רוכשי דירות בקבוצת רכישה תובעים את מנהל הפרויקט על איחור במסירת הדירות!

בשנת 2012 הוקם ברמת אביב פרויקט של קבוצת רכישה את הפרויקט ניהלו קבוצת חג'ג' ביד רמה. הדירות נמסרו באיחור של 16 חודשים ובעלי הדירות הגישו לאחרונה תלונה על האיחור כנגד חג'ג'. בעיקרון כאשר מדובר בקבוצת רכישה אין יזם ואין אפשרות לתבוע אף אחד לכן רוכשי הדירות הוכיחו שחג'ג' התנהל כיזם לכל דבר ולכן הוא חייב במתן פיצויים בגין איחור במסירת דירה.

נציגות הדיירים מציגה את חג'ג' כיזמית

עורכי הדין פז מוזר, עומר זיו-אשכר ונתיב רגב הגישו כתב תביעה כנגד חג'ג'. בכתב התביעה הם מסבירים שעל אף שהקבוצה התארגנה כקבוצת רכישה, חג'ג' ניהלה את הפרויקט כיזמית ממש ולא רק כמארגנת קבוצת רכישה. ועל כן היא צריכה להתנהג עם הרוכשים בהתאם לחוק המכר ולשלם להם פיצויים על סך 9 מיליון ש"ח על האיחור במסירת הדירות.

הם מוסיפים טיעונים שונים שמחזקים את גישתם.

חג'ג' ניהלה את הפרויקט כפרויקט יזמי ולא כקבוצת רכישה היא שיווקה לרוכשים דירות ספציפיות על פי מפרט דירות שבנתה ונתנה להם אומדן למחיר הסופי. לרוכשי הדירות לא היתה השפעה כלל על הליך פירוק השיתוף של הקרקע. ואת כל ההחלטות קיבלה חג'ג' לבד. היא בחרה לבד את הקבלן המבצע מבלי להתייעץ כלל אם הדיירים. כל זה בנוגע לגב' חג'ג'.

צחי חג'ג' מנכ"ל החברה לעומת זאת התמנה כנאמן הקבוצה על ידי חג'ג'. הצעד הזה עצמו הוא הזוי מכיוון חג'ג' נמצא בניגוד אינטרסים. במהלך הפרויקט הוא התנהל כאילו אין לו שום חובת נאמנות כלפי חברי הקבוצה ודאג בעיקר לאינטרסים של חברת רג'נסי וקבוצת חג'ג'.

הנציגות עצמה של קבוצת הרכישה שכן אמורה לייצג אותה בכבוד הורכבה מרוכשים שלהם קשר ונגיעות עם חג'ג' כך שהם שימשו יותר כבובות על חוט מאשר נציגים של קבוצת הרכישה.

בקיצור לאורך כל הפרויקט לחג'ג' היתה שליטה מלאה כל הפרויקט כמו ליזמים.

הרוכשים טוענים: חג'ג' לא עמדו בהתחיבויות

בנוסף לתלונה על האיחור במסירת דירה לרוכשים יש טענות גם על הבניה עצמה. על פי דבריהם חג'ג' דיברו איתם על הקמת 4 קומות חניה וחישבו רק את זה בעלויות הבניה. אך למעשה חג'ג' הקימו לבסוף קומת חניה נוספת. לדברי הרוכשים חג'ג' ידעו כבר קודם על הצורך בקומת חניה חמישית אך העדיפו להתעלם מכך כדי לא להציג בפני הרוכשים עלויות בניה גבוהות מידי.

הנהנה העיקרי מקומת החניה החמישית הוא חג'ג' ואף על פי זה הדיירים הם אלו שמימנו את ההקמה. כל זה וגם עבודות להקמת שטחים מסחריים למענם עיכבו את הבניה וכתוצאה מכך הדירות נמסרו מאוחר.

הדיירים דורשים 7.2 מיליון שקלים על הקמת החניון החמישי ללא הודעה לדיירים קודם.

התגובה של חג'ג' על התביעה

חג'ג' מחזיקים בכך שהפרויקט הוקם במסגקת קבוצת רכישה ועל כן לא הם אלו שאמורים לשאת בתוצאות האיחור אלא הקבלן. עוד טוענים חג'ג' שהאיחור לא היה כזה ארוך אלא מדובר בחודשים ספורים. חג'ג' מוסרת לדיירים שהם שילמו על הדירות מחיר נמוך הרבה יותר אילו היו קונים אותם מיזם ולכן לא יתכן לומר שהפרויקט הוא פרויקט יזמי. לגבי קומת החניה החמישית טוענים חג'ג' כי על פי החלטת העיריה נאלצה החברה לבטל חניות עיליות ועל כן נוצר הצורך להקים קומה נוספת שיקרה את עלויות הבניה.

מקימים פרויקט? מארגנים קבוצת רכישה? אתם חייבים ליווי מקצועי!

פנו עכשיו למומחים שלנו כדי להימנע מטעויות ומעוגמות נפש.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: