שוק הנדל"ן מקבל מכה מוחצת בהשפעת המלחמה באוקראינה! מדד תשומות הבניה מתייקר בצורה לא הגיונית!

המלחמה באוקראינה משפיעה על הכלכלה העולמית בסדר גודל בלתי משוער והיא לא פוסחת על שוק הנדל"ן. העניין הוא ששוק הנדל"ן הישראלי בין כך וכך הוא שוק בעייתי. המחירים נוסקים מיום ליום וכרגע לא נראה שיש מה לעשות עם זה.

והפעם המשבר נוגע בנקודות התורפה של שוק הנדל"ן. הסיפור של הדירות החדשות בשנים האחרונות גם כך די מורכב. מדד תשומות הבניה בעלייה. ואפשר להגיד שהוא מזנק. בשנה האחרונה השלים המדד עליה של 5.8%. בשביל להבין מה זה אומר אתם צריכים לדעת שמדד תשומות הבניה לא אמור לעלות כל השנים הוא יכול גם לרדת וגם אם הוא עולה זה בתזוזות קטנות של עד 3% בשנה. בשנה החולפת מדד תשומות הבניה עלה בכמעט פי שנים מהמקסימום של העליה שהיתה עד עכשיו.

מדד תשומות הבניה עומד לזנק באחוז שלם תוך חודש אחד!

מדד חודש פברואר על פי דיווחים הולך לעלות באחוז שלם. מדובר פה בעלייה בלתי הגיונית שרק מצב מלחמה יכול להוביל אליה. אוקראינה נחשבת כספקית גדולה של ברזל, בטון, זכוכית ופלדה. כל אלו הם חומרי גלם בסיסיים לבניה. בעקבות המלחמה נפגעה שרשרת האספקה וממילא המחירים של חומרי הגלם הללו עלו מאוד.

עליה רצינית במחירים של חומרי גלם בסיסיים כמובן מביאה לעליה במדד תשומות הבניה. אבל ההמשך הולך להיות עוד יותר מסובך. כעת אנו רק בתחילתה של המלחמה ועליית המחירים הזו אמורה להמשיך. על פי דבריו של נשיא התאחדות הקבלנים צפויה גם בחודש מרץ עליה של לפחות אחוז אחד במדד תשומות הבניה ויתכן שהעליה תהיה גבוהה אף יותר. המצב עלול להמשיך להידרדר.

איך זה ישפיע על היזמים?

ההשפעה על היזמים נחלקת לשניים יש את אלו שקנו את חומרי הגלם מראש. התשלומים של הרוכשים צמודים למדד תשומות הבניה והם מרוויחים מההפקר.

יזמים שלא רכשו מראש את כל חומרי הגלם, על פניו לא אמורים להפסיד מההתייקרות של מדד תשומות הבניה. אך הם כן עלולים להיתקע בקשיים שונים. כמו קושי עצום ברכישת חומרי גלם לבניה. מחיר יקר יותר מכפי שהמדד עלה וסיבוכים נוספים. יזמים כאלו עלולים להיכנס לקשיים הן בשל קושי בהשגת חומרי בניה שיעכבו את כל הפרויקט מה שעלול להוביל בסופו של דבר לפשיטת רגל.

קושי נוסף שהם עלולים לחוות הוא התמוטטות של רוכשי דירות. אנשים שרכשו דירות בתקופה האחרונה אמורים להוסיף בעקבות ההצמדה למדד סכומים של עשרות אלפי שקלים וזה עלול להגיע למאות לא כולם מסוגלים להתמודד עם זה. רוכשי דירות שיסתבכו עלולים לגרור בעקבותיהם גם את היזמים ואת הבנקים שהעניקו את ההלוואה.

נקלעתם למשבר בעקבות עליית המחירים והמדד? המומחים של חברת המפתח יעמידו אתכם ואת הרוכשים שלכם על הרגליים ויצילו את הפרויקט שלכם.

קבעו עכשיו פגישה עם המומחים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: