תמ"א בניינית – איך נראית התוכנית בערים המרכזיות?

בפוסט הקודם הסברנו על התוכנית החדשה תמ"א בניינית. דיברנו על כך שלכל עיר תהיה תוכנית משלה להתחדשות עירונית. בפוסט הבא נרצה להביא את התוכניות שכבר קיימות בכמה ערים מרכזיות במסגרת תמ"א בניינית. כרגע משתתפים בתוכנית 26,000 בניינים ב 15 ישובים שונים.

כעת נציג לפניכם את התוכנית לחידוש מבנים במסגרת תמ"א בניינית בישובים, ראשון לציון, נהריה, כפר סבא, אשדוד ופתח תקווה.

תמ"א בניינית בראשון לציון

בראשון לציון יש 950 בניינים המיועדים להתחדשות עירונית. התוכנית בראשון לציון היא ליצור מסגרת תכנונית לחידוש בנייני מגורים והוספה של כמות מינמלית של יחידות דיור לכל מבנה. רוב הדגש מונח על מרכז העיר שהוא איזור ותיק יחסית שם התשתיות יוכלו להתמודד עם תוספת של דיירים חדשים. התהליך כולו מתואם עם הבנייה החדשה בעיר וזאת על מנת לשמור על אופיו של כל אזור בעיר.

תמ"א בניינית באשדוד

אשדוד מאז ומעולם אהבה את התמ"א והסתדרה איתה מעולה. לכן אין משהו מיוחד בהתאמה של התוכנית לעיר ולתשתיות של העיר. באשדוד מתוכנן לחדש 1,300 מבנים במסגרת התוכנית.

תמ"א בניינית בנהריה

בנהריה ערכי הקרקע הם יחסית נמוכים לכן נדרש לשמור על אופי העיר ועל האיכות. מה שקורה הוא שליזמים פחות רווחי לבנות שם והם עלולים לבנות מידי הרבה דירות שיעמיסו על התשתיות. לכן יש צורך בהתחדשות מבוקרת. בנהריה שמים דגש על העצמת המרכז, חיזוק השדרות החוצות את העיר. כל אלו יאפשרו צמיחה ופיתוח של העיר נהריה בטווח זמן קצר יחסית. בסך הכל יחודשו 650 מבנים במסגרת התוכנית.

תמ"א בניינית בכפר סבא

כפר סבא היא עיר ירוקה. יש בה הרבה שטחים ירוקים. תוכנית התמ"א הבניינית בעיר מתמקדת בשמירה על ערכי הרשת הירוקה בעיר, על שמירת רצף המרקמים הקיים. אך עם זאת חידוש של כל המרחב הבנוי בעיר. המתכננים הם גוטמן אסיף אדריכלים שמתכננים ניצול יעיל של הקרקעות, חיזוק ומיגון מבנים מפני רעידות אדמה וחיזוק של הפעילות ברחובות העיר. בכפר סבא יחודשו 400 מבנים בסך הכל.

תמ"א בניינית בפתח תקווה

בפתח תקוה מתכננים את התמ"א מזור-פירשט אדריכלים. המתכננים שמו דגש על העצמת הרחובת הראשיים. בפתח תקווה חותרים להשיג דרך התוכנית להפחית את הצורך להשתמש בתחבורה פרטית. על פי התוכנית יחודשו 2,500 מבנים בסך הכל בכל רחבי פתח תקווה. שיטת העבודה היא בתפיסת השלד ונשענת על תשתיות כבר מתוכננות. לרוב ההתחדשות היא בחיזוק ומיגון מבנים.

איך תשפיע תמ"א בניינית על עולם היזמות?

מה שיקרה הוא שליזמים יהיה שפע של עבודה. פרויקטים קטנים יחסית נוחים ובטוחים. מצפה לנו תקופה מרתקת מעבר לעיקול כך זה לפחות נראה.

רוצים גם אתם  לראות את עצמכם משתלבים באחד או יותר מן הפרויקטים הללו?

פנו עכשיו לצוות שלנו שיפתחו לכם אפיקים חדשים!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: