פרויקט פינוי בינוי- התהליך הולך להיות הרבה פחות מייגע ממה שחשבתם

ב-6 באפריל 2021 פורסמה הצעת תיקון ל"חוק תקנות התכנון והבניה" החוק עוסק בזכויות הדיירים ובתכנון בנייה במבנים משותפים. מטרת התזכיר היא להבהיר מה הם בדיוק התנאים הנדרשים להגשת תוכניות בנייה בבניינים ציבוריים ולהקל את הרגולציה בנושא. התיקון כולל את כל מה שקשור לבניה ותכנון במבנים שיתופיים החל מבנייה פרטנית של אחד השכנים  וכלה בפרויקטים של התחדשות עירונית הנוגעים לדיירים כולם.

מה כלול בתזכיר?

השינוי בחוק התמקד בעיקר בתנאי של הסכמת רוב השכנים לבנייה. על פי החוק יהיו הקלות באחוזי השכנים שיצטרכו להביע את הסכמתם לתכנון בנייה וזאת על מנת להקל הגשת תוכניות ולעודד בנייה ופיתוח בבתים משותפים.

על פי התזכיר יוכלו הדיירים להרחיב את דירתם על חשבון שטח שצמוד לדירתם ורשום על שמם בטאבו כמו חצר או גג ללא צורך באישור מן השכנים. אם הבנייה תעשה לצורך הקמת יחידה, יצטרכו להביא הסכמה של 60% מן השכנים. זאת מכיוון שיחידה נוספת בבניין עשויה להשפיע על חיי הדיירים.

דבר נוסף שצוין בתזכיר מתייחס לאחוזי המסכימים. תספיק הבעת הסכמה של 60% מהדיירים בבניין כדי להגיש תכנית לפינוי בינוי. כלומר, אם עד היום כדי להגיש תוכנית פינוי בינוי לבניין שלא מצוי במתחם שהוכרז עליו ככזה המיועד להתחדשות עירונית היה צורך לקבל הסכמה של 100% מן הדיירים וזהו דבר שהוא כמעט בלתי אפשרי. החל מכניסת התיקון לתוקף יהיה אפשר להגיש בקשה גם אם רק 60% מן הדיירים יחתמו שהם מוכנים למיזם.

השפעות החוק על פרויקט פינוי בינוי

תיקון החוק אם הוא אכן ייצא לפועל, משמעותי מאד עבור יזמים הרוצים להתקדם עם פרויקט פינוי בינוי. כיום יזם שרוצה להגיש תכנון על בניין מסוים תלוי בהחלטת המועצות והעיריות המקומיות. אם הבניין הוכרז כמיועד להתחדשות עירונית, יספיקו לו חתימות של 60% מן הדיירים. לאחר היכנס החוק לתוקף, כל יזם יוכל באופן עצמאי להגיש תכנון פרויקט ללא צורך להיות תלוי באישור של כל הדיירים. מה שייגרם מכך בראש ובראשונה הוא שמיזמי פינוי בינוי יהפכו לרווחים ומעשיים יותר.

בקרוב פרויקט פינוי בינוי יהפוך לרווחי ויזמים רבים ישתתפו בו. בואו אתם ותהיו מן החלוצים ותצאו מורווחים מכל הבחינות.

מעוניינים לצאת לפרויקט פינוי בינוי או כל פרויקט רווחי אחר? נתקלים בבעיות מימון או שסתם אתם רוצים להפיק יותר רווחים ולהצליח בגדול? פנו עכשיו למומחים של המפתח לליווי ולמימון פרויקטים והצטרפו להצלחה שלנו.

לקביעת פגישת ייעוץ חינם השאירו פרטים כאן.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: