שוק הנדל"ן בשנת 2021 סיכום ומסקנות

שנת 2021 היתה מלאת תהפוכות באופן כללי ובשוק הנדל"ן בכלל. אין ספק שזו היתה שנה מעניינת מאוד שתהווה סימן דרך. במהלך השנה עלו רעיונות שונים לפתרון מצוקת הדיור כמו מחיר מטרה, הגבלת המשקיעים ועוד. אך בשטח עדיין לא בוצעו צעדים מיוחדים. נקווה שבשנת 2022 נוכל לראות כבר שדברים מתחילים לזוז. כמובן שאם כבר מסכמים את ענף הנדל"ן חשוב להזכיר את העלייה המטורפת של מחירי הקרקעות. ובכלל כל הנושא של רכישת דירות וקרקעות בלמעלה משווים עקב הביקוש הרב. חשוב להבין שמצוקת הדיור ועליית המחירים נובעת מכך שאין מספיק דירות. ולכן כל עוד לא יבנו יותר ויותר דירות, שום דבר לא יעזור. הכי הרבה שיהיה, יצליחו לבלום את המחירים לזמן קצר אבל אחר כך עם ההתפרצות הכל יהיה גרוע יותר.

וכעת למסקנות משנת הנדל"ן האחרונה.

שוק הנדל"ן הישראלי חזק יותר ממה שחשבנו

על אף הקורונה, הבחירות החוזרות ונשנות וכל מה שהמדינה שלנו עברה בשנה האחרונה שוק הנדל"ן המשיך לפכות בעוז. הנדל"ן הישראלי חזק, אנשים רוצים בית בארץ ישראל בכל מחיר. הפעם יותר מתמיד אנו רואים שהשקעה בנדל"ן הישראלי היא תמיד משתלמת יותר מכל השקעה אחרת.

השנה הנתון הזה צעק בעד עצמו מה שגרם לבהלת משקיעים וממילא לעליית המחירים.

הצפי: מחירי הדירות יוסיפו לעלות

האמירה הזאת בוקעת מפיות כולם בגרסאות שונות. לכל אחד יש מה להגיד על שוק הנדל"ן מה יתחזק בו, איך משפרים את המצב, אך כולם פה אחד מסכימים שבשנת 2022 המחירים עדיין ימשיכו לעלות. אנו מקווים מאוד שבעקבות צעדים חכמים שיעשו מצד הממשלה בשנה הקרובה נוכל לבשר לקראת 2023 על ירידת מחירים ולכל הפחות על בלימתם.

אך נכון לעכשיו, המחירים רק יוסיפו לעלות. בשנה האחרונה עליית המחירים תפסה תאוצה. נרשמו עליות מחירים של בין 10% ל 15% ברוב המקומות בארץ.

מה יקרה בשוק הדירות להשכרה?

שוק ההשכרה הוא שוק מעניין מאוד כבר הרבה זמן שהוא לא ממש זז. מחירי הדירות מזנקים אך מחירי השכירות לא עלו יותר מידי. כעת נראה שהולכת לחול תפנית בנושא. מכיוון שאין כמעט דירות חדשות לרכישה שנת 2022 תתאפיין על פי התחזית בביקוש יוצא דופן לדירות יד שניה. ברוב הפרויקטים שקמים עכשיו נמכרו כבר רוב הדירות וממילא אין היצע כמעט של דירות חדשות. מכיוון שכך ימכרו הרבה דירות יד שניה ואז יווצר חסר בדירות להשכרה וממילא מחירי השכירות יזנקו.

המצב הזה יגרום לכך שהאוכלוסיות החלשות יפגעו קשות ויתקשו להתמודד עם מצב הדיור בארץ.

מה הפתרון?

כמו שאמרנו, עד שלא יגבירו את קצב הבניה מצוקת הדיור לא תיפתר. לכן צריך לישם את מה שמדברים עליו כבר הרבה זמן ובהרבה מדינות כבר יישמו את זה ולעבור לבניה מודולרית, היא הרבה יותר פשוטה ומהירה ובכך יתאפשר לבנות יותר יחידות דיור בזמן קצר.

מחפשים מימון לפרויקט שלכם?

אצלינו תקבלו סיוע בגיוס מימון אטרקטיבי ובטוח בתוספת תוכנית פיננסית בטוחה ויעילה וליווי אישי לאורך כל הדרך. נצלו את ההזדמנות ופנו למומחי המפתח לליווי ומימון פרוייקטים שיהפכו את הפרויקט שלכם למשתלם וריווחי יותר. גם לכם מגיע להנות משקט כלכלי! תנו למומחים לעבוד בשבילכם.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: