מחכים בתור להיתרי בניה? יצאנו לסרוק את השוק באילו ערים תקבלו היתר בניה בקלות יחסית?

מדברים כל הזמן על מצוקת הדיור, חסרות קרקעות, האוכלוסייה גדלה ודירות אין. גולת הכותרת בכל השיחות על מצוקת הדיור היא הגברת קצב הבניה צריך לבנות מהר, צריך לבנות הרבה, צריך קרקעות וצריך. אך מה לעשות שבדבר הפשוט ביותר מדינתינו הקטנטונת לא חושבת לסייע בדבר?

חשבתם פעם כמה זמן לוקח ליזם עד שהוא מתחיל בבניה. כמה זמן צריך לחכות להיתרים. אז תדעו שמדובר בזמן רב, המתנה מורטת עצבים עם התחלה ללא סוף. מדובר בשנים. לא חבל על הזמן. איך רוצים שיבנו הרבה ויבנו מהר אם צריך לחכות, לשבת בחיבוק ידיים ורגליים עד שיגיעו ההיתרים המיוחלים.

האם הרשויות העירוניות מתרשלות בתפקידן?

הסיבה העיקרית למצב העגום הזה הוא הרשלנות של הרשויות העירוניות. לרשויות יש אין סוף תפקידים וחלק זניח הוא מתן היתרי בניה. רוב ההיתרים נתקעים ללא סיבה מיוחדת סתם סחבת או בירוקרטיות, לא חבל? הצעד ההכרחי והראשוני שצריך לעשות כדי לפתור את מצוקת הדיור הוא פשוט מאוד לעשות סדר ורגולציות בנושא. לא כל ראש עיר יכול להחליט איך הוא מתנהל עם היתרי הבניה. לשים סוף לסחבת. יש גבול עד כמה אפשר למשוך היתר בניה.

באילו ערים קל יותר להוציא היתר בניה?

וכעת למענכם היזמים רשימה מעודכנת של הערים בהם זמן ההמתנה להיתר בניה הוא יחסית קצר. כך תדעו לבחור את העיר בה אתם מעוניינים להקים את הפרויקט שלכם ולהימנע מסחבת מיותרת. כמובן שהשיקול הזה לא יכול להיות השיקול העיקרי, יש שיקולים אסטרטגיים חיוניים יותר לפני זמן הוצאת היתר הבניה אך עדיין זה כדאי.

אז כך, בין הערים בהם הליך היתרי הבניה קצר יחסית עד שנה אפשר למנות את ראש העין, בית שמש, עפולה, קרית מוצקין ובני ברק.

אפשר לומר שאכן הערים הללו חוות תנופת בניה משמעותית מה שמהווה הוכחה לכך שהעוקץ נעוץ בבירוקרטיה.

הערים טבריה, קרית ביאליק, אשקלון, באר שבע ומודיעין גם הם מצטיינים בזמן המתנה קצר יחסית של עד שנה וחצי. וגם בערים הללו אנו מבחינים בתנופת בניה.

המסקנה היא שאם רוצים להגביר את קצב הבניה צריך לטפל בסיבה לעיכובים וזה הבירוקרטיה והסחבת בכל הנושא של היתרי בניה.

יזמים, מעוניינים להוציא היתר בניה כמה שיותר מהר ולהשיג מימון בקלות?

חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים כאן בשבילכם. החברה ליוותה כבר מאות יזמים בדרך להצלחה ולעושר. אצלינו תקבלו ליווי מקצועי שיסיר לכם מכשולים מהדרך, ליווי פיננסי, וגיוס הון בטוח למימון הפרויקט שלכם.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: