שוק הנדל"ן בזירת הפוליטיקה בשנת 2021 – האם מעוניינים בכלל לפתור את מצוקת הדיור?

שנת 2021 היתה שנה סוערת במיוחד עבור מדינתינו הקטנה, מבחינה פוליטית וגם מבחינת שוק הנדל"ן והדיור. ממשלה חדשה, תקציבים חדשים, תחזיות על קריסות מבנים שהפכו למציאות, עליית מחירים מוגזמת שלא היתה כמותה ועוד ועוד. כל אלו מחייבים מציאת פתרון מיידי למצוקת הדיור. במהלך השנה נשמעו ציטוטים מפולטיקאים שונים בנוגע לשוק הדיור. חלקם נאמרו בלי מחשבה וחלקם אף גובלים בנאיביות, בחרנו 4 מתוכם ננתח אותם, נבין מה עומד מאחוריהם ונסיק את המסקנות הנכונות.

שר האוצר, אביגדור ליברמן:

"צריך להיות ריאליים אם נצליח למתן את עליית המחירים ב 2022, להוריד חצי, זה יהיה הישג גדול מאוד"

הציטוט נשמע מפי השר בכנס שהתקיים בנובמבר. ליברמן לא חידש כלום, הוא אמר מה שכולם יודעים ואם כל הריאליות שלו הוא לא היה מספיק חכם. זה נכון שאף אחד כבר לא מדבר על ירידת מחירים ואלו שכן, מדברים כמו שיכורים. הקו של כל מי שקשור עכשיו לנושא הדיור הוא בכלל לא להבטיח ירידת מחירים אלא רק לדבר על פיחות הקצב של עליית המחירים. הם לא מעוניינים להבטיח הבטחות חסרות כיסוי, אלא להתנהג בכנות. לא ברור מה הם חושבים לעצמם. הרי הם פוליטיקאים, הראשונים שמפזרים הבטחות בלי חשבון וכאן מדובר בגישה שתשפיע על שוק הנדל"ן. חשוב להבין שהתאוצה בעליית המחירים נובעת מכך שאנשים רוצים להקדים את עליית המחירים הצפויה וממילא מוכנים לשלם יותר. אם הם שומעים הצהרה שמחירי הדירות לא ירדו אלא רק יעלו למה שהם לא ישלמו עכשיו. העיקר לקנות. ובכך יגרמו לעליית מחירים מואצת. ניתן לומר שעליית מחירי הדירות והגברת מצוקת הדיור באשמת הגישה הלא ריאלית של ליברמן, שקד ואלקין.

שרת הפנים, איילת שקד:

"להעניק 800% זכויות בניה לבנייני מגורים מסוכנים לקידום התחדשות עירונית"

נשמע אטרקטיבי ומתחסד. אלא שזה לא ממש כך. פוליטיקאים רוצים ליצור סביבם דעת קהל אוהדת וזה מה ששקד ראתה לנגד עיניה. היא לא ממש חשבה על התוצאות של המשפט הזה. אם אנשים מקבלים זכויות מפליגות לכת אם הבניין שלהם מסוכן. אם האנשים הללו רוצים לקדם התחדשות עירונית ולא מצליחים מה ימנע מהם להזניח את הבניין בכוונה עד שיגיע למצב מסוכן? הגישה הנכונה היא להעניק זכויות ולקדם התחדשות עירונית בלי קשר לבניינים מסוכנים או לא. לקדם את הנושא.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין:

"יזמים מציעים על קרקעות מחירים אסטרונומיים ולא אחראיים – וחלקם עשויים להיתקע ולשלם על זה"

כולנו שמענו על מחירי הקרקעות המטורפים שבהם קנו היזמים מגרשים. אך מה טעם לומר את המשפט הזה על במה במקום לנקוט מיד בצעדים מעשיים שיבלמו את התופעה דבר שהשר מסוגל לו בקלות.

כעת נביא ציטוט נוסף שישפוך אור על כל התמיהות שלנו עד כה.

מנהל רשות המיסים, ערן יעקב:

"כנראה נגיע השנה לשיא – קרוב ל 20 מיליארד שקל ממיסוי נדל"ן"

כן, שמעתם נכון 20 מיליארד שקלים ממיסוי נדל"ן נכנסו השנה לקופת המדינה. שיאים מטורפים. נו, אם כך למה שיטרח אי מי שם במדינה להוריד את המחירים. אין להם אינטרס כזה בכלל. הם מרוויחים מעליית מחירי הנדל"ן. כל זה מסביר למה הדבר היחיד שהם עושים זה רוח, הם מראים שהם עושים אך בפועל לא חותרים באמת להוריד את המחירים אלא רק להשגיח שהציבור לא יתקוממם נגדם!

שוק הנדל"ן רותח, תפעלו מהר

לפי מה שאנו רואים מחירי הנדל"ן לא ירדו אלא רק ימשיכו לעלות ולכן אין זמן לחכות. מי שרוצה להשקיע  צריך להשקיע עכשיו. אם יש לכם חלום להפוך ליזמי נדל"ן מוצלחים חבל על כל רגע בואו להגשים אותו בעזרת המומחים שלנו.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: