מוציאים היתרי בניה לפרויקט שלכם? בפוסט הבא חמשת השלבים לקבל רישוי בניה!

הנושא של רישוי בניה הוא די מורכב. כמה שמדברים עליו הוא עדיין כולל הרבה מאוד פרטים. בפוסט הבא פישטנו עד כמה שאפשר את הנושא של רישוי בניה והבאנו לכם את המידע שהיזם צריך לדעת כדי לנהל את הנושא.

שלב ראשון- התקשרות עם עורך הבקשה

עם כל זה שרישוי בניה זה נושא מורכב לא הם אלו שמגישים את הבקשה. אתם היזמים לא צריכים להיות בקיאים לפרטי פרטים בנושא וממילא בפוסט הנוכחי לא נביא פרטי מידע מיותרים שיעמיסו עליכם. מי שמגיש את הבקשה הוא עורך הבקשה שאתם ממנים. זה יכול להיות מהנדס אדריכל וכו' הוא זה שמנהל בפועל את הוצאת רישוי הבניה לפרויקט.

שלב שני- הנפקת תיק מידע

כדי להשיג היתר בניה צריך לוודא שהכל מאושר מבחינה תכנונית ולכן צריך להגיש את התכנון של הבניה. כדי לתכנן כמו שצריך אתם חייבים מידע על חלקת הקרקע. את המידע תשיגו מהועדה המקומית. עורך הבקשה יצטרך לבקש את תיק המידע אותו תקבלו תוך 30 יום מקליטת הבקשה. את הבקשה לתיק המידע עורך הבקשה צריך להגיש יחד עם מסמכים שונים כמו מפת מדיידה של המגרש ועוד.

שלב שלישי - תכנון

לאחר קבלת תיק המידע ניתן להתחיל בשלב התכנון. את התכנון יבצעו צוות של אדריכלים מהנדסים. התכנון אמור לעבור לפני הגשת הבקשה אישור ממהנדסים וגורמים מקצועיים.

שלב רביעי- הגשת הבקשה בפועל

לאחר שיש תוכנית בניה מוכנה ניתן להגיש את הבקשה לרישוי בניה. את הבקשה מגישים דרך המערכת המקוונת- רישוי זמין של הוועדה לתכנון בניה.

בשלב הזה כלולים כמה תתי שלבים.

בדיקה ראשונית– דבר ראשון תיערך בדיקה שכל המסמכים הנדרשים להגשת הבקשה אכו נמצאים רק לאחר מכן יחלו בוועדה לעשות בדיקה מעמיקה יותר של הבקשה.

בדיקת התכנון ואישור– לאחר שמוודאים שכל המסמכים אכן קיימים בודקים את הבקשה מבחינה תכנונית. האם התוכנית אכן אפשרית. לאחר הבדיקה הזו הוועדה מחליטה אם לתת רישוי בניה לתוכנית הזו או לא.

אישור בטיחותי– ברגע שהחליטו בוועדה לאשר את התוכנית נותר רק לבדוק שהכל אכן תקני מבחינה בטיחותית ואז תערך בדיקה מעמיקה של הבטיחות. הבדיקה הזו מתבצעת תוך 30 ימי עבודה.

תשלום– לאחר שהתוכנית אושרה מבחינה בטיחותית נותר רק לגבות את התשלום ממגיש הבקשה כדי להנפיק את הרישוי. תוך 10 ימים מגמר בדיקות הבטיחות אם אכן הכל תקין תקבלו שובר תשלום על רישוי הבניה הכולל גם אגרות שונות, היטלי השבחה ועוד. ברגע שתשלמו יעברו עוד 5 ימים עד שרישוןי הבניה יכנס לתוקף.

שלב חמישי- מימוש רישוי בניה

גם לאחר שיש לכם כבר רישוי בניה זה לא אומר שמיד אתם יכולים להתחיל לבנות אתם צריכים להגיש קודם בקשה לתחילת עבודות בניה. מדובר בפרוצדורה פשוטה אבל צריך לעבור אותה. יהיו כמה הצהרות שתצטרכו למלאות כמו הצהרות על מינוי תפקידים בפרויקט כמו קבלן, מודד, מפקח ועוד. את ההצהרות הנדרשות תעבירו לוועדה לתכנון הבניה שהם הם יסבירו לכם בדיק את הדרישות שלהם. תוך חמישה ימים מיום בקשה האישור אתם אמורים לקבל אישור על התחלת בניה ותוכלו לממש את רישוי הבניה שלכם.

רוצים לדעת עוד על מה שדורש ממכם פרויקט נדל"ן?

הצוות שלנו ישמח לענות לכם על כל שאלה, הקליקו כאן ליצירת קשר!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: