משקיעים בנדל"ן? איך מתמודדים עם סיכונים

בכל עסקת נדל"ן טמון סיכון כלשהו אך ישנם הבדלים מהותיים. ישנם עסקאות שהסיכון בהם הוא אפסי וישנם עסקאות שהסיכון בהם הוא גבוה במיוחד.

בכתבה הקודמת בסדרה פירטנו על 3 סוגים של עסקאות נדל"ן שש בהם סיכון גבוה אך גם סיכוי גבוה לא פחות. בכתבה הנוכחית נמשיך לפרט על סוגים נוספים של עסקאות נדל"ן שעשויים להניב רווחים יפים אך הסיכון גבוה במיוחד.

ונזכיר לכם שמתעסקים בעסקאות נדל"ן שיש בהם סיכון גבוה יותר מהרגיל רק במקרים שהכסף מיועד להשקעה, אל תוציאו את הכסף לפני שתשלימו עם האפשרות שיתכן והוא לא יחזור אליכם. עסקאות כאלו לא עושים מהלוואות!

קרקע במושע

קיימות כיום קרקעות הנמצאות בבעלות של כמה וכמה שותפים. מדובר בקרקע המסומנת כגוש אחד, כחלקה אחת אך למעשה שייכת לכמה אנשים. בדרך כלל זה קורה במקרים כמו ירושה או שהממשלה ביצעה איחוד קרקעות. בדרך כלל הקרקעות הללו לא ממומשות משום שיש חילוקי דעות ומריבות בין הבעלים השונים על הקרקע. חשוב להבין שהפער בין הבעלים הוא עצום יכול להיות אחד שיש לו 20% בעלות על הקרקע ושני שיש לו אחוז אחד בלבד של בעלות. הפתרון הוא פירוק שותפות. לעיתים מוכרים את הקרקע ומשלמים את הכסף להעלים לפי אחוזי הבעלות ולעיתים מחלקים את הקרקע לחלקות. אך זה נדיר יותר.

בסך הכל, ברכישה כזו אין סיכונים משמעותיים. אך נדרש לשם כך הרבה מאוד כסף וגם זמן. תהליך רכישת קרקע במושע הוא לא תהליך רגיל. הוא תהליך משפטי מורכב שלוקח הרבה זמן וכמובן שמחיר של קרקע כזאת הוא זול יותר יש מחיר לכאבי ראש, של הקנייה לא 🙂

אם יש לכם כסף, זמן, כוח וסבלנות אנחנו ממליצים לכם לבצע כזאת עסקה.

רכישת דירה מכונס נכסים

מה קורה למי שלא משלם משכנתא בזמן?

כמובן, מעקלים לו את דירה. מה עושים עם הדירה המעוקלת? כונס הנכסים מעמיד את הדירות הללו למכירה. בדרך כלל המחירים של הדירות הללו יהיו זולים בהרבה מדירות רגילות אך ממש לא תמיד. שימו לב בכל אופן קיימים לא מעט סיכונים ולא דווקא סיכונים. בעל הבית עלול להתגלות כעקשן במיוחד ואם הוא יהיה כזה, אתם עשויים למצוא את עצמכם מפונים מהבית שקניתם, כמובן שיחזירו לכם את הכסף ויפצו אתכם אך זה עדיין לא נעים. מלבד זה הסיכון העיקרי הוא החשש שאולי הבית משועבד לגורמים נוספים מלבד הבנק או שיש עליו נתונים משפטיים אחרים. בדקו היטב לפני שאתם קונים דירה מכונס נכסים אתם עלולים להסתבך…

קניית נכסים במיזמים של התחדשות עירונית

מיזמי התחדשות עירונית צצים היום כפטריות אחר הגשם. אחד הדרכים המוצלחות יותר להשקיע היא לקנות נכס בבניין שעתיד לעבור תהליך של התחדשות עירונית כמו תמ"א  38. ערך הנכס עולה מאוד לאחר השיפוץ הזה. אם רוצים למקסם את הרווחים צריך לקנות את הנכס מספיק מוקדם כך שהמחיר שלו לא יספיק לטפס. עוד לפני שמתחילים לפרסם על הבניה. ברור שיש בכך סיכון מסוים שהנכס לא יעבור מעולם את התהליך אך עדיין זה שווה. כמובן שכדאי לוודא שאכן רציניים בבניין ואכן הולך לקום פרויקט של התחדשות עירונית.

באופן כללי אין סיכון מסוים בקנייה כזו אך צריך לוודא היטב שהנכס תקין מבחינה חוקית או משפטית ושהוא נכס טוב שאפשר להשכיר אותו.

ומה עוד…

יש עוד כמה סוגים של עסקאות שנפרט עליהם בכתבה הבאה בינתיים עשו חשבון וחשבו במה כדאי להשקיע.

ואם אתם זקוקים למימון אנחנו כאן בשבילכם נדאג לכם להשקעת הנדל"ן הכי בטוחה.

לקביעת פגישת ייעוץ עם המומחים שלנו, השאירו פרטים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: