושה גורמים עיקריים משפיעים. הרשויות, היזמים והדיירים. לשלושת הצדדים יש אינטרס משותף, לשלושתם יש טובת הנאה מהקמת הפרויקט אך יחד עם זאת שלושת הגורמים הללו הם אלו שעלולים להכשיל את הפרויקט.

בפוסט הבא נרחיב על הסיבות שבשלן עלול להיתקע פרויקט של התחדשות עירונית וכך אתם בתור יזמים חכמים תוכלו להסיר מראש אבני נגף שונים.ולזרז את הבירוקרטיות הכרוכות בהקמת פרויקט של התחדשות עירונית.

גורם ראשון: הדיירים

הדיירים הם הראשונים שאמורים לרוץ בדרך לפרויקט. הם לא מוציאים מכיסם מאומה ולאחר תקופה הם מקבלים דירה חדשה או משופצת בבניין ממוגן מפני רעידות אדמה ומפגעים אחרים. אך עדיין הדיירים עלולים גם להיות גורם מעכב בפרויקט. בשביל להקים פרויקט של התחדשות עירונית בבניין מסוים נדרשת הסכמה של 66% מהדיירים בפינוי בינוי ו 100% דיירים בתמ"א. פעמים רבות יש כאלו שמסרבים לחתום, לעיתים כאלו שסתם אין להם כוח לבלגן, חלקם בשביל לנקום באחרים. מה שבטוח נושא החתימות וההסכמות מהווה מצע נוח להתפתחות של סכסוכי שכנים ומריבות. בעקבות כך החתימות מתעכבות ויחד איתן גם הקמת הפרויקט.

גורם שני: הרשויות

הרשויות בסך הכל מרוויחות מאוד מהפרויקטים של התחדשות עירונית. הן מקבלות מיסים שונים, העיר מתפתחת, יש שם טוב לעיר ותושבי העיר מרוצים.  יש תנופה של התחדשות ופיתוח וזה טוב לכל רשות מקומית. רק מה, הרשויות עסוקות מידי מלטפל גם בעניינים חשובים ולכן בדרך כלל כמעט כל הפרויקטים נתקעים ונסחבים בשלב הבירוקרטיה. אם כל זה שהתחדשות עירונית חשובה לרשויות המקומיות היא כנראה לא חשובה מספיק. כמובן שיש ערים שזה מהר יותר ויש שפחות צריך לברר את העניין. מה שאתם יכולים לעשות הוא להקל את הבירוקרטיה, להגיש את המסמכים כמה שיותר מהר וכמה שיותר מסודר ואולי זה יזרז את העניין.

גורם שלישי: היזמים

יש גם יזמים לא מספיק מנוסים שהתנהלותם הלא מקצועית היא זו שמעכבת את הפרויקט. כאשר יזם תוקע פרויקט זה הכי גרוע וזה נגרם מכך שהיזם לא מספיק מנוסה או שאין לו מספיק תקציב. חשוב להבין שכדי להניע פרויקט של התחדשות עירונית יש צורך בניסיון ובכסף. אם ליזם אין מספיק ניסיון או שהוא לקח יותר מידי סיכונים בתחום הכספי הפרויקט לא יסע טוב ועלול להיגמר בפשיטת רגל. לכן, אם אתם רוצים להעלות את הפרויקט שלכם ולהריץ אותו קדימה, אתם חייבים ליווי מקצועי שימנע אתכם מלעשות טעויות קריטיות. מימון איכותי, בטוח ואטרקטיבי יוכלו להשיג לכם המומחים שלנו.

ליווי מקצועי

אצלינו בחברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים תקבלו כל מה שאתם צריכים בשביל להצעיד את הפרויקט שלכם קדימה. טיפים לייעול, ליווי מול המערכת הפיננסית והרשויות. וכמובן מימון איכותי, בטוח וזול שיאפשר לכם להתנהל היטב עם הפרויקט ולהישאר עם כמה שיותר אחוזי רווח.

אז למה אתם מחכים! קבעו עכשיו פגישת ייעוץ עם המומחים שלנו שיסיעו את הפרויקט שלכם קדימה!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: