עסקאות נדל"ן עם סיכון גבוה האם זה כדאי?

יש לא מעט סוגים של עסקאות נדל"ן ובחלקן טמון סיכון לא קטן. אנחנו כעת בכתבה השלישית והאחרונה בסדרה בה פירטנו סוגים שונים של עסקאות נדל"ן שטמון בהם סיכון לא קטן אך פוטניציאל לרווח משמעותי ותשואה גבוהה מהעיסקה.

כאן נפרט על עוד 3 סוגים של עסקאות כאלו.

רכישת דירות על הנייר

קיימים כיום לא מעט פרויקטים חדשים שמשווקים את הדירות שלהם. כל פרוייקט צריך למכור 20% מהדירות שלהם כדי לקבל מימון לפרויקט. הדירות שנמכרות על הנייר נמכרות במחיר זול יותר. יש שלבים גם בזה. יש אנשים שקונים את הדירות עוד לפני שיש היתרי בניה ויש כאלו שקונים בשלב הבניה. כמובן שככל שהתהליך מתקדם יותר, המחיר יקר יותר והסיכון פוחת. אך לעומת זאת, ככל שתקנו בשלב ראשוני יותר דירות של הפרויקט, הדירות יהיו זולות יותר אך הסיכון גם הוא יהיה גבוה יותר.

כיום יש את ערבויות חוק המכר כך שאין סיכון רציני בקניית כזו על הנייר ולעומת זאת החיסכון עשוי להיות של מאות אלפי שקלים. אך שימו לב שהמכירה מתבצעת כחוק ואכן יש ערבויות חוק מכר. לא חסר פעמים של יזמים שמחתימים על הסכמים פיקטיביים למינהם מה שמשאיר אתכם לא מכוסים.

רכישת נכס מאפוטרופוס

ישנם אנשים הלוקים בנפשם, סיעודיים וכו'. המכנה המשותף לכל אלו שהם לא יכולים לדאוג לעצמם. לאנשים כאלו המדינה ממנה אפוטרופוס שידאג להם מבחינה רפואית וכלכלית. פעמים רבות מוכר האפוטרופוס את הנכס ששייך לחוסה שלו כמובן שהכסף עובר לחשבון הבנק של החוסה. לפני המכירה מוודאים שהמחיר הוגן ואכן המכירה נעשית לטובת הבעלים של דירה. בדרך כלל המחירים של דירות כאלו זול יותר. אמנם לא באופן משמעותי אך הסבסוד קיים. אין סיכונים קריטיים בכזו עסקה חוץ מכך שתהליך הרכישה יהיה מורכב הרבה יותר.

הפיכת ייעוד של נכס

יש אפשרות לקנות נכס מסוים שיש לו ייעוד מסוים ולהפוך את הייעוד שלו לאחר משתלם ורווחי יותר. כלומר לקנות מחסן ולהפוך אותו לדירה. כמובן שמדובר בשינוי המבנה הפנימי של הנכס. לדבר הזה יש לא מעט עלויות וכמובן תמיד קיים החשש שהרשות המקומית תעלה על התרמית. המעשה הזה הוא לא חוקי ולכן הוא מסוכן. ניתן לראות את העיסקה הזו בווריאציות שונות כמו: פיצול דירות, בנייה על הגג, שטח של מחסן הופך לדירה ועוד. המשקיעים קונים את השטחים הזולים הללו משנים את המבנה ומשכירים את הנכס לאוכלוסייה מועטת יכולת.

כדי להפוך את הבניה הזו לחוקית צריך לפנות לוועדה המקומית שתכיר בשטח כמובן שהתהליך ארוך ומסובך כך לא בטוח שזה משתלם.

לסיכום:

יש לא מעט אפשרויות להשקיע בנדל"ן ולהרוויח בגדול. יש לא מעט עסקאות מסוכנות אך ברוב המקרים ניתן לנטרל את הסיכונים ולהישאר עם רווחים גבוהים במיוחד.

מחפשים מימון להשקעות?

חברת המפתח כאן בשבילכם!

לקביעת פגישת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו, השאירו פרטים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: