מעסיקים פלסטינים? כמה יעלה לכם אישורי עבודה ושהיה בישראל עבורם?

אחוז גבוה של כוח עבודה בתחום הבניה הם פלסטינים. כדי להעסיק פלסטינים בישראל וביישובים יהודיים יש צורך באישור עבודה מיוחד לכל פועל, אחרת הוא לא יוכל מבחינה חוקית לעבוד אצלכם ולא יצליח להגיע לשטח הפרויקט. כמובן שמי שצריך לדאוג להוצאת האישורים זה אתם, היזמים.

בעצם, כל עובד זר או פלסטיני נמצא באחריות המעסיק. המעסיק אמור לדאוג לאישורים ולעיתים אף למגורים.

השאלה היא כמה עולה להוציא אישור עבודה? איך מוציאים אותו? האם יש אגרה ועוד?

בכתבה הבאה נענה על השאלות.

בשביל מה צריך אישור עבודה לפלסטינים?

זה לא סוד שקיימת מתיחות והסכסוך הישראלי-ערבי לא מראה סימני נסיגה. כדי למנוע את כניסתם של גורמים עוינים למדינה העלולים לסכן את שלומם של האזרחים והתושבים, קבעו שכל אחד שרוצה להעסיק פלסטיני צריך להשיג לו אישור עבודה. לא כל אחד יקבל את האישור במהלך נתינת האישור בודקים על כל אחד באופן אישי. ואם נמצא שפלסטיני מסוים עלול לסכן אזרחים של המדינה או לגרום לאחרים לעשות זאת הוא לא יקבל אישור עבודה.

ללא אישור עבודה לא תהיה לפועל שום אפשרות להיכנס לשטחי ישראל. האישור הוא פרטי וספציפי אישי לכל עובד אין מציאות של אישור קבוצתי.

לכן תצטרכו להוציא אישור עבודה לכל עובד בנפרד.

כיצד מנפיקים אישור עבודה?

אישור עבודה לפלסטינים מוציאים דרך רשות האוכלוסין וההגירה. בשלב ראשון תפנו אליהם עם טופס בקשה לקבלת אישור עבודה עבור העובד שלכם. אל הטופס תצרפו גם מסמך הכולל את כל הפרטים של העובד הפלסטיני: חשבון בנק, שם מלא, כתובת, פרטי התקשרות. על המסמך הזה צריך להופיע כל פרטי הבנק של העובד וצירוף חתימה של הבנק. חוץ מהמסמך הזה וטופס הבקשה תגישו לרשות האוכלוסין וההגירה גם צילום תעודת זהות של העובד.

אם העובד עתיד גם לישון בשטח ישראל תצטרכו לצרף מסמך נוסף הנקרא: כתב התחייבות לעובד פלסטיני במשמרות.

כמה זמן לוקח להוציא אישורי עבודה לפלסטינים?

זה תלוי בכמה גורמים. דבר ראשון את כל המסמכים שפירטנו למעלה אפשר לשלוח במייל, מה שיחסוך לכם זמן. אם העובד שאתם מבקשים עליו אישור עבד כבר פעם בשטח ישראל התהליך יהיה ממש קצר ותוך כמה ימים תקבלו את האישור. אם זו פעם ראשונה שהעובד מקבל אישור זה יקח יותר זמן. הבקשה תעבור למשרד הביטחון ומשם לשב"ח שם יבררו היטב על העובד ויוודאו שהוא לא מהווה סכנה לשלום העם.

כמובן שאי אפשר לסמוך על שום דבר וגם אם לכאורה השב"ח מצא שהעובד לא יכול להזיק אי אפשר לדעת. לכן, יש אנשים שמעדיפים כלל לא להתעסק עם פלסטינים. אבל מה לעשות שהם העובדים הזמינים בישראל.

האם יש צורך לשלם אגרה כדי לקבל אישור עבודה?

תופתעו, אך לא! אישור עבודה לפלסטינים מונפק בחינם ללא שום עלות של עמלה. אמנם יש עלויות אחרות אך זה לא מיסים. האמת שגם אם כן היו נדרשים לשלם עמלה, היזמים היו משלמים אותה בשמחה. בסך הכל הפלסטינים הם עובדים זולים וטובים.

זה שאגרה לא תצטרכו לשלם זה לא אומר שאתם פטורים מהוצאות בכלל כי יש הוצאות והם קיימות.

אילו הוצאות אחרות כרוכות באישור עבודה לפלסטינים?

את אישור העבודה יש צורך לחדש מדי כמה חודשים. החידוש עצמו לא עולה כסף אבל ההתעסקות מסביב לנושא אם הצורך לחדש רשיונות הופכת להיות רציפה. כמובן שלא הגיוני שכל פעם מחדש, אתם היזמים תתעסקו עם הנושאים הללו. יש לכם מספיק נושאים אחרים על הראש. לכן, תצטרכו למנות מישהו שיהיה אחראי על הנושא הזה של אישורי עבודה. כמובן שהמינוי הזה ידרוש ממכם תקציב נוסף ויהווה בהחלט הוצאה מסוימת.

האמת שיהיו עוד הוצאות הכרוכות בהעסקת עובדים פלסטינים כמו: מזון, מקום לינה ועוד. קחו אותם בחשבון.

כמה מילים לסיום

רוצים להיות פנויים לעבודה שלכם? רוצים להצליח ב 100% ולהיות חסינים לחלוטין מפשיטת רגל?

מוזמנים להצטרף לעשרות הלקוחות המרוצים שלנו שקיבלו ליווי צמוד ויעיל שיאפשר להם לישון בראש שקט.

בואו להצליח בגדול!

פנו עוד היום לחברת המפתח ולליווי ומימון פרויקטים וקבעו פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: