מה זה בכלל חילוץ הון עצמי ולמה זה טוב?

בעולם המימון הנדלני יש מושג שנקרא חילוץ הון עצמי. בפוסט הבא נתמקד בנושא הזה. נבין מה זה הדבר הזה, למה זה טוב ומה נקודות התורפה. אך לפני שנתחיל הכל חשוב שנבין מה ההתנהלות של יזם נדלן וממה הוא עושה את הכסף.

ממה יזם נדל"ן עושה כסף?

בשביל לעשות כסף יזם נדלן צריך שיהיה לו כסף להשקיע. אם אין לו כספים להשקעה הוא לא יכול לעלות על הגל הזה שקוראים לו יזמות. זה נכון שיש היום גופי מימון שנותנים כמעט 100% מימון על הפרויקט. אבל את ה 2%-5% מהפרויקט צריך היזם להביא. ככל שיזם יוזם יותר פרויקטים כך הרווח שלו גדל יותר. בשביל ליזום הרבה פרויקטים צריך כספים להשקיע. ככל שיזם צריך להשקיע פחות כסף בפרויקט כך הפרויקט רווחי לו יותר כי הוא יכול להשקיע כסף במקומות נוספים.

יזמים מגלגלים כספים מרוויחים כדי להשקיע כסף במקום הבא שיניב יותר.

מה עושה יזם שמזדמנת לו עסקת מימון מוצלחת אך כרגע כל הכסף שלו מושקע?

יזם כזה צריך לנסות לחלץ את ההון העצמי שהשקיע בפרויקטים אחרים. וכאן הגענו לנושא שלנו, חילוץ הון עצמי. בחילוץ הון עצמי היזם רשאי לבקש מהגוף המלווה את ההון העצמי שלו עוד לפני סיום הפרויקט. בעצם כל הכספים של הפרויקט נמצאים בקופה אחת ובגמר הפרויקט היזם מקבל את מה שנשאר בקופה. במקרה של חילוץ הון עצמי היזם מקבל מוקדם יותר את סכום ההון העצמי שהושקע בפרויקט. ובסיום הפרויקט יחד עם כל הסכומים של הריביות וההלוואות שהבנק מחזיר לעצמו הוא יחזיר גם את הסכום של ההון העצמי שחילץ היזם מוקדם יותר. חשוב לציין שאין מתנות חינם כדי לחלץ הון עצמי משועבד חלק מן הפרויקט לגוף המלווה והגוף קוצר לעצמו ריביות מהעניין. צריך שהעיסקה תהיה מספיק משתלמת כדי לחלץ הון עצמי.

האם כל יזם יכול לחלץ הון עצמי?

לא. רק יזם שהליווי הנדלני שלו הוא דווקא בנקאי. יזם שיש לו ליווי על ידי קרן מימון לא יוכל לחלץ הון עצמי כך לפחות ברוב המקרים.

רוצים לדעת עוד?

מעניין אתכם לדעת פרטים נוספים על הנושא של חילוץ הון עצמי? להכיר דרכים נוספות להתעשר?

הצוות של חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים כאן בשבילכם!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: