מקימים פרויקט חדש? האם תצטרכו להכין תשתית לעמדות טעינה עבור רכבים חשמליים?

לפני כחודש התכנסה המועצה הארצית לתכנון ובניה והיא אישרה 2 תקנות לקידום האנרגיה המתחדשת בישראל. לאחת מהתקנות הללו יש קשר ישיר אלינו היזמים ועליה נכתוב היום.

למה התקבלה ההחלטה, מה זה דורש מאיתנו, היזמים. איך זה ישפיע על עלויות הבניה ומי מחויב לממש את התקנה, ממתי, על הכל בפוסט הבא.

למה החליטו לדרוש מן היזמים להקים תשתית להטענת רכבים חשמליים?

כחלק ממגמה לעבור לאנרגיה סולארית המתבטאת גם בבניה ירוקה, מנסים להכניס חזק את נושא הרכבים החשמליים. הרכבים החשמליים אמורים למנוע זיהום אוויר. אך כדי שיוכלו לקדם את הנושא דבר ראשון צריך לדאוג לתשתיות שבעוד כמה שנים כשהמהפכה התחבורתית תהיה בעיצומה, תהיה אפשרות לקיים אותה. אם לא יהיו מספיק תשתיות להטענת רכבים חשמליים המעבר אליהם לא יוכל להתבצע. בדיוק לכן החליטו כבר עכשיו לדרוש מן היזמים להתקין תשתיות לעמדות הטענה. כך מי שירכוש רכב חשמלי יוכל להתקין בחניית הבניין שלו עמדת הטענה ללא עלות גבוהה יותר מידי.

מתי התקנה תיכנס לתוקף?

התקנה הזו יחד עם תקנה נוספת שאמורה לקדם שימוש באנרגיה סולארית אמורה לעבור עוד את אישורה של שרת הפנים ושל רגולטורים נוספים. לאחר שיאושרו

התקנות הללו יהיה ניתן לפרסם אותם ומיד לאחר מכן הם יכנסו לתוקף. סביר להניח שבקרוב מאוד התקנה תיכנס לתוקף, המשמעות של זה שאתם כיזמים אמורים להתכונן.

האם כל היזמים בכל בנייני המגורים יחויבו בהתקנת התשתיות?

כל יזם שמקים פרויקט ובו בנייני מגורים חדשים המכילים 6 יחידות דיור לפחות יהיה חייב להכין תשתית לעמדות טעינה רכב חשמלי. זה אומר שכל יזם שמקים עכשיו פרויקט או שהוא בתהליכים ויקים בעתיד. אם הפרויקט מכיל יותר מ 5 יחידות דיור הוא יצטרך להכין תשתיות לעמדות הטענה.

מה זה אומר לגבי היזמים?

הוצאות נוספות. ואם אתם כבר באמצע תהליכים, מדובר בהוצאות נוספות שלא לקחתם בחשבון. מדובר בסך הכל בהכנת תשתיות, אך צריך להכניס את זה לתוכנית. מדובר ביותר זמן עבודה, שעות נוספות של מהנדס, פועלים, תכנון ועוד. הכנת תשתיות זה דבר שדורש וממילא עלויות הבניה יעלו. נכון שיש צד שלא בטוח שהתקנות יאושרו אך עדיף לתכנן מראש ובסוף לוותר על התשתיות מאשר להסתבך. הכנת התשתיות כוללות בעיקר מעברי חשמל בחניון כדי שיוכלו להקים את עמדות הטעינה בשביל זה צריך גם שעות נוספות של מהנדס חשמל ובחלק מהפרויקטים שינוי משמעותי של התוכנית.

איך נדע מה לעשות?

גם עכשיו כמו במצבים בעייתיים נוספים חברת המפתח לליווי ומימון פרוקטים נחלצת לעזרה. אנו נלווה אתכם בכל מה שקשור לשינוי התוכניות, ונגייס יחד איתכם הון לעלויות נוספות.

צרו קשר כבר עכשיו כי יש על מי לסמוך.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: