עורך דין בהתחדשות עירונית

באמצע תמ"א? רוצים להתחיל פרויקט של התחדשות עירונית? שימו לב, וועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין הוציאה שורה של הנחיות חדשות בנוגע למעורבותו של עורך דין במיזמי התחדשות עירונית.

התחדשות עירונית בקצרצרה

התחדשות עירונית הוא מיזם שנועד לחזק מבנים ישנים שנבנו בשנות ה 50 ואינם עומדים בתקן הבטיחות וההגנה מפני רעידת אדמה. במהלך הפרויקטים של התחדשות עירונית מחזקים את הבניין כדי שיהפוך למוגן, בונים בו דירות נוספות השייכות ליזם והדיירים מקבלים תוספת שטח לדירה שלהם.

הקבלן יוצא מורווח מכך שהוא יכול לבנות ללא הוצאה כספית של מגרש. הדיירים מרוויחים בניין מחודש ודירות גדולות יותר ללא עלות. והממשלה משיגה את מטרתה בכך שעוד בניין חוזק ויוכל לעמוד על תילו במקרה של רעידת אדמה.

תפקידו של עורך דין בפרויקט התחדשות עירונית

מצד היזם

עורך הדין אמור ללוות את היזם לאורך כל הפרויקט בכמה חלקים הכוללים ליווי משפטי, ליווי מול הבנקים  והגוף המממן, הנפקת בטחונות וערבויות והכי חשוב לייצג את היזם מול הדיירים. עורך הדין אמור גם להחזיק ייפוי כוח מטעם היזם כדי שבמקרה הצורך הוא יוכל למחוק הערות אזהרה ומשכנתאות.

מצד הדיירים

עורך הדין אמור לנהל משא ומתן עם היזם שבו הוא מייצג את האינטרסים של הדיירים. במהלך המשא ומתן הוא אמור להגיע להסכמים שיהיו משתלמים  ככל האפשר לדיירים וימצו את כל זכויותיהם בעניין.  עורך הדין אמור גם לדאוג להשמה של ההבטחות שניתנו מהיזם ולראות שאכן הדברים קורים בשטח. הוא אמור להגן על הדיירים. תפקיד נוסף של העורך דין הוא גם להגיע להסכמות בין הדיירים.

ההנחיות החדשות

ההחלטות שהתקבלו אמורות למנוע מצב של התנגשויות אינטרסים של עורך הדין. מובן שהאינטרסים של עורך דין שמייצג יזם ושל עורך דין שמייצג דיירים, שונים זה מזה ועל הבסיס הזה נבנו ההנחיות הבאות.

  • ההנחיה הראשונה אומרת שאסור ליזם ולדיירים לקחת עורך דין מאותו משרד. שימו לב לכך כאשר אתם בוחרים עורך דין שילווה את הפרויקט שלכם.
  • עורך הדין לא יוכל להציג לקוח קבוע בפני לקוחות שאינם קבועים. כלומר, בתור יזם לא תוכל לקחת  את אותו עורך דין בקביעות מפני שזה נוגד את הסעיף הזה.
  • עורך דין לא יכול לייצג בו זמנית דיירים ויזם גם אם מדובר בשני פרויקטים שונים לחלוטין.
  • בחלק מן המקרים לא יוכל עורך דין שייצג בעבר יזם, לייצג בהווה דיירים ולהפך.
  • עורך דין שייצג דיירים לא יוכל לייצג חלק מהם מול כל השאר במקרה של סכסוך.
  • גם אם מחליטים על הפרדה בין שני עורכי דין שעובדים באותו משרד, עדיין הם לא יוכלו לייצג את היזם והדיירים בו זמנית.
  • משרד עורכי דין שמייצג את הדיירים לא יוכל ליזום פרויקט התחדשות עירונית.
  • היזם יכול לשלם שכר טרחה לעורך הדין שמייצג את הדיירים.
  • עורך הדין אינו רשאי לשוחח עם היזם לגבי שכרו אלא רק עם הדיירים שאותם הוא מייצג גם אם בסופו של דבר הוא מקבל את השכר מהיזם.
  • מותר לעובדים במשרד עורך דין המייצג את הדיירים לקנות יחידות דיור בפרויקט אותו הם מייצגים.
  • מותר לעורך דין שיש לו דירה בפרויקט להציג את הדיירים באותו פרויקט אך מומלץ להימנע מכך.
  • עורך דין שמייצג דיירים רשאי להשתתף במכרז למציאת יזם לצורך הקמת פרויקט.

כל מה שמנינו עד כה יחול גם על פרויקטים קיימים מיד כשהם יכנסו לתוקף, אז כבר מעכשיו שימו לב איזה עורך דין לקחת כדי לא להסתבך.

מעוניינים לבנות פרויקט בהתחדשות עירונית? אנו נדאג לכם להשגת מימון במחיר מוזל. אצלינו תקבלו לליווי אישי שיהפוך את הפרויקט שלכם לסיפור של הצלחה.

פנו עוד היום למפתח לליווי ולמימון פרויקטים והמומחים יהפכו בשבילכם אבנים לזהב.

לפגישת ייעוץ חינם, השאירו פרטים.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: