תמ"א רק למי שמעוניין! ומיהן הערים המובילות בתמ"א?

כבר מזמן ירדו מהפרק הדיונים אודות מועד סיום התמ"א. מה שהיה עד עכשיו שדיברו על חלופות שונות וסיום התמ"א. הכיוון שהסתמן לאחרונה הוא שתוכנית התמ"א לא הולכת להיגמר כל כך מהר. והנה עכשיו קיבלו זאת באופן סופי. כל ראש עיר יבחר מדיניות לעצמו. אם הוא מעוניין שיקדם פרויקטים של תמ"א בעירו ואם לא אז לא. הגישה הזאת נובעת מהעובדה שכל הסיפור של השינוי בתמ"א נבע מראשי הערים. חלקם טענו שתוכנית התמ"א לא מוצלחת וחייבים לבטל אותם וחלקם צידדו בעד התמ"א. כל אחד משך בצד אחר של המפה. לאחר למעלה משנתיים שלא נמצאה נוסחה מתאימה וחלופה לתמ"א החליטו במשרד הבינוי והשיכון לתת לראשי הערים להסתדר עם עצמם. הרשות נתונה וכל ראש עיר יבחר האם הוא מעוניין להמשיך בתמ"א או לחתוך מיד.

מה ההבדל בין מה שקורה עכשיו למה שיהיה אחרי השינוי?

אין הבדל. אך פשוט ראשי ערים שלא מקדמים תמ"א זה יהיה צעד לגיטימי על פי הכלל "לא רוצה לא חייב". לעומת זאת, ראשי הערים שאוהבים את התמ"א ומאמצים אותה אליהם בהתלהבות יוכלו להמשיך בדרכם באין מפריע. בצורה כזו מניחים את דעתם של ראשי הערים שלא מרוצים מהתמ"א הם לא חייבים לקדם אותה והם לא רשלנים. תכל'ס, המצב נשאר כמו שהוא כי ראשי הערים הללו כבר קודם כמעט לא אישרו פרויקטים של תמ"א אך כעת יש להם הרגשה יותר טובה.

ומה לגבי פינוי בינוי?

כאן באמת מגיע החידוש – נראה שפינוי בינוי שמדברים עליו כבר שנים הופך להיות מעשי. ראשי ערים שיעדיפו להיפרד מהתמ"א יוכלו לאמץ את פינוי בינוי תחתיה. אך למעשה עד שלא נראה פרויקטים מתחילים לקום ברצינות לא נוכל לדעת מה התקדם ומה לא.

מיהן הערים המובילות בתמ"א?

אם כבר מדברים על תמ"א ומי שממשיך ומי שלא אי אפשר שלא לדבר קצת על הערים המובילות בתחום. בראש ובראשונה ניצבות הערים רעננה, הרצליה ואשדוד כבר למעלה משנתיים שהערים הללו כבשו את המקום הזה. לערים הללו הצטרפו לאחרונה גם בני ברק וירושלים. בערים המובילות תוכלו למצוא שכונות שלמות שעברו תמ"א. מדובר בתהליך של התחדשות עירונית כפשוטו. העיר מתחדשת ומשנה את פניה, פושטת צורה ולובשת חדשה.

ראשי הערים הללו קיבלו בחום ובהתלהבות את התמ"א עשו בה שימוש ושינו את פני העיר.

ומה קורה עם היזמים?

אין ספק שליזמי התמ"א תישאר מספיק עבודה. לא חסר ראשי ערים שימשיכו עם התמ"א. אך מאידך אם העניינים יתגלגלו כצפוי, יהיה צורך בקרוב גם ביזמים לפרויקט פינוי בינוי.

באיזו שהוא מקום פינוי בינוי מרגיש פחות רווחי אך אפשר למצות בו אין סוף אפשרויות שיהפכו אותו לאטרקטיבי עבור היזמים הרבה יותר מהתמ"א.

בואו לקבל ליווי מקצועי שיהפוך אתכם ליזמים מצליחים! חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים יכולה לסייע לכם בכל שלב בפרויקט. פרגנו לעצמכם ליווי שינהל לכם את הפרויקט על הצד הטוב ביותר שיכול להיות.

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: