קריסת הבנין בחולון הביאה להקמת פרויקט פינוי בינוי!

לאחר כל הנאומים על כך שהדיירים בבניין בחולון לא זכאים לשום תחליף לבניין שקרס, אין להם ביטוח וכו' נמצא הפתרון בדמות הקמת פרויקט פינוי בינוי. חברת אאורה פנתה אל הדיירים והציעה להם פתרון במסגרת תוכנית בינוי של התחדשות עירונית. תוכנית שבמסגרתה מפנים הדיירים את הדירות, הבנין נהרס ועל אדמתו מקימים מגדל דירות חדש. בתקופת הקמת הפרויקט הדיירים מקבלים שכר דירה ולאחר מכן דירה בפרויקט.

בבניין בחולון השלבים הראשוניים כבר בוצעו הדיירים פונו והבנין קרס מעצמו. מה יותר הגיוני מלהחליט שלא היתה כאן שום קריסה ואין שום צורך ב פיצויים וביטוחים. פשוט הבניין נהרס כחלק מתוכנית פינוי בינוי.

מה שהדיירים הרוויחו שהפרויקט מתחיל באופן מיידי. כולם מבינים שאם כבר אין לדיירים איפה לגור אי אפשר להתמהמה. וכך פרויקט שבדרך כלל לוקח מלא שנים להקים אותו בעיקר בגלל סחבת ובירוקרטיה עומד לקום ממש במהירות.

מתי קרס הבנין בחולון?

כולנו זוכרים את הקריסה של הבנין בחולון. זו היתה תקופה קצרה ממש לאחר הקריסה המפורסמת והקטלנית במיאמי. בספטמבר 2021 פונו הדיירים מהבניין לאחר שהתגלו בו סדקים ממש רציניים. ואכן לאחר כמה שעות קרס הבניין. אומנם לא היו פגיעות בנפש אך הדיירים נותרו מחוסרי כל ופתרון ממשי לא נראה באופק. הדיירים ברובם לא היו מבוטחים בביטוח מבנה וגם אלו שכן הביטוח לא מכסה מחיר של דירה אלא רק את עלויות ההקמה. עיריית חולון והממשלה באקט ראשוני סיכמו על מתן סיוע כספי לדיור לכל משפחה שהתגוררה בבניין אך היה ברור שיש צורך למצוא פתרון.

חברת אאורה מתגייסת

חברת אאורה זכתה במכרז להקמת פרויקט פינוי בינוי. מנכ"ל החברה יעקב אטרקצ'י מצהיר שהוא רואה כזכות וכחובה לאומית לסייע לדיירים ולהקים בניין חדש על חורבות הבניין שקרס. ואכן חברת אאורה מעניקה לדיירים יותר מהמצופה ממנה. החברה התחייבה לשלם לדיירים 4,000 שכר דירה בחודש. הסיוע הכספי מהמדינה הולך להסתיים עוד חצי שנה ומיד חברת אאורה תתחיל לשלם לדיירים את שכר דירה מדובר בצעד יפה מאוד כי בפינוי בינוי מעניקים שכר דירה רק לאחר הפינוי שכאן לא התרחש בצורה רשמית.

קצת על הפרויקט שתקים חברת אאורה

חברת אאורה מתעדת להקים בניין בן 10 קומות שיכיל 88 דירות במקום ה 32 שהיו בו קודם. הדיירים של הבניין יקבלו דירות גדולות יותר ממה שהיו להם קודם. בכל דירה יהיה מרפסת, ממ"ד וחניה. בנוסף לכל זה גם השטחים הציבוריים המשותפים ישודרגו לבלי היכר.

הבניה בפועל אמורה להתחיל בעוד כשנה ולהתמשך שנתיים וחצי. כלומר אם הכל ילך כמתוכנן דיירי הבניין ימצאו את עצמם בדירות החדשות תוך שלוש וחצי שנים.

תכל'ס הדיירים הרוויחו…

לסיכום:

קריסת הבניין בחולון עם כל ההיסטריה, הפאניקה והכאב היוותה צעד חשוב להתקדמות הפרויקטים של פינוי בינוי. אולי אחרי פרויקט אחד כזה שיעשה באופן רציני יתחילו העניינים לזוז בעוד מקומו.

רוצים לדעת עוד על פינוי בינוי? זקוקים למימון?

הצוות שלנו כאן בשבילכם! פנו אלינו לקבלת ליווי מקצועי וממנף בכל תחום היזמות, גיוס המימון וכו'. מי שרוצה להיות בידיים טובות בוחר בנו.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: