איך ישפיע השינוי בחוק המיסוי על התקדמות הפרויקטים של פינוי בינוי?

לאחר שראו כמה בעיות יוצר החוק שלא מאפשר פטור ממס ליותר מדירה אחת בפרויקט פינוי בינוי החליטו להתיר את האיסור הזה. אבל רגע לפני שנבין איך זה ישפיע על פינוי בינוי ועל שוק הדיור בכלל נסביר קודם את החוק שהיה קודם ואיך בדיוק מתנהל החוזה בין היזם לדיירים.

למה יזמים רוכשים קרקעות במחירים הזויים?

פרויקט פינוי בינוי מתנהל בצורה שבה כביכול הדייר מוכר את דירה ליזם ובתמורה מעניק היזם לדייר דירה חלופית בבניין שיוקם וכן תשלום שכירות עד גמר הבניה. היזם רוכש את הדירות מכל הדיירים וכך הוא יכול להקים את הפרויקט. במסגרת הסכם פינוי בינוי גם היזם וגם הדיירים פטורים מתשלום מס רכישה, מס שבח והיטל השבחה.

החוק המגביל את הטבות המס

אבל להטבות המס מפליגות הלכת ההם היתה קיימת גם הגבלה שאומרת שהטבות המס מוגבלות לדירה אחת לכל דייר. כלומר, אם בבעלות דייר אחד שתי דירות מהמתחם, על אחת הדירות הוא יצטרך לשלם מס והיטל השבחה. הדיירים ניסו להתחמק מהגזירה הזו בכל מיני צורות כמו העברת דירה לקרובי משפחה, אך אז נכנס לתוקף החוק שמכריז על תקופת הצטננות מה שאומר שהדייר שקיבל דירה במתנה לא יכול במשך השנתיים הראשונות להשתתף בהסכם עם יזם. תכל'ס התוצאה של החוק הזה היתה שהרבה הסכמים התעכבו או בוטלו. היזמים הסתכסכו עם הדיירים בהקשר לשאלה של מי אמור לשלם את המס.

בקיצור, אף אחד לא שילם את המס הזה וההשלכה היחידה שהיתה להגבלה הזו היא שהרבה מאוד פרויקטים של פינוי בינוי נתקעו, התעכבו ואפילו בוטלו.

איפה מס הרכוש?

לאחר שנוכחו לראות את ההשלכות של ההגבלה, החליטו לבטל אותה. כלומר הדיירים יוכלו לקבל את הטבות המס על כל הדירות שיש להם במתחם ללא הגבלה כלשהי. התוצאה הישירה שנראה כעת לאחר הסרת ההגבלה היא חתימת הסכמים רבים של פינוי בינוי בין יזמים לדיירים. אפשר לומר שאחת הסיבות המשמעותיות שעיכבו את פרויקט פינוי בינוי זו ההגבלה של ההטבה במיסוי.

אין ספק שמדובר בפריצת דרך משמעותית שתביא להקמת מיזמים רבים של פרויקט פינוי בינוי.

רוצים להריץ פרויקט פינוי בינוי?

כעת יש לכם הזדמנויות חדשות. אין ספור מתחמים שלא התאפשר לערוך שם הסכם פינוי בינוי בגלל דיירים שלהם יותר מדירה אחת במתחם הופכים להיות רלוונטיים לפרויקט פינוי בינוי.

וכמובן, גיוס המימון עלינו. אנו נדאג לכם להלוואה נוחה ובטוחה. בריביות כמה שיותר זולות והגיוניות.

אצלינו בחברת המפתח מתמחים כבר שנים בכל התחום של גיוס הון למימון פרויקטים. ובליווי נכון לקבלת הלוואות מעולות.

פנו עכשיו למומחים של חברת המפתח לליווי ומימון פרויקטים שיובילו אתכם להצלחה!

מימון מלא ליזם
אישור עקרוני תוך 48 שעות!

פניה מהירה: