מנסים לפתור את מצוקת הדיור, כל מה שעלה לדיון בישיבת הממשלה האחרונה!

בממשלה החדשה לקחו ברצינות את כל העניין של פתרון מצוקת הדיור והם יושבים על המדוכה. ביום ראשון ב 10 לאוקטובר התקיימה ישיבת ממשלה העוסקת בפתרון מצוקת הדיור. בישיבה עלו מספר נושאים, המטרה העיקרית היא לשחרר קרקעות ולבלום משקיעים כך יהיה פחות ביקוש לדירות.

כדאי להתייחס לדברים שנביא ברצינות כי כמו שכבר נוכחנו לראות בעקבות התקנה על שיעבוד נכס, הממשלה מעבירה חוקים על ימין ועל שמאל בלי הכנה מוקדמת. ומה שאתמול היה בגדר דיבורים בלבד ואפילו לא עלה כהצעת חוק, היום יכול להיות כעובדה מוגמרת. למשל, החוק של שיעבוד נכס בעד הון עצמי. בשעה 11 בבוקר הודיעו שב 2 צהריים הוא יכנס לתוקף. לכן, צריך להיות חכמים, אם בממשלה מדברים, כדאי ללכת לנצל לפני שיסתם הגולל.

אז מה עומד על הפרק…

מס רכישה גבוה יותר למשקיעים

בממשלה רוצים לעשות הכל כדי שרכישת דירות להשקעה לא תהיה רווחית, זה הדרך היחידה לבלום אותם. לכן דנים בממשלה על העלאת מס הרכישה מ 5% ל 8% מה שירתיע את המשקיעים. בנוסף דנו השרים גם להעלות את המס לפי מדרגות מסוימות כך שהמשקיעים יחלו להשקיע בפריפריות ולא במרכז.

ארנונה כפולה לקרקעות ריקות

סוגיה נוספת שעלתה היא הקרקעות בבעלות פרטית. יש רבים שמחזיקים בקרקע אך לא משחררים אותה לבניה כי הם מחכים שהערך של הקרקע יעלה ורק אז הם ימכרו אותה. המדינה רוצה לגרום לכך שכל אלו שמחזיקים בקרקע ימכרו אותה. לכן, רוצים לחוקק שדמי הארנונה יוכפלו. בנוסף היטל ההשבחה לא יגבה רק בעת מימוש הקרקע אלא כל מספר שנים יגבה היטל השבחה מהבעלים על הקרקע. בקיצור רוצים להביא את בעלי הקרקע למצב שהקרקע לא תהיה רווחית עבורם והם ימכרו אותה או יתחילו לבנות עליה בתים.

מס תיירות

נושא נוסף שעלה על הפרק הוא הגדלת מס תיירות על דירות Airbnb. הדירות הללו הם למעשה כמין צימרים דירות לינה לתיירים. כל מי שיש לו יותר מ 100 לינות בשנה בדירת ה Airbnb שלו, ישלם מס תיירות מוגדל. הצעד הזה יגרום לבעלי דירות הAirbnb למכור את הדירות שלהם וכך יתפנו דירות במרכז מנגד המלונות יתחזקו.

דחיפת התחדשות עירונית לעבר הפריפריות

התחדשות עירונית היא יוזמה מבורכת העניין שהיא לא קיימת בפריפריות. הסיבה לכך היא שמה שמניע את היזמים להשקיע בהתחדשות עירונית במרכז זה בניית פרויקט בלי להשקיע בקרקע. מה שלא מדבר ליזמים בפריפריות. גם כי המחיר של הדירות שם הרבה יותר זול וגם כי אין כל כך למי למכור את הדירות. לכן הגיעו למסקנה שצריך לתת תמריץ אחר ליזמים בפריפריות מלבד הקרקע המשלימה. ואז ממילא יקומו יותר דירות באזורים הללו אך בעיקר יעשה חיזוק מבנים שכל כך נצרך. למשל בראש העין יש בניינים שפונו מיושביהם וממתינים לחיזוק. אם יתנו ליזמים תמריץ, משהו יתחיל לזוז.

תכנון מהיר יותר

כדי לפתור את מצוקת הדיור צריך פשוט לגמור עם הקצב האיטי של התכנון כך יראו מהר תוצאות בשטח.

לסיכום:

בממשלה דיברו על כל מיני נושאים שיש להם השפעה על עולם הנדל"ן. הממשלה הזו כבר הוכיחה שאפשר להתייחס לדיבורים שלה ממש ברצינות כי דברים מתרחשים בפתאומיות. אז אם תכננתם לקנות דירות להשקעה, לקנות קרקע כדאי לכם לעשות את זה מהר לפני שהדיבורים יהפכו למציאות. ואם תכננתם להקים פרויקט בפריפריה כדאי שתחכו לצ'ופרים.

זקוקים למימון דחוף? רוצים לזרז תהליכים?

חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים תשיג לכם אותו בריביות זולות ובתנאים נוחים!

לקביעת פגישת חינם עם המומחים שלנו, צרו קשר או השאירו פרטים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: