מה משפיע על מחירי הדירות להמשיך לזנק?

הקורונה שהסעירה את העולם כולו גרמה לשינויים רבים בתחומים מגוונים. גם שוק הנדל"ן התערער משמעותית כתוצאה מהנגיף.

איך מתבטא השינוי?

העובדים וחומרי הבניה

מה גורם להתייקרות עלות הבניה?

מאחר שמדינת ישראל רוצה להגן על עצמה מהתפשטות בלתי נשלטת של נגיף הקורונה, היא מונעת מעובדים זרים להיכנס לישראל ולכן היקף כמות העובדים קטן יותר וכמובן, שכרם של העובדים עלה בהתאם.

כמו כן, חומרי הבנייה שמיובאים מארצות שונות עולים יקר יותר מבעבר בגלל הכמות המצומצמת שקיימת.

כל אלו גרמו לירידת התחלות הבניה מכיוון שקשה לקבלנים לעמוד בעלויות ולהקים עוד בניינים. כך מחירי הדירות מטפסים ועולים ואין מי שיבלום את הדבר.

בנייה לעומת ריבוי האוכלוסייה

הציבור גדל ומתרחב, אולם קצב התחלות הבניה נמוך מהרגיל, כך הפער בין הביקוש של הדירות להיצע בשוק גדל ומתרחב. כתוצאה מכך, הדירות מבוקשות יותר ומחירן מאמיר בהתאם.

שיווק הקרקעות

מאז הקורונה, לא היו מכרזים רבים על קרקעות, הקרקעות שכן שווקו, לא נמצאו מתאימות לקבלני הבנייה. אולם כל זה לא מנע מהביקוש לעלות. וכשהביקוש גדל וההיצע נמוך, המחירים מתייקרים. וזה מה שקרה כאן. המפסידים הראשונים מכך, הם ציבור הקונים.

עליית מחירי הקרקעות

כתוצאה מסעיף 3, היצע הקרקעות נמוך מהרגיל. מחירן עלה וימשיך לעלות עד אשר היצע הקרקעות יהיה גדול יותר.

בקיצור, כדי להגיע לשינוי מהותי שיביא למיתון המחירים, נותר לנו לקוות שישראל תתחיל להתייצב ממשבר הקורונה. כאן ראינו שהמחירים מושפעים מההיצע בשוק הנדל"ן. ככל שיש יותר קרקעות למכירה, המחירים יורדים ומתאפסים. ולכן, לא סתם טוענים מומחים שמי שרוצה להשקיע בנדל"ן בישראל, שיעשה זאת עכשיו, לפני עליית מחירים נוספת.

אוהבים השקעות ומיזמים? מחפשים מימון להשקעת הנדל"ן הבאה שלכם? אצלינו תקבלו מימון וליווי לפרויקט שלכם. צרו עימנו קשר. כי על ליווי של מקצוענים לא מוותרים.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: