מה צריך לבדוק לפני שלוקחים קבלן לביצוע פרויקט?

כדי להצליח עם פרויקט חייבים לקחת קבלן טוב שיבצע אותו. כיום יש הרבה קבלנים שהם לא בהכרח חוקיים ולא רשומים בשום תאגיד. על פי תקנות חוק מכר חייב היזם לקחת קבלן מבצע שרשום בפנקס הקבלנים. לכן לפני שסוגרים עם קבלן, מבררים עליו היטב, מיהו? אלו עבודות הוא עשה בעבר? איפה הוא רשום ובאיזה סיווג? ועוד כפי שנפרט בכתבה.

רישום וסיווג כחוק

בשלב ראשון, אתם היזמים תבדקו אם הקבלן רשום בפנקס הקבלנים ובאיזה סיווג. תקנות רישום הקבלנים מסווגות את הקבלנים ל 5 קבוצות כל קבוצה מדורגת אחרת ומתייחסת בעיקר להיקף הבניה שמותר לקבלן לבצע ובאיזה ענף. לא סתם יצא החוק הזה קבלן חייב להיות מקצועי כדי שהבניין יהיה יציב ואיכותי. החוק בעצם מעוניין לחסום את הדרך למי שלא מספיק מקצועי לבצע עבודות מדי גדולות. בחוק מופיעים כל התנאים שצריך להיות לקבלן כדי לבצע עבודות בניה והנדסאות. אז שימו לב, החוק רוצה לעזור לכם להצליח לא לוקחים קבלן, גם אם הוא הכי אמין, אם הוא לא רשום בפנקס רישום הקבלנים.

בדיקת העבודה ואיכות הבניה

אחרי שווידאתם שהקבלן רשום כחוק בררו על טיב העבודה לפני שאתם סוגרים איתו. בקרו באתרי בניה שלו, ערכו סיור בדירות שהוא בנה. כדאי מאוד שתיקחו איתכם מישהו מקצועי שיוכל להמליץ לכם על העבודה של הקבלן. במהלך הסיורים השונים בדקו עד כמה העבודה איכותית, האם הקבלן עומד בזמנים? באיזה קצב מתנהלת הבניה בדקו גם אם העובדים שהוא הביא אותו מספיק מקצועיים ואם הם עובדים חוקיים. ישנו חוק שאסור להעסיק עובדים זרים ואם הקבלן מעסיק כאלו עובדים תצטרכו גם אתם לשאת בתוצאה. בקרו גם בדירות מאוכלסות כך תוכלו לדעת מה מצב הבית לאחר שימוש וללמוד על הלכות הבניה.

יציבות כלכלית

חשוב שהקבלן יהיה יציב מבחינה כלכלית אם לא הוא יכול לתקוע ולהפיל את כל הפרויקט. תוכלו ללמוד על בחוזק הכלכלי של הקבלן מהעובדים שלו. אם העובדים הם עובדים שכירים סימן שהקבלן חזק משלם להם בזמן, העובדים השכירים הם גם מקצועיים ויקרים יותר. לעומת זאת עובדים מזדמנים חוץ ממה שהעבודה שלהם הרבה פחות מקצועית והם עלולים להיות לא חוקיים גם מעידים על מצב כלכלי רעוע כביכול אין לקבלן כסף לקחת עובדים שכירים אז הוא מסתפק במזומנים.

כדאי לבדוק גם ברשם החברות

בירור ברשם החברות עשוי לתרום לכם הרבה מידע כל הקבלן המבצע. תוכלו לברר איזה פרויקטים הוא ביצע האם הם מוצלחים ועוד. כך תהיו רגועים יותר.

הסכם מכר מדגיש את המשמעות של קבלן מבצע בפרויקט

להלן מספר נקודות שמדגישות את החשיבות של זהות קבלן בפרויקט מתוך חוזה המכר.

  • בסעיף הראשון מדגישים לנו כי גם במקרה שהיזם לא מבצע את הפרויקט יש עליו אחריות מלאה לעמוד בכל ההתחייבויות שלו. אם אתם לא רוצים להסתבך אתם חייבים לקחת קבלן טוב שיבצע את כל מה שתכננתם והתחייבתם.
  • בסעיף השני קובעים שאם היזם לוקח קבלן הקבלן הזה חייב להיות רשום בפנקס הקבלנים כחוק ולהיות בעל סיווג מתאים.
  • בסעיף הזה מדגישים שהיזם בפרויקט חייב להתאגד לפי דין והמצב הכלכלי שלו יציב. זה כבר קשור אליכם…
  • ליזם וגם לקבלן מטעמו אסור להעסיק עובדים לא חוקיים או כאלו שאסור להם לשהות בישראל. אם יש צורך להעסיק קבלן משנה או כל דבר אחר צריך לכך רישיון.
  • על פי חוק המכר תצטרכו להציג בפני הרוכשים את רישיון הקבלן ותאריך תחילת העבודות בפרויקט כפי שמופיע ברשם הקבלנים.

לסיום,

לקבלן המבצע יש חלק חשוב מאוד בפרויקט ולכן, לפני שסוגרים עם קבלן יש צורך לבצע כמה בדיקות מאוד משמעותיות לגבי הזהות שלו. בתמציתיות: תבדקו את הרישיון שלו, טיב העבודה, מצב כלכלי ופועלים.

זקוקים למימון נוסף כדי להתקדם עם הפרויקט שלכם, חברת המפתח כאן בשבילכם ליווי ומימון מושלמים איתכם יחד עד הסוף הטוב.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם, השאירו פרטים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: