שר המשפטים אישר את התקנות החדשות בחוק פינוי בינוי לגבי ביצוע כינוס הדיירים!

כאשר נחתם הסכם בין יזם לדיירים תמיד יהיו פערים. היזם הוא איש נדל"ן משופשף שנמצא בתוך העניינים. לעומתו הדיירים לא ממש יודעים מה קורה בשוק ומה שהיזם יספר להם הם יקנו או התלבטו אם לקנות. הם לא ממש מבינים בתחום ולכן ליזם יש כוח הרבה יותר חזק מהם.

כדי לצמצם את הפערים הללו חתם השבוע שר המשפטים גדעון סער על תקנות חדשות בחוק פינוי בינוי בנוגע לאסיפת הדיירים.

סיבה נוספת לקידום התקנות החדשות היא להגביר את שיתוף הפעולה, האימון השקיפות בין היזם לדיירים.

בפוסט הבא נעבור על התקנות החדשות ונסיק מסקנות מה זה אומר לנו בפועל.

התקנות החדשות לחוק פינוי בינוי

בתקנות החדשות נכתב בצורה מפורטת בדיוק מה צריך היזם לפרט לדיירים, איזה מידע עליו למסור ואיך. אל פי התקנות היזם מחויב לערוך אסיפת דיירים בה השתתפו לפחות 40% מדייירי הבניין המשותף. אם השתתפו פחות מזה, היזם יצטרך לערוך אסיפה חוזרת.

באסיפה היזם צריך למסור את כל המידע הרלוונטי לגבי הפרויקט. הוא יסביר איך העסקה מתנהלת, מה זה אומר, איך זה יראה שלב אחר שלב. הוא חייב למסור להם את כל המידע על הזכויות שלהם בעסקת פינוי בינוי כולל זכויות של קשישים ובעלי מוגבלויות. היזם צריך גם למסור לדיירים את כל המידע בדבר עלויות צפויות והצדדים הפחות נעימים בפרויקט. הדיירים יצטרכו לפנות את ביתם לתקופה די ממושכת ולאחר מכן תשלומי הארנונה והתחזוקה של הבניין יהיו יקרים יותר מקודם.

היזם צריך לפרט להם את כל מהלך הפרויקט, לוחות זמנים, שלבי הפרויקט, השתתפות של בעלי מקצוע שונים, דירות התמורה שיקבלו, בטוחות שיצטרכו להמציא וכל מה שדורש מהם התהליך כולו.

חוץ מהמידע שיועבר מילולית, על היזם להגיש לדיירים בכתב את עיקרי עסקת פינוי בינוי. במסמך זה יהיה מפורט כח הפרטים החשובים בנודע לעיסקה.

לפני החתמת הדייר הראשון על העסקה היזם חייב לפחות שבועיים קודם למסור מסמך ובו מפורטים כל פרטי העסקה לכלל הדיירים בבניין המשותף ולא רק למשתתפי האסיפה.

פחות או יותר אילו התקנו העיקריות. תראו לממש אותם כי אחרת אתם עלולים להסתבך…

מה אומרות לנו התקנות החדשות?

פשוט מאוד, לפני הקמת פרויקט פינוי צריך קצת להשקיע. לרכוש קצת כישורי מרצה, לערוך את החומר בצורה ברורה ובעיקר לשים לב שאתם לא משמיטים שום פרט חשוב שאתם חייבים להודיע לדיירים אחרת אתם עלולים להסתבך.

מה עוד? היינו ממליצים לשים לב לפני שאתם עורכים את האסיפה שלפחות 40% מהדיירים בבניין המשותף, אחרת תאלצו לערוך אסיפה נוספת.

אלו ההוראות הכלליות שיש לנו לתת לכם.

לקבלת טיפים ועצות מפורטות יותר, אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: