מה זה אינפלציה וממה היא נובעת?

אינפלציה נשמעת מילה גדולה ומפחידה שמערערת את היציבות. למעשה אינפלציה היא מציאות שבה הערך של מטבע מסוימת יורד. כלומר, אם מטבע אחד היה שווה 2 עגבניות – כאשר מתרחשת אינפלציה והערך של המטבע יורד, מטבע יהיה שווה רק עגבניה אחת.

האם אינפלציה מעידה על חוסר יציבות? לא מחייב. תלוי מהי הסיבה לאינפלציה.

מהן הסיבות המובילות לאינפלציה?

יש 3 סיבות עיקריות שעשויות להביא לאינפלציה:

  1. יש חסר במוצרים מסוימים או בכלל המצבים. זה מה שקורה עכשיו עם מדד תשומות הבניה והמחירים לצרכן. המוצרים עולים יקר יותר כי קשה להשיג אותם או שיש מחסור. כאשר האינפלציה נובעת מהסיבה הזאת, זה לא סימן רע. זה לא עלול להביא לקריסה של הכלכלה. אך מצד שני, אין דרכים לפתור את האינפלציה, פשוט יש חסר, זה גם לא מידי יעזור שיעלו את השכר בשוק כי זה לא שלעשירים יש הרבה ולעניים חסר. חסר מהמוצר לכולם.
  2. סיבה נוספת שגורמת לאינפלציה היא שיש מידי הרבה כסף בשוק. מדפיסים מידי הרבה כסף בלי פורפורציה למצב הקיים בשוק. ממילא כל השוק עולה. הבעיה היא שלא ממש כל השוק עולה כי תמיד יש את אלה שממשיכים להשתכר שכר מינימום. תכל'ס, המצב הזה לא מידי טוב לכלכלה. אבל הפתרון פשוט מאוד. מעלים את הריבית וכך מדללים את הכסף בשוק. ומיד המחיר של המוצרים ירד בחזרה.
  3. הסיבה השלישית שהיא הרבה יותר נדירה היא שפשוט אין אמון במטבע. סוחרים לא מסכימים לקבל את המטבע המקומי והערך של המטבע ממילא נחלש. כאשר מתרחש תהליך כזה של אינפלציה זה מערער את היציבות של המדינה כולה. המטבע לא שווה והמצב הפוליטי של המדינה גם הוא לא טוב. כאשר מדברים על אינפלציה שנובעת מהסיבה הזו, אפשר להבין למה המילה אינפלציה מעוררת קונוטציה כל כך מפחידה.

ממה נובעת האינפלציה הקיימת כיום בשוק?

היום קיימת בשוק אינפלציה מאוד גבוהה שנובעת ממחסור אמיתי במוצרים מסוימים. האינפלציה גם קצת הגיעה בעקבות הסיבה השניה שהיו הלוואות ומשכנתאות זולות מידי. לכן, כדי לפתור את הבעיה, העלו את הריביות מה שאמור להקל במעט על האינפלציה אבל לא לפתור אותה. כי אם יש מלחמה בעולם וחסר תפוחי אדמה וחיטה אין כל כך דרך לפתור את האינפלציה הנוכחית.

מה זה אומר ליזמים?

חומרי הבניה יקרים. נקודה. והמחיר שלהם עולה כל הזמן. אנו ממליצים לכם לרכוש מראש את הכמות של כל חומרי הבניה להם אתם זקוקים. המחיר שלהם אמנם יקר עכשיו מאוד אבל נראה שהמחירים עומדים להמשיך לטפס ולא לרדת למשך שנתיים לפחות.

לא פעם קורה כזה שינוי בשוק הבניה והמאזנים מתבלבלים וכך הפרויקט מתחיל להסתבך. בשביל זה בדיוק אנחנו כאן.

קבעו פגישה עם המומחים של חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים ואנו נסייע לכם להגיע למצב מאוזן בפרויקט.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: