מעוניינים להקים פרויקט של פינוי בינוי בחיפה? מהו שיעור היטל ההשבחה במתחמים השונים בעיר?

בעקבות ההסדר של היטל השבחה בו הוחלט שכל עיריה מגישה הצעות לכל מתחם פינוי בינוי מהו שיעור היטל ההשבחה שיגבה בעיריית חיפה מתכוננים. בחיפה קובעים עכשיו את שיעור היטל ההשבחה שבכל מתחם. בפוסט הבא נעבור על חלקי העיר השונים ונביא את ההחלטות שהתקבלו.

מהו חוק ההסדרים?

אם עד היום שיעור היטל ההשבחה עמד על 50% במתחמים של פינוי בינוי. וכאשר היה צורך שר הבינוי והשיכון הוציא צו מיוחד שמאפשרים פטור מלא או פטור של 75% מהיטל השבחה. בחוק ההסדרים החליטו לגלגל את הכדור לרשויות המקומיות. כל רשות תחליט על מתחמי פינוי בינוי בשטח של למעלה מ 30 דונם אם היטל ההשבחה יהיה בגובה 50% או 25% או שהמתחם יקבל פטור מלא. את ההחלטה צריכים למסור הרשויות המקומיות עד 1.5.22 מועד כניסת חוק ההסדרים לתוקף. וזה יהיה תקף עד לסוף אפריל 2027.

מתחמים קטנים מ 30 דונם או מתחמים שלא הוגשה עבורם הצעה מטעם הרשות המקומית יחויבו בהיטל השבחה בשיעור של 25%.

מה קורה עם מתחמי פינוי בינוי בחיפה?

עיריית חיפה לקחת רציני את העניין וכבר אפשר להביא נתונים בנוגע לשיעור היטל ההשבחה במתחמים בעיר. משרד מהנדס העיר הכינו הצעה וחברי מועצת העיר צריכים רק לאשר אותה.

עיריית חיפה חילקה את האזורים בעיר ל 3 קבוצות. כאשר כל המתחמים שנמצאים באזורים שבקבוצה הראשונה יקבלו פטור מהיתר השבחה. המתחמים באזורים שבקבוצה השניה יחויבו בהיטל השבחה בשיעור של 25%. והמתחמים באזורים שבקבוצה השלישית יחויבו בשיעור של 50% היטל השבחה.

יש לציין שהחלוקה נעשתה בשיקול דעת ושקלול כל הנתונים. האזורים שהמצב בהם לא טוב מבחינה בטיחותית הם אלו שזוכים לפטור מלא. ומצד שני האזורים שהמצב בהם טוב יחויבו בהיטלים של 50% ואזורים בינוניים יחויבו בהיטל השבחה של 25%.

כל זה נעשה במטרה לקדם פינוי בינוי דבר ראשון באזורים שזקוקים לכך.

תכל'ס איך נראית החלוקה?

בקבוצה הראשונה האזורים שיקבלו פטור מלא מהיטל השבחה ניתן למנות את מתחם מנספלד שבשכונת שער העלייה. שכונת הדר תחתון, רמת ויז'ניץ, אדי ניסנאס. בנוסף יש את המתחם ברחוב מח"ל קרית חיים שדם הוא יקבל פטור מהיטל השבחה. וגם מתחם דגניה, מתחם ורבורג, מתחם השיכונים, אזור סטטיסטי 111 וכן השכונות: חליסה, תל עמל, נווה יוסף ונווה פז. וכן גם מתחם B שבקרית אליעזר.

בקבוצה השניה שעליהם יוטלו היטל השבחה בשיעור של 25% נמנים קרית אליעזר, קרית אליהו, קרית שפרינצק, מתחם רמת שאול, שכונת החוף-נווה דוד, שער העלייה, עין הים, ויזרעאליה.

היטל השבחה של 50% יוטל על של שאר השכונות שלא מפורטות בקבוצות הקודמות. כמו כן יוטל היטל השבחה באותו גובה גם בתכנית חפ/מק/2188א- פינוי בינוי ברחוב המלך אמציהו. ובשכונת נווה דוד שלב ג' מגרש 2000. וכן בתכנית חפ/מק/2455א התחדשות עירונית פינוי בינוי המלך שלמה.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: